PROCESO DE FIJACIÓN DE PRIORIDADES TRES PASOS PARA LA TOMA DE DECISIONES Pierre Giroux Representante Alterno de Canadá y Presidente del Grupo de Trabajo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? To tell time: Son las ______. It is… Es la _______. It is… (Use this ONLY for a time beginning with 1:00-1:59)
Advertisements

¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
Control en cascada.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dunn. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Me llamo _________ Clase 7 im La fecha es el 15 de abril del 2011 Propósito # 41: ¿A donde esta Micaela? ¿De donde es ella? Actividad Inicial: Without.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? Avancemos U2L1 La hora. On the hour… en punto Es la una. ◦It’s 1:00  Use es la only for the one hour (it is singular) Son las dos. ◦???
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Un Modelo para el Informe sobre el Estado del Poder Judicial: Una Herramienta Estratégica para Promover, Monitorear e Informar sobre las Reformas de Integridad.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Gustar- To like (to please)
SOCIEDAD PARA EL DESARROLLO REGIONAL DE CANTABRIA (SODERCAN) Knowledge Management tools Knowledge management tools.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
APCA The Case for Supply Management: Corn in the USA Agricultural Policy Analysis Center - The University of Tennessee Morgan Hall - Knoxville, TN.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
FACULTAD DE INGENIERÍA DEPARTAMENTO DE INDUSTRIA UNIVERSIDAD TECNOLÓGICA METROPOLITANA ESCUELA DE INDUSTRIA EVALUACIÓN TÉCNICA PARA LICITACIÓN EN SONDAJES.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
¿Qué hora es? What time is it?.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?” (México y Centroamérica)
Department of Modern Languages. Gramática nueva When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” We reply… “Es la una…”
Competitividad de Chile José Joaquín Brunner Agosto 2005 SESIÓN II.
Making numbers Kaylor Productions. We begin by learning the root words 30 = treinta100 = cien 40 = cuarenta101 = ciento uno 50 = cincuenta113 =
Distribución de Datos y Servicios PRIMAR Style VRENC ? Data Distribution and Services Cual es la mejor manera de avanzar en la Región CGM?What is the best.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
* Con tu compañero termina (finish) capítulo 9 y escribe lo siguiente en tu hoja de calentamientos. Tarea: Quizlet Learn Mode– Esperanza Entrégala el viernes.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
2003 HYPACK® MAX Training Seminar1 Sample_Dam7000_83 83-Assigning XYZ Data to Edited ALL Format Files in REMAP The REMAP program enables you to merge XYZ.
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
Análisis de los Mandatos de la OEA. La Asamblea General reunida en septiembre de 2008, al reiterar los mandatos adoptados en su trigésimo octavo período.
¿Qué hora es? All time expressions start With: Son las: 1:31-12:30 Es la: 12:31-1:30.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Marco Administrativo y Financiero del Proyecto Corinne Valdivia y Jere Gilles Primer Seminario de Investigación SANREM CRSP: Adaptación al Cambio en los.
Mónica López Castro Director, Quality of Basic and Secondary Education Proposal for Coordinating the Fourth Phase of PRIE - Colombia Guayaquil, November.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Témoignage et réflexions autour de l'EAD
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
© Copyright Showeet.com E XAMPLE 1 A BSTRACT 3D P APER I NFOGRAPHICS Your own text goes here.
24 Es el 6 de noviembre. Más Números
Tripartite Sub-regional Employment Forum
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
Telling Time (Cómo decir la hora).
UNCITRAL United Nations Commission on International Trade Law REGIONAL CONFERENCE ON ENHANCING INTEGRITY IN PUBLIC PROCUREMENT The role of new technologies.
Quasimodo: Write your best interview question on a sticky note and put it on the poster board for your class at the front of the room. Traducir: We are.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Requirements for Power Point page:
Notes #19 Numbers Standard 1.2
Telling Time (Cómo decir la hora).
Fabian López, Jordi Martí, Galdric Ruiz
Telling Time in Spanish
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Development of the concert programme
Transcripción de la presentación:

PROCESO DE FIJACIÓN DE PRIORIDADES TRES PASOS PARA LA TOMA DE DECISIONES Pierre Giroux Representante Alterno de Canadá y Presidente del Grupo de Trabajo sobre la Revisión de los Programas de la OEA Noviembre de 2009

Proceso de fijación de prioridades: tres pasos Paso 1: Clasificación de los subpilares por parte de los Estados Miembros Paso 2: Comparación de resultados Paso 3: Toma de decisión en los subpilares

