 Translate the following: 1.Yes, I look for (I’m looking for) calculus class. 2.Mrs. Rice is the tallest (more tall) employee here. 3.Josefina needs to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

Repaso para el Examen Capitulo 3. Los Infinitivos Los Nueve Infinitivos de Capitulo Tres Los Nueve Infinitivos de Capitulo Tres To arriveLlegar To speak.
Capítulo 4 En la escuela.
SPANISH CHAPTER 4 POWERPOINT By Nicholas Crennan.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
A la escuela: (To school) Unidad 3 Paso 2 Como te va text level A By PresenterMedia.comPresenterMedia.com.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
2 nd 9 week vocabulary review. El cuaderno La escuelaEl colegio.
4/3/20151 Vocabulario -Capitulo 4. 4/3/20152 llegar To arrive Yo llego a la escuela a las ______.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
 Translate the following: 1. I arrive to (a, no en) school by car. 2. Isabel arrives to school by school bus. 3. You talk a lot, but I don’t listen. 4.
ESPAÑOL I – BUEN VIAJE 1 CAPÍTULO 4 – REPASO
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Capítulo 3. Enseñar To teach Hablar To talk Estudiar To study.
Translate the following: 1. I’m going to the classroom right now. 2. She is not going to the store this Friday (the Friday). 3. We don’t go to school at.
Vocabulary TRANSLATE THE FOLLOWING to arrive to study to listen to look (at) to look (for) to sing to dance.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Capítulo 3. la escuela school Una sala de clase classroom.
Spanish Level 1 Greetings.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
English Lesson 3.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
La Señora Meldrum necesita ir a la escuela…. ¿Va a pie? ¿Va en el bus escolar? ¿Va en coche/carro?
Vocabulario/Apuntes #29
Me llamo ___________Clase 801 La fecha es el 17 de enero del 2014 Propósito 6: ¿Escuchas a los profesores? Actividad Inicial: TOMAR QUIZ: REPASO A!TOMAR.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ ¿De qué color es el libro de español? enero cinco jueves El libro es morado.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Capítulo 4 En la escuela Español I.
Survival Spanish – SPA II y III
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Capítulo 4 En la escuela.
The following slides introduce the new verb IR.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Yonosotros nosotras tú X él ella Ud. ellos ellas Uds. Infinitivo -ar Definición: presente irregular estar en clase TO BE IN CLASS estoy en clase estás.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Use the subject pronoun and the verb that goes with it to complete the cells in the crossword puzzle Example I speak yohablo (f) = feminine (m)= masculine.
Present tense of –AR verbs To talk about things you do, you use the present tense.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Present Progressive Nostoros hablamos en clase mucho, pero no estamos hablando ahora.
En la escuela y después Capítulo 3. ¿Tienes… Una computadora? Un móvil? Un MP3? Un DVD? Yo tengo… (tener = to have)
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
“La definición” de los verbos 1. bailar 2. escuchar 3. cantar 4. ir 6. dar 7. estar A. to sing B. to go C. to be D. to dance E. to listen F. to give El.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
El abrecerebros 8/1/16 Complete the following given the stem-changing verbo: poder (o>ue) – to be able to / can 7. Translate: No podemos comprar un carro.
hablar entrar trabajar patinar practicar tocar.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Transcripción de la presentación:

 Translate the following: 1.Yes, I look for (I’m looking for) calculus class. 2.Mrs. Rice is the tallest (more tall) employee here. 3.Josefina needs to work more in the store. She is lazy. 4.She pays for (por) the Spanish book. 5.I want to buy the red calculator 6.I would like to look at $ I ride (MONTAR) gray horses, not black horses. 8.***What would you all like?

 Discuss Projects para Bellwork…Projects  En una hoja de papel (en tus “APUNTES” sección), escriba EL TRABAJO DEL SEGUNDO 9 SEMANAS (someone can translate este frase para dulces).

 I can say at least 10 words related to school activities.  I can talk about going to school.  I can describe where I go and where others go.

 Los resultados  Common Errors …

 Cada uno necesita una hoja de papel! ◦ Escriba “UNIDAD 5”!

 El juramento (Oath) – ◦ Levántense la mano derecha  Yo entiendo…  that these palabras yo escribo  will be on the next Unit Exam …  it will benefit me …  to learn the pronunciations y spellings …  Tan pronto como posible.  It will be no sorpresa …  when I see these palabras …  Many times  the next few semanas.  If soy inteligente…  I will take them to mi casa…  And review!

 Everyone has 1-2 palabras en el pupitre.  Vamos a escribir las palabras. ◦ ¡Hay aproximadamente 45!

 llegar - to arrive  ir a pie - to go on foot  caminar – to walk  en el bus escolar – on/by school bus

 en carro, en coche – in/by car  entrar en la escuela - to go into/enter school  la sala de clase / el salón de clase - classroom

 la pizarra / el pizarrón - blackboard  estar – to be  estar en clase - to be in class  estudiar - to study

 enseñar - to show, to teach  mirar - to look (at)  escuchar - to listen (to)  prestar atención - to pay attention

 tomar apuntes - to take notes  dar un examen - to give a test

 sacar notas buenas (altas) - to get good grades  sacar notas malas (bajas) - to get bad grades

 el Club de español - Spanish Club  el miembro - member  la fiesta - party

 la música - music  un CD – CD  el mp3 – mp3  la merienda/el tentempié - snack

 bailar - to dance  cantar - to sing  preparar - to prepare  dar una fiesta - to give (throw) a party

 dar – to give  ¿a qué hora? - at what time? (Asking time of an event, not the current time)  ¿cuándo? - when?

 ¿adónde? – To where? (When person/object is going somewhere)  como a – at about / a eso de - at about

 en punto - on the dot, sharp  otro(a) – other / another  otros(as) – other  varios(as) – several, various

 algunos(as) – some / any  también – also  pero - but

 a – to/toward  temprano – early  tarde – late  a tiempo – on time

 en un rato / al rato – in a while  a ratos – from time to time / now and again  ahora – now  ahorita – right now / just now

 ir – to go  Es a la(s) … = It’s at … o’clock.  millón/millones – Million millón/millones – Million

 Ejemplos…

 PARA DULCES: ◦ (At) what time is the funeral? ◦ The funeral is at 12:30. ◦ The funeral is at 1:00.

1. What time is it? 2. It’s 3: What time is the race? 4. The race is at 4:30.