MINISTERIO DE NECESIDADES ESPECIALES SPECIAL NEEDS MINISTRIES UN MINISTERIO CUYO TIEMPO HA LLEGADO A MINISTRY WHOSE TIME HAS COME Doctora Charlotte LV.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Verb Conjugations Easier than you think.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
MINISTERIOS DE NECESIDADES ESPECIALES SPECIAL NEEDS MINISTRIES UN MINISTERIO CUYO TIEMPO HA LLEGADO A MINISTRY WHOSE TIME HAS COME Doctora Charlotte LV.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
MINISTERIO DE NECESIDADES ESPECIALES UN MINISTERIOS CUYO TIEMPO HA LLEGADO CRECER SU MINISTERIO.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Stem-changing verbs.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
~MEDITATION~ Philippians 4:12-13 ESV Philippians 4:12-13 ESV 12 I know how to be brought low, and I know how to abound. In any and every circumstance,
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
VIDA FAMILIAR. El gran objetivo del Departamento de Vida Familiar es fortalecer a la familia como centro de entrenamiento para desarrollar un carácter.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2. SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los verbos reflexivos Objective:
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hace + Time Expressions
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
¡MerCon 2014! La convención de los mejores mercados.
English Lesson 3.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Developing communication skills what you don’t know will help you.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Enter His Rest Hebrews 4:1-16.  NLT Matthew 11:28 Then Jesus said, "Come to me, all of you who are weary and carry heavy burdens, and I will give you.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
If you won the lottery, what would you do?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
First Grade Dual High Frequency Words
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

MINISTERIO DE NECESIDADES ESPECIALES SPECIAL NEEDS MINISTRIES UN MINISTERIO CUYO TIEMPO HA LLEGADO A MINISTRY WHOSE TIME HAS COME Doctora Charlotte LV Thoms Dr. Charlotte LV Thoms

PARTE 3 PART 3 Frente al torbellino! Al salir de este taller, usted será capaz de evaluar las necesidades y eliminar toda barreras. Facing the whirlwind! When you leave this workshop, you will be able to assess needs and remove barriers.

CRITERIOS CRITERIA 1.Una persona con una necesidad especial tiene un impedimento físico o mental que limita posteriormente una o más de las actividades principales de la vida de una persona. 1. A person with a special need has a physical or mental impairment that limits one or more subsequent major life activities of an individual. MAJOR LIFE ACTIVITIES Seeing, hearing, walking, communication, caring for oneself, performing manual tasks, working ACTIVIDADES PRINCIPALES DE LA VIDA Ver, escuchar, caminar, la comunica- ción, el cuidado de uno mismo, realizar tareas manuales, trabajando.

CRITERIOS CRITERIA 2. Una persona con una necesidad especial tiene un historial de tal impedimento. 2. A person with a special need has a record of such impairment. MAJOR LIFE ACTIVITIES Seeing, hearing, walking, communication, caring for oneself, performing manual tasks, working ACTIVIDADES PRINCIPALES DE LA VIDA Ver, escuchar, caminar, la comunica- ción, el cuidado de uno mismo, realizar tareas manuales, trabajando.

CRITERIOS CRITERIA 3. Una persona con una necesidad especial considera que tiene un impedimento que es limitante. 3. A person with a special need considered to have a disability that is limiting. MAJOR LIFE ACTIVITIES Seeing, hearing, walking, communication, caring for oneself, performing manual tasks, working ACTIVIDADES PRINCIPALES DE LA VIDA Ver, escuchar, caminar, la comunica- ción, el cuidado de uno mismo, realizar tareas manuales, trabajando.

LO QUE FALTA (VERDADERA RELIGIÓN) WHAT IS MISSING (TRUE RELIGION) Dios te escogió a ti y a mí. Nuestras vidas deben guiarse por la Biblia, el Espíritu de Profecía, y el ejemplo de Jesús. God chose you and me. Our lives should be guided by the Bible, the Spirit of Prophecy, and the example of Jesus. En busca de un desafío. Hasta que encontrar esa pieza faltante que nunca tendrá paz perfecta! Looking for a challenge. Until you find that missing piece that will never have perfect peace!

Cristo murió por todos 650 millones de personas con necesidades especiales EN LOS ESTADOS UNIDOS 57 MILLONES CON NECESIDADES ESPECIALES Menos del 47 por ciento de los 54 millones no van a la iglesia. Más del 84 por ciento de las personas con discapacidad consideran la vida religiosa muy importante. 20 por ciento de cada grupo de personas. Christ died for all 650 million people with special needs IN THE UNITED STATES 57 MILLION WITH SPECIAL NEEDS Less than 47 percent of the 54 million do not go to church More than 84 percent of people with disabilities consider very important religious life. 20 percent of each group of people. ESTADÍSTICAS CONOCIDAS? (AVERIGÜE LO QUE RESPONDEN A SU TERRITORIO) STATS YOU KNOW? (FIND OUT WHICH MATCH YOUR TERRITORY) Rosemary Graham DM Director South Atlantic Conf. Romero Graham director de DM Sur Conf. Atlántico.

