MINISTERIOS DE NECESIDADES ESPECIALES SPECIAL NEEDS MINISTRIES UN MINISTERIO CUYO TIEMPO HA LLEGADO A MINISTRY WHOSE TIME HAS COME Doctora Charlotte LV.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Advertisements

ADAPTALO Enfoque de Enseñanza
ADAPTALO Enfoque de Enseñanza
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Había un hombre rico, que vestía de púrpura y lino y banqueteaba espléndidamente cada día. Y había un pobre, llamado Lázaro, cubierto de llagas y echado.
Irregular Preterite  There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, we ’ ll take a look at the most important ones.
G A N A CON J E S U S.
~MEDITATION~ ESV I Thessalonians 2:8-9 ESV 8 So, being affectionately desirous of you, we were ready to share with you not only the gospel of God but also.
Paz y bien Peace and All Good Cindy: Most high, all powerful, good God, praise, glory, and honor and all blessing are yours. ALL: PRAISE AND BLESS MY.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
MINISTERIO DE NECESIDADES ESPECIALES UN MINISTERIOS CUYO TIEMPO HA LLEGADO CRECER SU MINISTERIO.
~MEDITATION~ Philippians 4:12-13 ESV Philippians 4:12-13 ESV 12 I know how to be brought low, and I know how to abound. In any and every circumstance,
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
VIDA FAMILIAR. El gran objetivo del Departamento de Vida Familiar es fortalecer a la familia como centro de entrenamiento para desarrollar un carácter.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Peace in Marriage. Hope Keeping Christ at the center.
Bienvenidos Noviembre 15, 2009 El Poder de Dios Que Transforma Juan 3 : 1-5.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Las Siete Últimas Palabras de Cristo en la Cruz Seven Last words Of Christ on the Cross.
Calvary Chapel West Merry Christmas Feliz Navidad The Light of the World La Luz del Mundo Luke / Lucas 2:
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
ICF Zurich Logo. Serienlogo Namenseinblender LEO BIGGER.
ICF Zurich Logo. Series’ design Leo Bigger Teddy bear The most expensive teddy bear in the world price: euro El osito más caro del mundo Valor:
Padre Nuestro En el nombre del Padre, del Hijo y del Espiritú Santo.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
1 John 2:15-17 約 翰 一 書 1 Juan 15 Do not love this world nor the things it offers you, for when you love the world, you do not have the love of the Father.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
II Corinthians 6:17-18 NIV 17 Therefore, “Come out from them and be separate, says the Lord. Touch no unclean thing, and I will receive you.” 18 And, “I.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Lección 6 pág An adverbial clause is one that modifies or describes verbs, adjectives, or other adverbs. It describes how, why, or where an action.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
RESUMEN SUMMARY Mateo Capítulo 4:12-25 Matthew Chapter 4:12-25.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Por Dave Batty 2/2012 T Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
 Thank you Lord: as religious family we have been born in your Church, in order to be not new in doctrine but new in practice. Thank you for your Spirit.
Hoy celebramos con gozo al Dios Todopoderoso, al creador de la tierra
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
The passion of the Lord Jesus From the Gospels of Matthew, Mark, Luke and John.
Week Beginning Monday 3 rd March 2014 “It is no longer because of what you said that we believe, for we have heard for ourselves, and we know that this.
U ¿Qué Pasa Con Mi Fe? u What Is Happening To My Faith?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Más iglesias, mejores iglesias
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

MINISTERIOS DE NECESIDADES ESPECIALES SPECIAL NEEDS MINISTRIES UN MINISTERIO CUYO TIEMPO HA LLEGADO A MINISTRY WHOSE TIME HAS COME Doctora Charlotte LV Thoms Dr. Charlotte LV Thoms

¿QUIÉN ES THOMS? WHO IS THOMS? Hija de Dios GC Consejera Coordinadora NAD directora de AUC Profesor Asociada, Rochester Institute of Technology Esposa de Pastor Madre Abuela Hermana Emprendedor / Autor Organizadora de la Iglesia para la Inclusión Child of God GC Consultant NAD Coordinator AUC Director Associate Professor, Rochester Institute of Technology Pastor’s wife Mother Grandmother Sister Entrepreneur/Author Church Organizer for Inclusion

PARTE 1 PART 1 ¿Qué es un ministerio para personas con necesidades especiales y por qué la Iglesia ha adoptado el concepto? Al salir de este taller, usted será capaz de discutir los detalles convincentes del Ministerio de Necesidades Especiales. What is a ministry for people with special needs and why has the church embraced the concept? When you leave this workshop, you will be able to discuss the compelling details of Special Needs Ministries.

