IES RAFAEL CASANOVA PREMIS LITERARIS SANT JORDI 2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Perfect Tenses in English
Advertisements

Pop Song Version Pop Song Version.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
¿Qué significa en inglés? HABLA CON UN COMPAÑERO.
Yes! so crazy right now Most incredibly It's your girl b It's your boy young History in the makin Part 2 I look and stare so deep in your eyes I touch.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Capítulo 8B El condicional – “would_____” Use the conditional tense to express what would happen.
Elton Jonh y Celine Dion.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder
El Pretérito o El Imperfecto. Las Diferencias Both the preterit and the imperfect are used to talk about the past How do we know which one to use? These.
Review, test strategies and packet answers.  1. Read through once for understanding, while HIGHLIGHTING key words (refer to handout from 9/18)  2. Go.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Mily Trujillo SPA 115. Mondays consist of waking up early and coming to school. Lunes yo me desperto a las siete de la manana y voy a la escuela, para.
Ha nacido una estrella.
Las palabras afirmativas y negativas
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
El imperfecto.
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Dos Acciones en una Oración
Reflexive Verbs In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to himself or herself are called reflexive...
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
“Perfect” Mamen Ripoll Usa el ratón a tu gusto pero sin prisas.
Español 2 Reflexive verbs. Let’s talk about the verb… ‘to wash’ Name several things you can wash… I wash my clothes, I wash my car, I wash the dishes,
The use of the comma. La Coma (, ) Commas are equivalent to a pause when talking. There are rules that we must.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
LA CASTANYERA.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
¿Qué es la diferencia? DOPsIOPs. A note on DOPs & IOPs Direct & indirect pronouns can NEVER be used as a subject of a sentence It is beautiful. Lo es.
Una entrevista con Enrique Favor de leer la entrevista con Enrique y una entrevistadora de la revista “Estrella.” Favor de poner un círculo alrededor del.
Héroes Hoy he vuelto a pensar que todo saldra bien Y aunque asomen las dudas, nunca me hundiré Todo el valor que hay ^en tu interior Guiará tu camino.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
PAST CONTINUOUS STRUCTURE AND USES.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Los usos del subjuntivo imperfecto y presente Lección
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
Hoy es martes el quince de septiembre de dos mil quince.
Hoy es el 22 de noviembre Calentamiento Pg. 28 Answer the following question about what you had done this past Saturday before 3pm in English. Write at.
DIRECT OBJECT PRONOUNS Complementos Directos En Inglés que es el “direct object? Direct object is a person or thing receiving the action of the verb.
ESPAÑOL 1 19 de noviembre. LA CAMPANA HOY ES JUEVES EL 19 DE NOVIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés:  1. Me gustan las hamburguesas de Wendy’s.  2. ¿Te.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Español 3 10 de noviembre de La Campana: Hoy es martes el 10 de noviembre de 2015  Look at the goals you made last term.  Write down if you reached.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
Once upon a time there was an orang-utan called Xavier. He was big and had bright orange hair, and sparkly brown eyes. Hi havia una vegada hi va haver.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
El PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO. PRETERITO This verb tense is used when:  We talk about a past action that happened ONE time (single events) EX: Ella compró.
“if” clauses and the conditional tense. ¿Qué significan estas frases en inglés? 1. Si tuviera dinero, estaría feliz. If I had money, I would be happy.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
Modal verbs By Gema V. Rosales Calvo.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

IES RAFAEL CASANOVA PREMIS LITERARIS SANT JORDI 2009

LLENGUA ANGLESA

CATEGORIA B ** NARRATIVA “The Rose” “One morning, Roy got up as usual and went to his garden, that’s when he saw the new rose. He was amazed. It was the most spectacular rose he had ever seen. It was wonderful, just the perfect size, not very big but not too small either. It had bright red petals, brighter than all the others, the dawn had left a special glow on it, which made it more beautiful.” (...) Break the Rules