ESPÍRITU DE PROFECÍA – SPIRIT OF PROPHECY "Método de Cristo será el que dará éxito para llegar a la gente. El Salvador trataba con los hombres como quien deseaba hacerles bien. Les mostraba simpatía, atendía a sus necesidades y se ganaba su confianza. Les decía: "Sígueme." El ministerio de curación, p 143 "Christ's method will give true success in reaching the people El Salvador mingled with men as one who desired their good He showed His sympathy, ministered to their needs, and won their confidence Les said..." Follow me. " The Ministry of Healing, p 143 "Pensemos en formas de motivar a otros para actos de caridad y las buenas obras." Hebreos 10:24 "Think of ways to motivate others to acts of charity and good works." Hebrews 10:24

Empieza con un liderazgo y un nuevo enfoqueEmpieza con un liderazgo y un nuevo enfoque It starts with leadership and a new approachIt starts with leadership and a new approach 1 Barreras (actitud y físicos) deben ser eliminadosBarreras (actitud y físicos) deben ser eliminados Barriers (attitudinal and physical) must be eliminatedBarriers (attitudinal and physical) must be eliminated 2 La flexibilidad y la creatividad es igual a éxitoLa flexibilidad y la creatividad es igual a éxito Flexibility and creativity equals successFlexibility and creativity equals success 3 DESCRIPCIÓN GENERAL DE INCLUSIÓN INCLUSION OVERVIEW

LLAMADO A LA ACCIÓN CALL TO ACTION RECURSOS RESOURCES Recursos adaptados a los administradores, pastores y laicos para alentarlos a Adapted to the administrators, pastors and lay resources to encourage them to R E A C H ALCANZAR

LLAMADO A LA ACCIÓN CALL TO ACTION Abrazar EMBRACE Abraza la filosofía de "que incluye a todo, sin omitir ninguno" en una práctica R E A C H ALCANZAR

LLAMADO A LA ACCIÓN CALL TO ACTION Acción ACTION Plan de acción que Plan of action R E A C H ALCANZAR

LLAMADO A LA ACCIÓN CALL TO ACTION DERRUMBAR CRUSH Derrumber las barreras (arquitectónicas y actitudinales), permitiendo así la Crush barriers (architectural and attitudinal), thus allowing R E A C H ALCANZAR

LLAMADO A LA ACCIÓN CALL TO ACTION HARMONIA HARMONIOUS Mezcla armoniosa de las personas con disablities y las personas que no tienen discapacidades para que puedan cumplir las promesas y la comisión de Dios que se encuentra en Mateo 28:19, 20. Harmonious blend of people with disablities and people without disabilities to fulfill the promises of God and the commission found in Matthew 28:19, 20. R E A C H ALCANZAR

LLAMADO A LA ACCIÓN Recursos adaptados a los administradores, pastores y laicos para alentarlos a Abraza la filosofía de "que incluye todo, sin omitir ninguno" en una práctica Plan de acción que Tritura las barreras (arquitectónicas y actitudinales), permitiendo así la Mezcla armoniosa de las personas con disablities y las personas que no tienen discapacidades para que puedan cumplir las promesas y la comisión de Dios que se encuentra en Mateo 28:19, 20. R E A C H ALCANZAR

Consejo: literatura, DVDs, vídeos para los administradores, laicos y pastores que darían lugar a la conciencia total de los diversos aspectos de su ministerio con personas con necesidades especiales. Compelling literature, DVDs, videos for administrators, pastors and laity that would result in total awareness of the various aspects of his ministry to people with special needs. RECURSOS RESOURCES

Una evaluación de perfil de línea de base de la situación de las iglesias que tienen una conciencia y necesidad de Necesidades Especiales Ministerios deben ser identificados antes de diciembre de An assessment of baseline profile of the situation of the churches that have a conscience and Special Needs Ministries need to be identified before December ABRAZAR LA FILOSOFÍA DE "QUE INCLUYE TODO, SIN OMITIR NINGUNO" DE UNA MANERA PRÁCTICA R E A C H Abrazando la filosofía de "todo incluido, ninguna omisión" de una manera práctica Embracing the philosophy of "all-inclusive, omitting none" in a practical way.