PARTE 2 PART 2 ¿Qué puede hacer cada líder para hacer que este ministerio sea un esfuerzo para compartir? Al salir de esta sesión, usted estará claro sobre los objetivos, capaces de discutir las áreas de necesidades especiales, y estar preparado para ejecutar un plan para su pueblo. What can each leader do to make this ministry an outreach endeavor? When you leave this session, you will be clear on the goals, able to discuss the areas of special needs, and be prepared to execute a plan for your people.

PARTE 3 PART 3 Frente a la torbellino! Al salir de este taller, usted será capaz de evaluar las necesidades y eliminar las barreras. Facing the whirlwind! When you leave this workshop, you will be able to assess needs and remove barriers.

PARTE 4 PART 4 Cómo iniciar un Ministerio Motivado! Preparado! Al salir de este taller, saldrá motivado y preparado para involucrar a otros en el Ministerio de Necesidades Especiales. How to Start a Ministry Excited! Equipped! When you leave this workshop, you will be excited and equipped to engage others in Special Needs Ministry.

¿QUÉ ES MINISTERIO? WHAT IS MINISTRY? Ministry is a privilege given by God for the modern-day Christian based on biblical principles, the life of Christ, and the love God shows to, for, and with all people. El ministerio es un privilegio dado por Dios para el cristiano moderno basado en principios bíblicos, la vida de Cristo, y el amor que Dios muestra, para todas las personas.

PRIMER PASO PARA EL ÉXITO STEP ONE FOR SUCCESS CUENTA TU HISTORIA! TELL YOUR STORY!

ENLACE ESPECIAL CON DIOS SPECIAL LINK WITH GOD El ministerio es un privilegio dado por Dios (yo) el cristiano moderno (en el enlace que debería ser capaz de ver), basado en principios bíblicos, (a través de mi vida) la vida de Cristo, (que es Dios) y el amor Dios muestra para, todas las personas (por lo que puede ser un discipulo efectiva). Ministry is a privilege given by God for (me) the modern-day Christian (in the link I should be able to see) based on biblical principles, (through my life) the life of Christ, (who God is) and the love God shows to, for, and with all people (so I can be an effective disciple).

SEGUNDO PASO PARA EL ÉXITO STEP TWO FOR SUCCESS CONTAR LA HISTORIA DE JESÚS TELL JESUS’ STORY

MINISTERIO TERRENAL DE J ESÚS JESUS’ EARTHLY MINISTRY Jesús dijo: El Señor me ha ungido a predicar, para sanar, Y vista a los ciegos; para dar la libertad a los oprimidos. Lucas 4:18 Jesus said, The Lord hath anointed Me  to preach,  to heal,  and recovering of sight to the blind,  to set at liberty them that are bruised. Luke 4:18

SOÑAR GRANDE, METAS, PELUDO AUDACES DREAM BIG, HAIRY, AUDACIOUS GOALS MUNDIAL DE LA POBLACIÓN CON DISCAPACIDAD Diezmo de millones = Diezmo de = Diezmo de = Diezmo de = Diezmo de = WORLD POPULATION WITH DISABILITIES Tithe of 650,000,000 million = 65,000,000 Tithe of 65,000,000 = 6,500,000 Tithe of 6,500,000 = 650,000 Tithe of 650,000 = 65,000 Tithe of 65,000 = 6,500

SOÑAR GRANDE, METAS, PELUDO AUDACES DREAM BIG, HAIRY, AUDACIOUS GOALS POBLACIÓN VENEZOLANA Diezmo de millones = millones Diezmo de millones = Diezmo de = Diezmo de = Diezmo de = 299 VENEZUELAN POPULATION Tithe of 29,900,000 million = 2,990,000 million Tithe of 2,990,000 million = 299,000 Tithe of 299,000 = 29,900 Tithe of 29,900 = 2,990 Tithe of 2,990 = 299

SOÑAR GRANDE, METAS, PELUDO AUDACES DREAM BIG, HAIRY, AUDACIOUS GOALS ¿CUÁNTAS PERSONAS CON DISCAPACIDAD EN VENEZUELA venezolanos con, el Consejo Nacional para las Personas con Discapacidad (Conapdis) población total (normalmente un 20% de la población tiene discapacidad) HOW MANY PEOPLE WITH DISABILITIES IN VENEZUELA 120,000 Venezuelans, National Council for Persons with Disabilities (Conapdis) total population (normally 20% of population have disability)