Clasificación de los subpilares por parte de los Estados Miembros En el proceso de clasificación se utilizan tres niveles de agrupación: ocho pilares, treinta y cinco subpilares y más de cien grupos de mandatos En este ejercicio, se hará énfasis en clasificar los treinta y cinco subpilares utilizando un conjunto de doscientos puntos...Paso 1

Clasificación de los subpilares por parte de los Estados Miembros Cada Estado Miembro determinaría sus prioridades nacionales conforme al valor que ellos mismos atribuyan a las actividades de la OEA El proceso de fijación de prioridades es una metodología híbrida de clasificación: existe puntuación de carácter técnico y político...Paso 1

Puntuación técnica: explicación Cada Estado Miembro evaluaría los treinta y cinco subpilares conforme a un cuestionario basado en doce criterios Los resultados de la evaluación técnica de cada subpilar variarían de 0 a 5 puntos...Paso 1

Question: Is this sub-pillar (Legal cooperation) a priority and does it express usefulness to a broad section of the membership?POINTS Useful to only a few countries (e.g.1-4 countries) Useful to a sub-region or equivalent (e.g. 5 to 20 countries) Useful to a very broad section of the membership Useful to all or almost all members TOTAL (Max 5 points) 3 points Subpilar: cooperación jurídica Puntuación técnica: ejemplo

...Paso 1 1. Conformity to the Organization s mandate and relevance to the strategic objectives of the Organization as specified in the Charter and other Strategic Documents, if relevant 4 2.A Expressed priority and usefulness to a broad section of the membership3 2.B Expressed priority and usefulness to particular (i.e. vulnerable to some situation or facing a particular challenge) groups of countries 4 3.A OAS s comparative advantage in terms of potential for synergies through collaboration with partners and avoidance of duplication with the work of other institutions 3 3.B OAS s comparative advantage in terms of track record and existing internal capacity 4 3.C OAS s comparative advantage in terms of the need for neutrality and regional outreach 5 4.A Quality of programme design: Rationale including statement of the problem, the benefits to be created and the results significant to the beneficiaries 3 4.B Clarity of definition of beneficiaries and timing for their delivery3 4.C Clarity of major output definition including products of services to be produced, the users and the outcome and timing3 5. Extent to which the achievement of Objective (Outcome) can be evaluated through the criteria and indicators proposed3 6. Probable cost-efficiency of the programme entity in mode of operation, including the use made of internal and external partnerships 4 7. Likelihood of achieving desired Objective (Outcome) and substantive and sustainable impact3 Total Points for Sub-pillar (Max 60 points) Total Points for Sub-pillar to report on main template (Max 5 points) Puntuación técnica: ejemplo Subpilar: cooperación jurídica

Puntuación técnica: ejemplo 3.5 points...Paso points

Paso 1

Puntuación política Los puntos restantes de la puntuación técnica pueden ser redistribuidos en los subpilares preferidos La asignación de puntos final consiste en redistribuir los veinticinco puntos adicionales a los subpilares preferidos (hasta un máximo de veinticinco puntos por subpilar)...Paso 1

Puntuación política: ejemplo Pregunta: Desde el punto de vista político, ¿este subpilar debería recibir más puntos?...Paso 1 Technical Attribution Political Attribution SUB-PILLAR Questionnaire Attribution Supplemental Attribution Sub-total Redistribution Option Final Attribution (Max 25) Support for electoral processes Support for policies of promotion and protection Trade Fight against terrorism Budgetary administration ********** Sub-Total Attribution Point Distribution Sub-total to attribute Bonus points Total to attribute

Proceso de fijación de prioridades Paso 1: Clasificación de los subpilares por parte de los Estados Miembros Paso 2: Comparación de resultados Paso 3: Toma de decisión en los subpilares Paso 2

Comparación de resultados Los Estados Miembros compararían los resultados que hayan obtenido en su ejercicio de clasificación...Paso 2

Proceso de fijación de prioridades Paso 1: Clasificación de los subpilares por parte de los Estados Miembros Paso 2: Comparación de resultados Paso 3: Toma de decisión en los subpilares Paso 3

Toma de decisión en los subpilares SÍ NO ¿Deben conservarse todas las actividades de este subpilar? Conservar presupuesto Aumentar presupuesto (¿Qué más eliminar?) ¿Otras fuentes de financiamiento? SÍ NO¿Reducir intensidad de actividades? Conservar actividades ¿Reducir costos? ¿Jerarquización y selección de actividades?...Paso 3