Understanding Four- and Five-Year-Olds

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Guiding Math Experiences
Understanding Two- and Three-Year-Olds
Verb Conjugations Easier than you think.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Stem-changing verbs.
English Lesson 5.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Telling Time.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Present tense of -er and -ir verbs. To create the present-tense forms of -er and -ir verbs, drop the endings from the infinitives, then add the verb endings.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Gustar vs. Encantar Gustar means “to like” and encantar means “to love”, but these English meanings can cause confusion.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Para hacer ahora ¿Qué quieres aprender sobre los deportes? Please make a list of topics you would like to learn about in regards to sports.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Sr. Villanueva December   1. Hola, me llamo/yo soy Sr. Villanueva. Yo estoy en el grado nueve y asisto la escuela Da Vinci Design. Hoy voy a presentar.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Comparisons & Superlatives In Spanish, inequality is expressed by using one of the following formulas: más (menos) + adjective + que más (menos) + adverb.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Time Expressions with "hacer". Hace + time + que The verb "hacer" can be used in a number of ways to indicate the length of time an action has been taking.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Understanding Four- and Five-Year-Olds Chapter 6 Understanding Four- and Five-Year-Olds

Comprendiendo Niños de Cuatro y Cinco Años Capitulo 6 Comprendiendo Niños de Cuatro y Cinco Años

Understanding Four-and Five-Year-Olds In this chapter, you will learn about physical development of four- and five-year-olds cognitive development of preschoolers social-emotional development of preschoolers teaching four-and five-year-olds ag.arizona.edu/pubs/family/az1036.html www.fisher-price.com/uk/myfp/age.asp?age=4to5year www.fisher-price.com/uk/myfp/age.asp?age=5to13year

Comprendiendo Niños de Cuatro y Cinco Años En éste capítulo, usted aprenderá sobre desarrollo físico de los niños de cuatro y cinco años desarrollo cognitivo de los niños preescolares desarrollo socio-emocional de los niños preescolares educando niños de cuatro y cinco años ag.arizona.edu/pubs/family/az1036.html www.fisher-price.com/uk/myfp/age.asp?age=4to5year www.fisher-price.com/uk/myfp/age.asp?age=5to13year

Objectives Describe the physical, cognitive, and social-emotional development of four- and five-year-olds. Explain how you as a teacher can plan programs and relate to four- and five-year-olds in developmentally appropriate ways.

Objetivos Describir el desarrollo físico, cognitivo, y socio-emocional de los niños de cuatro y cinco años. Explicar como usted siendo educador puede planificar programas y relacionarse con niños de cuatro y cinco años en maneras apropiadas de acuerdo a su nivel de desarrollo.

Terms to Know articulation stuttering rote counting

Términos a Conocer articulación o pronunciación tartamudeo conteo de memoria (rutina)

Physical Development of Four- and Five-Year-Olds Preschool children are growing in more than just size. Gross motor development Fine motor development Self-help skills

Desarrollo Físico de los Niños de Cuatro y Cinco Años Los niños preescolares crecen en muchas maneras además de su tamaño. Desarollo de las destrezas motoras primarias Desarollo de las destrezas motoras finas Destrezas de independencia

Gross Motor Development Four- and five-year-olds can hop on one foot walk down stairs with alternating feet balance on one foot for about 10 seconds walk backward ride a bike with training wheels climb fences and march to music throw and catch

Desarrollo de las Destrezas Motoras Primarias Los niños de cuatro y cinco años pueden saltar en un pie bajar las escaleras alternando los pies balancearse en un pie por 10 segundos caminar hacia atrás correr la bicicleta con ruedas de entrenamiento subir la cerca y marchar al ritmo de la música tirar y agarrar la pelota

Fine Motor Development Children find it easier to build straight and tall towers draw forms more refined recognize letters print a few letters control writing tools stay within the lines when they color understand that the letter and sounds are linked

Desarrollo de las Destrezas Motoras Finas Los niños encuentran mas fácil construir torres derechas y altas dibujar formas mas refinadas reconocer letras imprimir unas cuantas letras controlar las herramientas de escritura mantenerse dentro de las líneas al colorear comprender que las letras y el sonido están relacionados

Self-Help Skills Preschoolers become more and more self-sufficient: Dress and undress with very little help Use spoons and forks with ease Take care of their own hygiene

Destrezas de Independencia Los niños preescolares se vuelven mas y mas independientes: Se visten y desvisten con muy poca ayuda Utilizan cucharas y tenedores con facilidad Pueden cuidar de su propia higiene

Cognitive Development of Preschoolers Children in this group make many gains in understanding the world around them through language comprehension skills expressive language skills math skills

Desarrollo Cognitivo de los Niños Preescolares Niños en este grupo pueden adquirir muchos conocimientos del mundo que les rodea a través de: destrezas en la comprensión de lenguaje destrezas en la expresión del lenguaje destrezas en matemáticas

Language Comprehension Skills The language comprehension skills of four- and five-year-olds are constantly growing. They increase their understanding of space concepts become better at following three-step commands have better understanding of the difference between plural and singular start understanding the passive voice become confused about some statements

Destrezas en la Comprensión de Lenguaje Las destrezas en la comprensión de lenguaje para niños de cuatro y cinco años están desarrollándose constantemente. Ellos aumentan su en el conocimiento de los conceptos de espacio mejoran en su abilidad de seguir direcciones de tres pasos poseen un mejor entendimiento en cuanto a la diferencia entre plural y singular comienzan a entender la voz pasiva se pueden confundir con ciertas declaraciones

Brainstorm Provide examples of phrases that can confuse preschool children.

