LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
FRUTA Y VERDURA.
Advertisements

LA ALIMENTACIÓN Por Milena Ivanova Koleva.
LA COMIDA. El Desayuno El Almuerzo La Cena LAS FRUTAS.
Hazlo ahora el 25 de febrero Turn your homework in to the back tray! THEN, on your hazlo sheet, write down your favorite fruit and vegetable (in Spanish.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Para mantener la salud hay que comer bien y hacer ejercicios. 3B.
FRUTAS, VERDURAS Y LEGUMBRES
Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
ALC 64 Lunes el 6 de diciembre Necesitan un libro anaranjado.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Las hortalizas y las legumbres
Las verduras/los vegetales. A mi me gustan LOS PEPINOS /CUCUMBERS.
las medidas de seguridad
 La Comida.  las frutas  la manzana  las fresas.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Do Now – 17 de noviembre  Translate the menu item and ingredients described below to English  Una ensalada con pollo  Esta ensalada tieno pollo delicioso,
Canción Cuatro canciones para escoger entre –Ojala que llueva café por Juan Luis Guerra –Como a cada manana por René Ferrer –El Tigueron por Jossie Esteban.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
Word, word, what is the word? Teaching vocab. in the foreign lang. classroom.
lugares importantes y los empleados
El Verbo "Gustar" to please to like. The verb GUSTAR is used to express likes. Me gusta... Te gusta... Le gusta I like... You like... (informal) He/she.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
¿Cómo se dice “Like” o “Dislike” en español?
Hazlo ahora el 19 de marzo Objetivo: SWBAT understand and use meat and other food vocabulary. ANSWER IN FULL SPANISH SENTENCES: ¿Cuál es tu fruta favorita?
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Chapter 1. The equivalent of gustar in English is… to like.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
LAS FRUTAS. el plátano la manzana la naranja las uvas.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Suenatimbres el 20 de mayo
Brandon Brown quiere un perro
Chapter 5 Lessons & Materials
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Hoy es martes, el 10 de octubre de 2017
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Las Verduras.
VEGETALES.
VÁMONOS (2-2) Me gustan los deportes porque son divertidos.
Transcripción de la presentación:

LAS VERDURAS

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select the appropriate grammar structures to tell what vegetables people like/dislike and to what degree.

Student Learning Agenda: At the end of this lesson, students should be able to… Identify vegetables Tell if they like/dislike vegetables and to what degree usingGUSTAR expressions

Hazlo Ahora Do It Now Knowledge you should bring to class: Students should come to class being able to express if they like or dislike something. Demonstrate your knowledge by translating the following: I like I do not like I like it a lot I like it a little Pre-Assessment of Todays Lesson: Using your highest level of proficiency, tell what vegetables you like/dont like to eat for dinner.

Vamos a aprender el vocabulario

el maíz

las zanahorias

la papa

la patata

el ajo

los frijoles

Vamos a repasar el vocabulario

¿Te gusta comer…?

Vamos a aprender el vocabulario

los guisantes

la lechuga

el tomate

la cebolla

los espárragos

el pepino

Vamos a repasar el vocabulario

¿Te gusta comer…?

Vamos a aprender el vocabulario

el pimiento

el chile verde

el jalepeño

los champiñones

la col

la coliflor

Vamos a repasar el vocabulario

¿Te gusta comer…?

Vamos a aprender el vocabulario

el apio

el bróculi

la calabaza

las habichuelas

el rábano

la alcachofa

Vamos a repasar el vocabulario

¿Te gusta comer…?

Vamos a aprender el vocabulario

el aguacate

la remolacha

los bretones

la berenjena

la aceituna

la espinaca

Vamos a repasar el vocabulario

¿Te gusta comer…?

Actividad #1

Actividad #2

Actividad Final La Tarea