Hacer hincapié en la no posibilidad "dis" capacidad Ayuda... no patrocinar Proporcionar capacitación Utilice los medios de comunicación Emphasize the possibility not "dis" ability Help... no sponsor provide training Use media PLAN DE ACCIÓN? INCLUYENDO TODOS NINGUNO... OMITIENDO ACTION PLAN? INCLUDING ALL NONE... OMITTING R E A C H

Especialistas (escritores de contratos, especialistas en medios, intérpretes de lenguaje de señas, los trabajadores de la Biblia, los contratistas, los médicos y los facilitadores del taller) identificados, e indican su disposición a compartir sus conocimientos con SNM añadir amplitud y profundidad de la información disponible para los que trabajan con el ministerio. APATHY CRUSH Specialist (contract writers, media specialists, sign language interpreters, Bible workers, contractors, doctors and workshop facilitators) identified, and indicate their willingness to share their knowledge with SNM add breadth and depth of information available to those working with the ministry. CRUSH APATHY DERRIBAR LAS BARRERAS (ARQUITECTÓNICAS Y ACTITUDINALES) CRUSH BARRIERS (ARCHITECTURAL AND ATTITUDINAL) R E A C H

Iglesias adoptarían un sistema para asegurar las instalaciones accesibles y serviciales afirmando las personas con necesidades particulares que trabajan en colaboración con las personas sin discapacidad para ganar a otros a Jesús. Churches adopt a system to ensure accessible and helpful facilities claiming people with special needs working in collaboration with non-disabled people to win others to Jesus. MEZCLA DE GENTE TRABAJANDO JUNTOS ARMONIOSAMENTE HARMONIOUS BLENDING PEOPLE OF WORKING TOGETHER R E A C H

La ejecución de una estrategia que requiere un cambio significativo en el comportamiento humano. Implementation of a strategy requires a significant change in human behavior. RETO CHALLENGE La inclusión empieza con los líderes e involucra a toda la casa de Dios. Inclusion begins with leaders and involves all the house of God.

Los lideres superiores de la organización son los que menor vision tiennen Falta de compromiso Sin rendición de cuentas The further away from the top of the organization, the lower the clarity Lack of commitment Without accountability LÍDERES LEADERS

AMBOS SON NECESARIOS PARA MOVER UNA INICIATIVA TORBELLINO EL TRABAJO DEL DÍA URGENTE (Se Act on You) Problema - día a día de trabajo (trabajo real) Energía roba su enfoque META NUEVAS ACTIVIDADES IMPORTANTE (Que usted actúe en él) Cuando la urgencia y choque importancia, urgencia va a ganar cada vez. Los objetivos importantes que requieren de hacer cosas nuevas y diferentes a menudo en conflicto con el torbellino del trabajo del día, compuestas de urgencias que consumen su tiempo y energía. Important objectives that require new and different things to do often in conflict with the whirlwind of day job, emergency composed consuming their time and energy.

BOTH ARE REQUIRED TO MOVE AN INITIATIVE WHIRLPOOL THE DAY JOB URGENT (It Acts on You) Problem - daily work (actual work) Energy steals your focus GOAL NEW ACTIVITIES IMPORTANT (You Act on It) When the urgency and importance shock, urgency will win every time. McChesney, C., Covey, S., & Huling, J. (2012). Achieving your wildly important goals: The 4 disciplines of execution. New York, NY: Free Press.

Disciplina 1: Centrarse en la obra más importante Cuanto más se intenta, menos a lograr Centrarse en menos para que pueda lograr más Discipline 1: Focus on the most important show The more you try, the less you achieve. Focus on less so you can achieve more. #1 DISCIPLINA #1 DISCIPLINE Medidas Lag son las medidas de seguimiento (obtener resultados-historia)-no puede Historial de arreglos. Medidas de plomo son cosas anfitrión impacto (nuevos comportamientos conducen lag. Medidas clave.) Lag measures are the follow-up (get results-story)-You can not fix history. Measurements of lead are things impact host (new behaviors lead lag. Key measures.)

Disciplina 2: Ley de Medidas de plomo Disciplina de apalancamiento. Ley sobre importantes. Todas las acciones que no son creados iguales. Discipline 2: Measures Act lead Discipline of leverage. Act important. All actions are not created equal. 2 DISCIPLINA 2 DISCIPLINE Medidas Lag son las medidas de seguimiento (obtener resultados-historia)-no puede Historial de arreglos. Medidas de plomo son cosas anfitrión impacto (nuevos comportamientos conducen lag. Medidas clave.) Lag measures are the follow-up (get results-story)-You can not fix history. Measurements of lead are things impact host (new behaviors lead lag. Key measures.)