DON ESPIRITUAL GIFT #1 La Biblia The Bible

DON ESPIRITUAL # 2 - ESPÍRITU DE PROFECÍA SPIRITUAL GIFT #2 - SPIRIT OF PROPHECY 3 VOLUME TESTIMONIES, P. 511 “I saw that it is in the providence of God that …, the blind, the deaf, the lame…, and persons afflicted in a variety of ways, have been placed in close Christian relationship to His church; it is to prove His people and develop their true character.... This is God’s test of our character. “ "Vi que está en la providencia de Dios que..., los ciegos, los sordos, los cojos..., y las personas que sufren de una variedad de formas, han sido colocados en estrecha relación cristiana a su iglesia; es para demostrar a su pueblo y desarrollar su verdadero carácter.... Esta es la prueba de nuestro carácter de Dios. "

PROVIDENCIA DE DIOS GOD’S PROVIDENCE People with special needs in close Christian relationship to His church. Las personas con necesidades especiales, en estrecha relación cristiana con su iglesia.

ESPIRITUALMENTE CONVINCENTE SPIRITUALLY COMPELLING "Si tenemos la verdadera religión de la Biblia, vamos a sentir que una deuda de amor, la bondad, y el interés se debe a Cristo... por su inmenso amor a nosotros mientras éramos pecadores indignos de su gracia...” III Testimonios, página 511 “ If we have the true religion of the Bible, we shall feel that a debt of love, kindness, and interest is due Christ…for His immeasurable love to us while we were sinners unworthy of His grace… ” III Testimonies, page 511

CONVINCENTE COMPELLING …to prove His people …to develop their true character THIS IS GOD’S TEST OF OUR CHARACTER... Para probar a su pueblo... Para desarrollar su verdadero carácter ESTA ES LA PRUEBA DE DIOS DE NUESTRO CARÁCTER

ESPIRITUALMENTE CONVINENTE SPIRITUALLY COMPELLING "Los ángeles de Dios están observando para ver cómo tratamos a estas personas que necesitan... el amor y la benevolencia desinteresada. Esta es la prueba de nuestro carácter de Dios. ” III Testimonios, página 511 “ Angels of God are watching to see how we treat these persons who need…love, and disinterested benevolence. This is God ’ s test of our character. ” III Testimonies, page 511

OBJETIVO #1 TARGET #1 Levante el nivel de conciencia utilizando información que ya tiene y puede interesar a otros a abrazar al ministro que de pronto será uno de los más necesarios en la Iglesia. Raise your level of awareness using information you already have so you can interest others to embrace a ministry that soon will be one of the most necessary in the church.

OBJETIVO #2 TARGET #2 Transformar nuestra Iglesia en lugares donde la gente se reúne para el mensaje sanador del Salvador compasivo. Y donde ellos (a pesar de sus condiciones) se alojen; lo más fácil y se accede al Evangelio; y todos encuentren ALEGRÍA. Transform our churches into places where people flock for the healing message of a compassionate Savior. AND where they (despite their conditions) are accommodated; the facility and the gospel are accessible; and all find JOY.

PARTE 1 PART I ¿QUÉ ES UN MINISTERIO PARA PERSONAS CON NECESIDADES ESPECIALES Y POR QUÉ LA IGLESIA HA ADOPTADO EL CONCEPTO? Al salir de este taller, usted será capaz de discutir los detalles convincentes del Ministerio de Necesidades Especiales. WHAT IS A MINISTRY FOR PEOPLE WITH SPECIAL NEEDS AND WHY HAS THE CHURCH EMBRACED THE CONCEPT? When you leave this workshop, you will be able to discuss the compelling details of Special Needs Ministries.

PARTE – CRECER SU MINISTERIO PART 2 – GROW YOUR MINISTRY ¿Qué puede hacer cada líder para hacer que este ministerio sea un esfuerzo para compartir? Al salir de esta sesión, usted estará claro sobre los objetivos, capaces de discutir las áreas de necesidades especiales, y estar preparado para ejecutar un plan para su pueblo. What can each leader do to make this ministry an outreach endeavor? When you leave this session, you will be clear on the goals, able to discuss the areas of special needs, and be prepared to execute a plan for your people.

ALQUIER PREGUNTA??? ANY QUESTIONS???