Warm up Warm-up: Look at pp and match the following;

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Homework explanation and preterite verb drills La tarea para Block 1  The worksheet p. 89 can be used to help you set up your writing, but the specific.
Advertisements

Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
How would you greet a friend at these times?
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
English Lesson 3.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
LISTENING COMPREHENSION TEST
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hoy es viernes el veintiocho de agosto de dos mil quince. White Board Calentamiento: Translate to Spanish: 1.I like golf. 2.You like volleyball. 3.I don’t.
-AR VERBS Español.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Saber and Conocer (Los verbos saber y conocer) to know Notes: page 31 of your INB.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Transcripción de la presentación:

Warm up Warm-up: Look at pp. 150-151 and match the following; 1. Golf                                       A. José Luis Chilavert 2. Beisbol                                 B. Rebeca Lobo 3. Baloncesto                          C.  Arantxa Sánchez 4. Balonpié                               D. Miguel Induráin 5. Ciclismo                                E. Sammy Sosa 6. Tenis                                      F. Nancy Lopez

Warm up Warm-up: Look at pp. 150-151 and match the following; 1. Golf                                       A. José Luis Chilavert 2. Beisbol                                 B. Rebeca Lobo 3. Baloncesto                          C.  Arantxa Sánchez 4. Balonpié                               D. Miguel Induráin 5. Ciclismo                                E. Sammy Sosa 6. Tenis                                      F. Nancy Lopez

¡HOLA! Please complete the following survey… http://www.alvinisd.net/Page/8403 Class Elements Survey by Mrs. Meinecke Smithhttps://docs.google.com/forms/d/18fA9voEVRw46ZxhwtL2U6PWaHxdSW8jRm3MRofMEEbM/viewform

San José Read Captions on pages 160-163 with a partner. Determine meaning List 5 things you would like to do in San José Class : Read aloud of captions and interpret meaning of each Practice: Identify landmarks on map 1.) Jardin de Mariposas, 2) El Mercado Central, 3) Avenida Central, 4) El Edificio Metálico, 5) La Sabana, 6) El Monumento Nacional, 7) Parque Central, 8) El Teatro Nacional, 9) Museo de Arte Costrarricense Answer the following questions in Spanish—write question & answer: ¿Dónde está la ciudad de San José? ¿A qué altitud se encuentra la ciudad? ¿Dónde fue fabricado el Edificio Metálico? ¿Qué se puede comprar en el Mercado Central? ¿Qué comida se come en San José que también se come en Texas? ¿Para qué sirve el Jardín de Mariposas Spirogyra?

Calentamiento y trabajo Look up 5 things to do in San Jose, Costa Rica find 5 additional things you would like to do in costa Rica Write out name of activity/place, cost and tell why you’d like to do that. ISG 18: SAN JOSE, COSTA RICA  Colored Country Map w labels San Jose and neighboring country and adjacent bodies of water List Of things to do (5 in San Jose & 5 in Costa Rica) with name, cost & why,  + population + industry & type of government

Calentamiento: Tell whether the following are true or false Calentamiento: Tell whether the following are true or false. Make false statements true. 1. El Museo de Niños used to be a jail. 2. Flowers, spices, fruit, and vegetables can be bought in el Jardín de Mariposas Spyrogyra. 3. El Edificio Metálico was built in Belgium in 1890 and today houses a school. 4. El Teatro Nacional was inspired by the Opera Theater in Paris. 5. In el Parque Nacional, there is a statue that commemorates a battle won by William Walker.

San José (ISG 19) Colored San José City map w/ specific locations labeled (9) & explanations WHY important 1.) Jardin de Mariposa 2) El Mercado Central 3) Avenida Central 4) El Edificio Metálico 5) La Sabana 6) El Monumento Nacional  7) Parque Central 8) El Teatro Nacional 9) Museo de Arte Costrarricense Answer in complete sentences in Spanish: ¿Dónde está la ciudad de San José? ¿A qué altitud se encuentra la ciudad? ¿Dónde fue fabricado el Edificio Metálico? ¿Qué se puede comprar en el Mercado Central? ¿Qué comida se come en San José que también se come en Texas? ¿Para qué sirve el Jardín de Mariposas Spirogyra? Identify/Define & tell what is unique or important about: 1)Las avenidas de San José, 2)El Tope Nacional, 3.)Ticos y Ticas, 4.) Pedro Calderón de la Barca 5) El Museo Nacional 6) El Museo de Oro, 7.) Las carretas pintadas

SAN JOSE, COSTA RICA http://go.hrw.com/atlas/span_htm/cstarica.htm

LOCATION OF COSTA RICA (1) Where is San José located? The central part of the country. What are the bodies of water on either side of Costa Rica? What are some of the cities surrounding San José. The Caribbean Sea and the Atlantic Ocean to the east., the Pacific Ocean to the west. Alejuela, Puerto Queipos, Moin. What are the countries surrounding Costa Rica? Nicaragua and Panamá.

LOCATION OF COSTA RICA (2) San Jose is located in the central part of the fertile Central Valley. The hills of Escazú (Southwest), volcán Barva (North) and Irazú volcano (East) surround the Valley. San José se encuentra en el centro del fértil valle Central. Los cerros de Escazú al suroeste, el volcán Barva al norte y el volcán Irazú al este rodean el valle.