Disciplina 3: Mantenga un marcador convincente Disciplina de compromiso. Enpocar guias, acepter Pregúntele a su equipo para desarrollar peluca y marcador Discipline 3: Keep a compelling marker. Discipline of commitment. Focus, lead, catch. Ask your team to develop wig and marker #3 DISCIPLINA #3 DISCIPLINE Los miembros del equipo comprometidos con sus propias ideas de lo que la voluntad de los demás. Committed team members with their own ideas of what the will of others.

Disciplina 4: Crear una Imagen Rendición de Cuentas Ejecución sucede Reuniones para comprobar entre sí (no más de 30 min) Secret - equipo a crear su propio compromiso Discipline 4: Create a Cadence of Accountability execution happens Meetings to check each other (no more than 30 min) Secret - team create their own commitment #4 DISCIPLINA #4 DISCIPLINE Los miembros del equipo comprometidos con sus propias ideas de lo que la voluntad de los demás. Committed team members with their own ideas of what the will of others.

LOGRO PESAR DEL TORBELLINO WIN DURING THE WHIRLWIND PRINCIPIOS RECTORES DE LA CONDUCTA HUMANA ENFOQUE APALANCAMIENTO COMPROMISO RENDICIÓN DE CUENTAS GUIDING PRINCIPLES OF HUMAN BEHAVIOR APPROACH LEVERAGE COMMITMENT ACCOUNTABILITY Los líderes entienden 4 D's se encuentra una manera de ejecutar (aplicar) cuando torbellino se está librando. The four D's leaders understand there is a way to implement (apply) when whirlwind is raging.

¿VA A VOLVER A SU CAMPO A PREDICAR COMO JESÚS? SANAR A LOS QUEBRANTADOS DE CORAZÓN, NOMBRAR O CONVERTIRSE EN DIRECTOR DE NECESIDADES ESPECIALES, O POR LO MENOS TENGO YO VAYA A HABLAR CON SU GENTE. WILL YOU RETURN TO YOUR COUNTRY AND PREACH LIKE JESUS, HEAL THE BROKENHEARTED, TO APPOINT SPECIAL NEEDS OR BECOME A DIRECTOR, OR AT LEAST I'M GOING TO TALK TO HIS PEOPLE?

PARTE 1 PART 1 ¿Qué es un ministerio para personas con necesidades especiales y por qué la Iglesia ha adoptado el concepto? Al salir de este taller, usted será capaz de discutir los detalles convincentes del Ministerio de Necesidades Especiales. What is a ministry for people with special needs and why has the church embraced the concept? When you leave this workshop, you will be able to discuss the compelling details of Special Needs Ministries.

PARTE 2 PART 2 ¿Qué puede hacer cada líder para hacer que este ministerio sea un esfuerzo para compartir? Al salir de esta sesión, usted estará claro sobre los objetivos, capaces de discutir las áreas de necesidades especiales, y estar preparado para ejecutar un plan para su pueblo. What can each leader do to make this ministry an outreach endeavor? When you leave this session, you will be clear on the goals, able to discuss the areas of special needs, and be prepared to execute a plan for your people.

PARTE 3 PART 3 Frente al torbellino! Al salir de este taller, usted será capaz de evaluar las necesidades y eliminar toda barreras. Facing the whirlwind! When you leave this workshop, you will be able to assess needs and remove barriers.

SOÑAR GRANDE, METAS, AUDACES V PELUDO BIG, HAIRY, AUDACIOUS GOALS PREGUNTE GRANDE ASK BIG venezolanos con, el Consejo Nacional para las Personas con Discapacidad (Conapdis). 120,000 Venezuelans certified by National People with Disability Council

PARTE 4 PART 4 Cómo iniciar un Ministerio Motivado! Preparado! Al salir de este taller, saldrá motivado y preparado para involucrar a otros en el Ministerio de Necesidades Especiales. How to Start a Ministry Excited! Equipped! When you leave this workshop, you will be excited and equipped to engage others in Special Needs Ministry.

MINISTERIOS NECESIDADES ESPECIALES SPECIAL NEEDS MINISTRIES CRECER SU MINISTERIO

REFERENCIAS Luurtsema, K.S.,& Newman, B.J. (2009). G.L.U.E. Training Manual, Wyoming, MI: CLC Network. McChesney, C., Covey, S., & Huling, J. (2012). The 4 Disciplines of Execution. New York, NY: Free Press. Stephenson, M. (December 9, 2009). Including People with Disabilities in Church Life, Breaking Barriers, Issue 75. Thoms, C.L.V. (1995). Come Let Us Celebrate Together, Rochester, NY: With These Hands Ministries. Thoms, C.L.V. (2012) Special need ministry: A ministry whose time has come. Silver Spring, MD: General Conference of Seventh-day Adventists.