CATEGORIA C ** GUIÓ DRAMÀTIC “ Rights should be free for everyone” ” LEWIS: So you bought the ticket but you didn’t use it? ROSA: No, I used it. But as I have black skin I had to go on the bus through the rear door. LEWIS : Really? Only for being black? ROSA : Yes! At that time; African American people were nothing. After a hard working day, I felt so tired that I looked for an empty seat, but there weren’t any free seats. Then I realized that there was an empty seat at the front of the bus. So I went to seat there.” (...) Misy

CATEGORIA C ** NARRATIVA “ 3:15 pm” “ Faith looked into Charlie’s eyes then, and she stopped laughing as his lips sealed with the last Word. Charlie looked at her for a second, which felt like an hour, admiring the shy smile that grew on her face, feeling endlessly scared of whatever word she could say, scared of the butterflies in his heart with all the jokes with a hidden truth behind them.” Debris

2n CONCURS INTERESCOLAR d’ANGLÈS de CATALUNYA “THE FONIX”

Premi per a cadascun dels alumnes guanyadors de la Fase Local del concurs a l’IES Rafael Casanova que van participar a la Fase Territorial de Barcelona i van realitzar la prova a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona el dissabte dia 7 de març. De 1r ESO: Nicole Yakovtseva De 2n ESO: Gemma Victoria De 3r ESO: Marta Ollivant De 4t ESO: Lorena González De 1r BATX: Patrick Sánchez De 2n BATX: Sara Rubiano

LLENGUA CASTELLANA

CATEGORIA A ** POESIA Dónde los sueños se hacen realidad “Dónde los sabios se quieren jubilar porque los niños ansiosos de escuchar historias no les dejan trabajar. (...)” Katra Ariadna

CATEGORIA A ** NARRATIVA El país de los sueños “Para mí, mi hermana, era la persona más importante del mundo; la quería mucho, antes de que le determinaran la enfermedad siempre estaba riendo y vivía muy feliz (...) pero esa dichosa enfermedad cambió nuestras vidas por completo (...)” Maggie Sugard

CATEGORIA B ** POESIA Mirando atrás “Siento que mi corazón envejece cuando pienso en el pasado y cuando más retrocedo más me arrastra el recuerdo (...)” CLB

Un final feliz “ Estaba a punto de llegar a Madrid. Julia acababa de ver un cartel que ponía que faltaban 30 Km. Estaba cansada. Llevaban casi un día en moto, desde que se escapó de casa de su madre, en Valencia. Su padre vivía en Madrid, y él si aceptaba que saliera con Phílip. Un chico guapísimo, de piel oscura, con el pelo rizado y muy cariñoso del cual Julia estaba enamorada. Su novio era inmigrante, y por eso, Blanca, la madre de Julia no quería que se vieran juntos. (...)” Kïwï CATEGORIA B ** NARRATIVA

CATEGORIA C ** POESIA Eternidad “Primavera, eclosión de alegría, epojé de vida. Tardes de invierno, de recuerdo eterno, frío y en silencio. (...)” Selena

CATEGORIA C ** NARRATIVA Paseando por un mar de recuerdos “ Antes de comenzar mi historia debo confesaros que no se me da demasiado bien escribir. Podría comenzar mi perfil explicando que siento una gran admiración por el arte. Soy lo que algunos denominan un artista, un bohemio, eso sí, mediocre, aunque no me siento desdichado por ello. Disfruto con los detalles, adoro las pequeñas cosas que dan sentido a todo. Sé que no soy muy bueno pintando o al menos eso es lo que me han dicho.(...)” Trilby

