REALIDADES CAP. 1 ¿Qué haces en la escuela?. La Escuela LAS CLASESEL ARTE LA CIENCIAS NATURALES LAS CIENCIAS SOCIALES LA EDUCACIÓN FÍSICA EL ESPAÑOL EL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

Do-Now -Pregunta a la pareja ¿Puedes cantar bien? ¿Dónde piensas estudiar en la universidad? ¿Qué piensas de la clase de módulo? ¿Duermes en el tren? ¿Mientes.
They don’t mean to go… The yo form ends in -g-o.
GO-GO VERBS.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Los irregulares del presente
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
A ver si recuerdas… Vocabulary pages Las clases.
Study Guide: Grammar TEST 10/31/13. Stem-Changing verbs Make sure to review stem-changing verbs. Remember O changes to UE or E to IE except for nosotros.
La escuela A ver si recuerdas…...
¿Qué son? Yo go verbs are verbs that change to a –go ending in the yo form. These verbs are only irregular in the YO form One example of this is the verb.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Capítulo 1A Realidades 2 Affirmative and Negative Words
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Mi escuela- la vida escolar
-ar Regular present tense verbs –ar, -er, -ir to talk about things you do (present) conjugate by dropping the –ar, -er, -ir endings and add the appropiate.
El Béisbol El Ciclismo El Esquí El Fútbol Americano El GolfEl Hockey.
Pablo y Neno affirmative and negative words
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
-go verbs Esp. 2 – Cap 1A. -go verbs have an irregular yo ending. For example: For example: Decir = yo digo Decir = yo digo Hacer = yo hago Hacer = yo.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Las palabras afirmativas y negativas
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Vocabulario #1: Para empezar. el arte las ciencias sociales.
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
Affirmative and Negative Words Page 31 in Textbook.
Some -ER/-IR Verbs With Irregular “Yo” Forms Página 140.
Spanish 2 1A A Ver Si Recuerdas. Las Clases el arte.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Retrieved from:
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Repasamos Stem changing verbs ( 3 kinds) Pedir Pidopedimos Pides Pidepiden Entender(ie) Almorzar(ue) Quiz.
Tu escuela Español 2.
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
Libro-Página 31. Palabras afirmativas y negativas Libro-Página 31 Affirmative and negative words are opposites Affirmative words are used to say that.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Affirmatives and Negatives Spanish II algonadaalguiennadie algunninguntambien tampocosiemprenunca Juegos.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
La escuela- “Mi vida escolar”
SABER VS. CONOCER SABER AND CONOCER FOLLOW THE PATTERN OF REGULAR ER VERBS, BUT EACH HAVE AN IRREGULAR YO FORM.
Realidades 1 2B Español 1.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
La escuela Realidades 2 Capitulo 1A.
VERBS THAT END IN –GO WHEN YOU CONJUGATE THEM WITH YO IN THE PRESENT TENSE Go verbs.
Definite and Indefinite Articles
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
1 En la clase 2 ¿Qué es esto? En la clase ¿Qué es esto? En la clase.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1. Sra. Schwarz  You use venir to say that someone is coming to a place or an event.  Venir is an e  ie stem-changing.
1A. REQUIRED Inglés matemáticas ciencias sociales Ciencias naturales.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
S2 Unit 1 Repaso En la Escuela Las Clases el almuerzo.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Present tense “go” verbs. Irregular Verb Doesn’t follow the normal conjugation patters (stem + ending). You just have to memorize!
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Capítulo 1A.  Affirmative words are used to say that something does exist, or that it does happen.  Affirmative statement: The students dance on their.
Capítulo 1B Saber vs. Conocer. You already know the present-tense forms of saber and conocer. Saber and conocer both follow the pattern of regular -er.
Transcripción de la presentación:

REALIDADES CAP. 1 ¿Qué haces en la escuela?

La Escuela LAS CLASESEL ARTE LA CIENCIAS NATURALES LAS CIENCIAS SOCIALES LA EDUCACIÓN FÍSICA EL ESPAÑOL EL INGLÉS LAS MATEMÁTICAS LA TECNOLOGÍA DESCRIPCIONES DE LAS DIFÍCIL FÁCIL INTERESANTE PRÁCTICO

LA ESCUELA EN MI MOCHILAUN BOLIGRAFO UNA CALCULADORA UNA CARPETA DE ARGOLLAS UN CUADERNO UN DICCIONARIO UNA HOJA DE PAPEL UN LAPIZ UN LIBRO LA TAREA EN SALA DE CLASESUN ASIENTO UNA BANDERA UN CARTEL UN ESCRITORIO UNA MESA LA PAPELERA LA PUERTA UN PUPITRE UN RELOJ UN SACPUNTAS UNA SILLA LA VENTANA

THE VERB TENER  TENER se usa cuando queremos mostrar posesión, edad, o expresiones como: hungry, sleepy, and thirsty.   Trabaja en la actividad 2 en la pagina 15 (yo) tenemos (tu) tenéis Ud. (el) tiene (ella) Uds. tienen

Verbs with irregular “yo” forms Hacer (to do, to make) Poner (to put) Traer (to bring) HagoPongotraigo Hago la tarea de ingles todos los días. Pongo los papeles en el escritorio. Traigo un libro a la clase. Ahora, trabaja en la actividad 3 en la pagina 15.

José Martí  Cuban Revolutionary  Cuban Poet  Against slavery  Against US imperialism  Helped to create the identity of the Latin American Revolucionario CubanoThings to know:

Stem Changing Verbs Yo podemos Tu podéis El/ ella/ usted puede Ustedes Pueden Yo Empezamos Tu Empezáis Ud. / el/ ella Empieza Udstedes/ Empiezan Poder (o  ue)Empezar (e  ie)_

Stem Changing Verbs Yo pedimos Tu Podéis El/ella/ usted Pide Ustedes/ piden Pedir (e  i)

Affirmative and Negative Words Think of another noun and write an affirmative phrase and a negative phrase.  Alguno, alguna, algunos, algunas, and ninguno, ninguna matches the noun in both number and gender.  Think! Is this noun masculine or feminine?  Asiento  Is this noun singular or plural.  How do you say “no seat”?  How do you say “some seat”?

Affirmative and Negative Words Copy down the chart on page 31.  Remember that if you have a masculine, singular noun you are going to use algún and ningún.  Ejemplo: “estudiante”  ningún estudiante  With a feminine noun:  ninguna maestra  Think of both a feminine and masculine noun and use alguno and ninguno changing it when appropriate.

Conocer  to know Conocer = to be familiar with a person, place, or thing. When you say that you know a person, use “a” after the verb.  YO CONOZCO NOSOTROS CONOCEMOS TU CONOCES EL/ELLA/USTED CONOCE USTEDES/ CONOCEN Conocer with words like “alguien” and “nadie” require the use of “a”. ¿Conoces a alguien en esta tienda? No conozco a nadie en esta escuela. Yo conozco a Ahmad, el amigo de Alex. ¿Conoces el restaurante In n Out?