“Las montañas son siempre las mismas, las miradas las hacen distintas” Música de Scorpions “Wind of Change”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El tiempo futuro – Las formas Infinitivo + Terminación= Futuro
Advertisements

El Pretérito The preterite tense tells what happened or what you did. The preterite tense tells what happened or what you did. In Spanish, we add tense.
I Will Sing of Your Love Forever Over the mountains And the seas, Your river runs With love for me And I will open Up my heart And let the Healer Set me.
El Verbo “SER” SER es el infinitivo No hay una raíz
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
How to say what a person has to do.
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
¿Te toca lavar los platos?
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Π The Windmills of your Mind.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Elton Jonh y Celine Dion.
¿Quién eres? Who are you?.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
“Las montañas son siempre las mismas, las miradas las hacen distintas” Música de Scorpions “Wind of Change”
En ingles: When I find my self in times of trouble, mother Mary comes to me speaking words of wisdom, let it be and in my hour of darkness she is standing.
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
The decision which past tense to use depends on the message that the speaker wishes to convey.
Os deseamos una Feliz Navidad y
Futuro will en negativo
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Present Perfect o Préterito Perfecto In Spanish, like in English, the present perfect describes what HAS HAPPENED. In general it refers to recently completed.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
Yo vivo en Suffern. Yo tengo 15 años. I have one sister And no brother.
Choosing when to use the correct past tense By Jami Sipe.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Reflexive Verbs Show that the person (or people or thing) doing the action of the verb does it to themselves.
Do Now: Organise the words into two columns: nouns & verbs (remember nouns are masculine & feminine). You will find out their meanings in a moment) Los.
Nick Jaeger Hola. Me llamo Nick Jaeger. Yo tengo catorce años. Yo vivo en Suffern. Yo voy a Suffern High School. Yo tengo un padre, una madre y un hermano.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
Match the English to the Spanish
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
 Mi proyecto de Musica.  Por: Gabriella Kephart.
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
THE EXPRESSION OF FUTURE: “WILL”
The Preterite of –ar verbs
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Héroes Hoy he vuelto a pensar que todo saldra bien Y aunque asomen las dudas, nunca me hundiré Todo el valor que hay ^en tu interior Guiará tu camino.
Miércoles el 11 de mayoToco la guitarra objetivo: to be able to say what people do, and to find out about some Mexican musicians Juan es un guitarrista.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Los Verbos Reflexivos …continuado. Re-cap: 1)Conjugate the verb like normal. 2)The reflexive pronoun goes BEFORE the one conjugated verb. 3) Don’t forget.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hola, me llamo Kayla Simpson, yo vivo en Nueva York. Me gusta jugar lacrosse, volibol, y bailar. Yo vivo con mi harmoano, madre y padre. Yo escuchar diferente.
Daniel Bravo González 1ro de secundaria
Boot and shoe verbs. What we know so far: -AR infinitives caminar dibujar bailar buscar visitar cocinar llevar patinar gritar tirar explorar bajar desear.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Vocabulario de Capítulo 4:
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
El Futuro. El futuro  El tiempo futuro se usa para expresar algo que puede ocurrir en el futuro. (mañana, pasado mañana, el año que viene, el próximo.
“Las montañas son siempre las mismas, las miradas las hacen distintas”
Transcripción de la presentación:

“Las montañas son siempre las mismas, las miradas las hacen distintas” Música de Scorpions “Wind of Change”

I follow the Moskva Sigo el Moskva Down to Gorky Park Abajo al Gorky Park Listening to the wind… Escuchando a el viento…

….of change …de cambio An August summer nigth Una noche de verano en agosto

…. Soldiers passing by Soldados pasan Listening to the wind Escuchando el viento

…. of change ….de cambio

The world is closing in, El mundo está acercándose Did you ever think Piensa alguna vez

That we could be so close, Que nosotros podemos acercarnos Like brothers Como hermanos

….The future´s in the air El futuro está en el aire I can feel it everywhere Puedo sentirlo por todas partes Blowing… Soplando…

…with the wind of change con el viento de cambio ….Take me to the magic of the moment Llevame a la magia del momento

On a glory night Sobre una noche de gloria Where the children of tomorrow dream away Donde los niños del mañana se la pasan soñando

In the wind of change En el viento de cambio

“Nunca midas la altura de una montaña, sino hasta que corones la cima. Entonces verás cuan baja era” (Dag Hammarskjold) ….Walking down the street Caminando debajo de la calle Distant Memories Memorias distantes

Are buried in the past forever Son enterrados en el pasado para siempre

I follow the Moskva Sigo el Moskva Down to Gorky Park Abajo al Gorky Park Listening …. Escuchando ….

…to the wind of change… …a el viento de cambio…

….Take me to the magic of the moment Llevame a la magia del momento On a glory night Sobre una noche de gloria

“Después de escalar una montaña muy alta, descubrimos que hay muchas otras montañas por escalar” (Nelson Mandela) Where the children of tomorrow dream away Donde los niños del mañana se la pasan soñando

….Take me to the magic of the moment Llevame a la magia del momento

“Persigo la felicidad. Y la montaña responde a mi búsqueda” ( Chantal Maudit) On a glory night Sobre una noche de gloria Where the children of tomorrow dream away Donde los niños del mañana se la pasan soñando In the wind of change En el viento de cambio

The wind of change El viento de cambio Blows straight into the face of time Sopla directamente en la cara del tiempo Like a stormwind… Como una tormenta de viento…

FIN ….That will ring the freedom bell..Que tocará la campana de la libertad ….For peace of mind Para la paz mental Let your balalaika sing Deja tu canto balalaika What my guitar wants to say Que mi guitarra quiere decir…