CATEGORIA C ** GUIÓ DRAMÀTIC La vida de Anthony “ANTHONY: ¡Jack! ¡Richard! ¿Dónde estáis? JACK: ¿Qué quieres pesao? ANTHONY: A mí me hablas bien, que soy tu hermano. Me voy a ver a mamá. Cuando vuelva quiero que todo esté en orden y recogido porque llegaré tarde. En la cocina tenéis la cena, solo hay que calentarla. RICHARD: Jack, ¿has visto que hay puré? JACK: Sí, ¡qué asco! Yo ni lo pienso probar. ANTHONY: Por favor, no me pongáis las cosas más difíciles. Portaros bien. (...)” Rockhit

LLENGUA CATALANA

CATEGORIA A ** POESIA Els meus pensaments Una recepta màgica “Anem a preparar alegria perquè duri tot el dia.” (...) A la vora del riu “A la vora del riu hi creixen moltes flors, No una, sinó totes desprenen olors” (...) I què faig jo? “Aquí tinc un bolígraf i la meva imaginació El podria vendre per un milió. (...) Timkerbell

CATEGORIA A ** NARRATIVA L’any 3000 “(...) Em van explicar que, al futur, a l’any 3000 precisament, no havien canviat gaire les coses, només que la gent vivia en bombolles sota l’aigua. Tot seguit em van oferir un viatge al futur, però m’hi vaig negar; primer per por i després, perquè a la tarda tenia classes...” (...) Lilly Lemon

CATEGORIA B ** POESIA Silenci (...) “Temps valuós s’ofega dins d’aigua seca, Les il·lusions dins d’una ampolla buida. Com una rosa delicada que es trenca, Preparant un camí per a la fugida. Vidre trencat, silenci” (...) Wendy

CATEGORIA B ** NARRATIVA Sense títol (...) “ No entenia per què el seu pare l’obligava a casar-se amb un home trenta anys més gran que ella. La noia tenia disset anys i el vell aquest, en tenia quaranta-set. Fins i tot era més gran que el seu pare! La seva mare, arrossegada per la por que tenia al seu marit, li deia que el seu promès era un bon home, que aniria molt bé per a les dues famílies, aquest matrimoni.” (...) Kiwi

CATEGORIA C ** POESIA Demà “Temps que s’escapa entre els teus dits, I de cop no ets tan viva com ho eres ahir, Quan el món esperava el teu caminar La brisa et vestia com no ho fa ja.” (...) Debris

CATEGORIA C ** NARRATIVA On estigui el meu amor (...) “Diari d’ell Espantat, vaig començar a notar encara que havia intentat menjar i veure. Hi havia alguna cosa que em faltava. Desesperat veia com, poc a poc, anava desapareixent la meva voluntat de seguir més visiblement” (...) Guido

CATEGORIA C ** GUIÓ DRAMÀTIC El banc, l’arbre i la vida (...) “Primer acte: Hivern RAMON: (traient un paquet de tabac de la butxaca de la seva camisa i encenent-ne un): Ja comença a fer fred, no trobeu? PERE: Bah, això no és res. Hauries d’haver viscut als Pirineus una temporada, com jo he fet tota la meva vida i se’t traurien les manies. RAMON: (amb el cigarret encès a la boca) Au va, no xerris tant que amb aquest jersei de llana que portes qualsevol es pot fer l’home. (...)” Arlong

DIBUIX

CATEGORIA B ** CARTELL ** PAOLA OLLER

CATEGORIA A ** CÒMIC ** EILEEN ROSA FUENTES

MATEMÀTIQUES ** Las formas dejan huella

PREMI INTERCATEGORIAL

LLENGUA CASTELLANA La vida de Sant Jordi (...)“ Cuanto más grande se hacía, más cerca estaba de alcanzar sus sueños. A los veinte años se compró una espada y un caballo. El día de su cumpleaños, sus padres le regalaron una armadura para él y una silla para su caballo”. (...) Minitano LLENGUA CATALANA La nena òrfena (...) “La Míriam va sortir a la nit de casa seva, plorant, i se’n va anar al bosc; es va asseure al costat d’un arbre i va continuar plorant. Després d’una estona va veure un senyor que baixava del cel...” (...) Pico

SANT JORDI 2009