La Avenida Central Parte de esta avenida es una zona peatonal. Hay muchas tiendas, una librería, un almacén, restaurantes y boutiques donde mucha gente va de compra. Part of this avenue is a pedestrian zone. There are many shops, a library, a store, restaurants and boutiques where many people go shopping.

El jardín de las Mariposas Spirogyra Es un oasis en la ciudad de San José. El jardín ayuda a los visitantes a entender la fragilidad del medio ambiente. También ayuda a los campesinos a ganar dinero con la exportación de capullos de mariposa a Europa. It is an oasis in the city of San José. The garden helps visitors understand the fragility of the environment. Also helps farmers to earn money with buds of butterfly export to Europe.

Las avenidas y calles de San José Las calles y avenidas de San José forman una red donde las avenidas corren de este a oeste y donde las calles corren de norte a sur. The streets and avenues of San José form a network where avenues run East to West and where streets run north to South.

El Mercado Central Iniciado en 1881, se puede comprar flores, especias, frutas y verduras tropicales y una variedad de de artesanía local. Started in 1881, you can buy flowers, spices, fruits and tropical vegetables and a variety of local crafts.

El Edificio Metálico Construido completamente de metal, fue fabricado en Bélgica en 1890 y después construido en Costa Rica en 1896. Alberga una escuela. Built entirely of metal, was made in Belgium in 1890 and later built in Costa Rica in 1896. Houses a school.

Avenida Central Edificio Metálico La Sabana Monumento Nacional Parque Central Teatro Nacional “Museo de Arte Costarricense”

Complete the following sentences about San José, Costa Rica with the appropriate words from the box below. 1. Las avenidas de San José corren de . 2. El Nacional es un desfile anual de miles de caballos y jinetes con monturas y trajes tradicionales. 3. San José fue una de las primeras ciudades en instalar públicos. 4. Los costarricenses también se conocen como . 5. En el Mercado Central se puede comprar flores, especias y tropicales. teléfonos Tope habichuelas frutas y verduras Prendas papas este a oeste turismo ticos

¿Por qué son importantes? Write out the statements below. Next to each one, write the place that best fits the description. 1. Representa los países centroamericanos combatiendo contra William Walker. 2. Es la obra arquitectónica más importante de San José. 3. Está en un edificio que antes fue el aeropuerto internacional. 4. Está cerca del Teatro Popular Melico Salazar y la Catedral Metropolitana. 5. Es el corazón de San José: donde hay muchas tiendas y oficinas. 6. Fue diseñado en Bélgica y hoy es una escuela muy vieja. 7. Es un parque donde mucha gente hace deporte. Avenida Central Edificio Metálico La Sabana Monumento Nacional Parque Central Teatro Nacional Museo de Arte Costarricense

¿Qué tanto sabes? Look for information on pp. 160-161 and answer the following questions in Spanish: ¿Dónde está la ciudad de San José? ¿A qué altitud se encuentra la ciudad? ¿Dónde fue fabricado el Edificio Metálico? ¿Qué se puede comprar en el Mercado Central? ¿Qué comida se come en San José que también se come en Texas? ¿Para qué sirve el Jardín de Mariposas Spirogyra?

¿Qué tanto sabes? Look for information on pp. 160-161 and answer the following questions in Spanish: ¿Dónde está la ciudad de San José? En el Valle Central 2. ¿A qué altitud se encuentra la ciudad? a 1160 metros sobre el nivel del mar. 3. ¿Dónde fue fabricado el Edificio Metálico? En Bélgica 4. ¿Qué se puede comprar en el Mercado Central? Flores, especias, frutas, verduras y artesanía local. 5. ¿Qué comida se come en San José que también se come en Texas? Las tortillas , los tamales y el arroz. 6. ¿Para qué sirve el Jardín de Mariposas Spirogyra? Ayuda a los campesinos a ganar dinero con la exportación de capullos de mariposa a Europa.

Itinerary Costa Rica You are the organizer of a business trip to Costa Rica. You are responsible for organizing the cultural/fun aspect of the trip. You will plan a 3 day trip. 1 day you must plan activities in San Jose. Minimum of 2 places or activities. The other 2 days you choose where in the country you want to take people. What are the things you are going to do. You need to include transportation and cost for each activity. Obviously this is a BYOD assignment. We will present each to the class and the class will vote on the best. Winner gets a free 100 on a quiz or homework grade. (Costa Rica quiz next week) english.

Pamphlet Using pages 160-163 you will create a pamphlet about Costa Rica. Pick 6 places/locations to talk about. (These are the blue captions) Write the location in Spanish, and summarize the location in English. Does not have to be word for word. Just explain the key points. Cant just be a few words. Each location should come with a drawing. Do your best and be creative. On the front of the pamphlet write Costa Rica and draw the flag. If you don’t color your pictures you get a 50!

Travel Blog (p 20) & Darse prisa Vocab (70-71) Imagine you are with a friend who lives in San José. He/She spent all day yesterday taking you to places in the city.  Write a letter in English to a friend or a blog describing: 3 or 4 places you went what you liked/didn’t like about them 3 things you you ate what the weather is like 3 things you are still planning to do and why.   Use info you learned in this chapter & personal research Complete the drawings and instructions for ISG 70-71 You will have time today and tomorrow to work on these pages