Lluvia de Ideas Provea ejemplos de frases que pueden confundir a niños en edad preescolar.

Expressive Language Skills Preschoolers become quite talkative. Articulation: the ability to speak in clearly pronounced sounds; improves at ages four and five Stuttering: repeating sound and pausing for unusually long times Vocabulary: four-year-olds have about 1500 words, and five-year-olds have about 2000 Grammar: children start to learn that there are exceptions

Destrezas en la Expresión del Lenguaje Los niños preescolares son muy conversadores. Articulación o pronunciación: la habilidad de hablar con sonidos claramente pronunciados; mejora a los cuatro y cinco años Tartamudeo: repetir sonidos y pausar por tiempo inusualmente largos Vocabulario: niños de cuatro años poseen alrededor de 1500 palabras, y los de cinco años poseen 2000 Gramática: los niños comienzan a aprender que hay excepciones

Discuss What are some activities you can implement in the classroom to help preschoolers learn the meaning of the words?

Discusión ¿Cuales son algunas de las actividades que podemos implementar en el salón de clases para ayudar niños en edad preescolar a aprender el significado de las palabras?

Math Skills Number concepts become easier for children in this age group. Rote counting: reciting numbers in their proper order True counting: when an object is counted for each number named Money concepts: identify penny, nickel, and dime Time concepts: understand the difference between today, tomorrow, and yesterday

Destrezas en Matemáticas El concepto de números se hace mucho mas fácil para niños en esta edad. Conteo de memoria (rutina): recitar los números en su orden adecuado Conteo real: cuando un objeto se cuenta por cada numero mencionado Concepto del dinero: identificar el centavo, el níquel, y la moneda de diez centavos Concepto del tiempo: entender la diferencia entre hoy, mañana, y ayer

Social-Emotional Development of Preschoolers Preschoolers continue to be helpful and cooperative, and emotions are changing in these children. Social development Emotional development

Desarrollo Socio-Emocional de los Niños Preescolares Lo niños en edad preescolar continúan siendo amables y serviciales, y las emociones siguen cambiando en estos niños. Desarrollo social Desarrollo emocional

Social Development These are some social characteristics of preschoolers: become more independent of adults start to value their friends prefer friends of the same sex become more willing to cooperate involve more and more interaction in play accept supervision

Desarrollo Social Estas son algunas de las características sociales de los niños preescolares: se hacen mas independientes de los adultos comienzan a valorar sus amistades prefieren amistades del mismo sexo están mas dispuestos a cooperar los juegos requieren mas y mas interacción aceptan supervisión

Emotional Development Characteristics of five-year-olds: Fear: still common, but only last a few months Anger: can become angry if unable to reach goals Jealously: likely to become jealous of a new brother or sister Sadness: start to learn that some situations are sad

Desarrollo Emocional Características de los niños de cinco años de edad: Temor: aun es común, pero solo dura unos meses Enfado: pueden enfadarse si no pueden alcanzar sus metas Envidia: pueden desarrollar envidia de un hermano o hermana Tristeza: comienzan a aprender que ciertas situaciones son tristes

Teaching Four- and Five-Year-Olds When teaching four- and five-year-olds, consider that these children like to help become quite talkative imitate adults play with each other may have imaginary playmates are proud of their possessions enjoy working on projects

Educando Niños de Cuatro y Cinco Años Cuando usted enseña a niños de cuatro y cinco años debe considerar que estos niños les gusta ayudar son conversadores imitan a los adultos juegan unos con otros pueden tener amigos de juegos imaginarios están orgullosos de sus posesiones les gusta trabajar en proyectos

Discuss What are some examples of projects that four- and five-year-old children can enjoy working on?

Discusión ¿Cuáles son algunos ejemplos de proyectos en los cuales niños de cuatro y cinco años pueden trabajar?

Summary The growth of four- and five-year-olds helps them become more independent. Stronger and more coordinated Improve dressing, eating, and hygiene skills Four- and five-year-olds’ thoughts become more and more adultlike. Begin to understand and use symbols Improve language skills Understand and use more words Start to improve grammar

Resumen El crecimiento de los niños de cuatro y cinco años les ayuda a ser mas independientes. Son mas fuertes y coordinados Mejoran las destrezas de vestirse, alimentarse, e higiene El pensamiento de los niños de cuatro y cinco años se parece mas y mas al de los adultos. Comienzan a entender y utilizar símbolos Mejoran sus destrezas de lenguaje Entienden y utilizan mas palabras Comienzan a mejorar su gramática

Summary Children become more social with their peers at this age. Play becomes more cooperative Still seek favor and approval from adults Like to help and talk to adults Learn new ways to express their feelings Experience feelings for different reasons

Resumen Los niños se vuelven mas sociables con sus compañeros a esta edad. El juego se vuelve mas cooperativo Aun buscan aprobación y visto bueno de los adultos Les gusta ayudar y hablar a los adultos Aprenden nuevas formas de expresar sus sentimientos Experimentan sentimientos por diferentes razones

The authors want to recognize Bethany L. Baughman for her contributions to this project.

Los autores desean reconocer Bethany L. Baughman por sus contribuciones a este proyecto.