Conductas Responsables Responsible Behaviuors

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Las Palabras Interrogativas
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
I.E.S. COMUNEROS DE CASTILLA GRUPO 1º BACH “A” PROFESORA: JIMENA DIEZ LA BICICLETA Y SUS REGLAS.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
Telling Time.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 10.1–1 The future perfect tense (el futuro perfecto) is formed with the future of haber and.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
ANTE TODO In both Spanish and English, conjunctions are words or phrases that connect other words and clauses in sentences. Certain conjunctions commonly.
Espanol Megan Sands La comida.
The Six Pillars of Character Advisory Program
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El reglamento de la casa
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Watercolors by Marcel Reynaert  To grow old is the only way to live for a long time.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
First Grade Spanish High Frequency Words.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
¿Es importante consumir y gastar para los jóvenes europeos? Is consumption important for young europeans?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Conductas Responsables Responsible Behaviuors

Objetivo: Diseñar una campaña para promover que la gente no dañe las señales de tránsito y las respete. Objective: To design a campaign to encourage people to not damage traffic signals and respect them.

Narrow bridge slowly Forward curve Animals on the way

¿Cómo prevenirlo? How do I prevent it?

Medidas de precaución Precautions Las medidas de precaución son hacer respetar las leyes de transito, dejándolas a la vista del conductor y además respetando el ceda de paso. Making respect the traffic laws are good caution measures. Leave the signals at the sight of the driver and respect the give way. Precautions

Accidentes por no respetar el ceda del paso Esto sucede por la imprudencia del conductor al conducir tan rápido y por beber muchas veces demasiado alcohol. Accidents by not respecting the yield of step. This accident was caused by a driver, who was in a hurry. Most accidents are provoked by drivers who drank alcohol before driving or just because they were driving too fast.

Preguntas de acuerdo a lo visto ¿Cómo se puede evitar este tipo de accidente? ¿Cómo modificarías las leyes de transito? Questions according to what we presented. How can you avoid this type of accident? How do we change the traffic laws?

Conclusión Conclusion Lo que podemos concluir es que el conductor debe tomar medidas de precaución para la protección de los pasajeros y tomar conciencia que los pasajeros están en sus manos, también respetar las leyes de transito y el respeto a los peatones que circulan en las calles para la reducción de accidentes. Conclusion We can conclude that the driver must take all the measures to protect passengers and to reduce accidents. The driver should think about the responsibility he has, because the life of the passengers is in his hands. Also, the driver has to respect the traffic laws.

Conductas Responsables Responsible behaviors Blog

Objetivo/objective 1) Evitar daños a señaléticas de las calles. 2) Educar a los jóvenes para que no destruyan las señaléticas. 3) Mostrar a la comunidad los daños y repercusiones por falta de responsabilidad a través de un PPT y la entrega de trípticos. 1) Avoid damage from the street signposts . 2) Educate children so that they do not destroy the street signposts. 3) Communicate to the community the damages and their lack of responsability throw a Power Point and the delivery of leaflets.

Lugares de trabajo/Workplaces Colegio Sala de enlaces: Planeamos el Power Point y  iniciamos su desarrollo.  Sala de clases: Desarrollamos y terminamos el Power Point.  Comienzo y termino de tríptico.  Sala de reuniones: se presenta PPT y se hace entrega de trípticos. School Lab. room: We planned the Power Point and started its development. Classroom: We developed and finished the Power Point. Start and finish triptych. Meeting room: The Power Point is presented and triptychs are given.

f

Lluvia de ideas/ Brainstorming 1) Conductas responsables. 2) Ayudar al control del tránsito. 3) No destruir los semáforos y señaléticas. 3) Culturizar a la gente. 4) Sacar vehículos viejos de las calles. 5) Ampliar las carreteras. 1) Responsible behaviors. 2) Assist the traffic control. 3) Do not destroy light. 3) Teach people. 4) Remove old vehicles from the streets. 5) Expand the roads.

¿A quien fue dirigida la acción y que medios fueron seleccionados ¿A quien fue dirigida la acción y que medios fueron seleccionados? /To whom the action was given and the media were selected? La acción que nosotros planteamos fue dirigida a los conductores/as padres y apoderados de nuestro colegio, a los compañeros de enseñanza media quienes deben ser responsables al manejar para cuidar la vida de todas las personas, cuidar y respetar la señalética vial. Los medios seleccionados para hacer tomar conciencia fueron trípticos y una presentación Power Point para ser vista, transmitida y subida a la web. The action we included was directed to the drivers and parents from the school, the High School Students who have to be the responsables when they drive to take care the people’s life , take care all the Street signals. The media selected to take into account were the trichtics and a Power Point presentation to be seen by the community.

¿Cómo evaluamos el impacto y éxito de la actividad ¿Cómo evaluamos el impacto y éxito de la actividad? /How do we assess the impact and success of the activity? Fue algo positivo porque nos dimos cuenta que como jóvenes podemos aportar en nuestro circulo cercano con el cuidado de las señales de tránsito sobre todo a nuestros padres y compañeros ya que muchas veces destruyendo creemos que es la mejor manera de divertirnos y hacerles notar a los adultos que a nosotros también nos interesan este tipo de situaciones que muchas veces por no acatar las normas suceden accidentes graves que incluso llevan a la muerte no solo de conductores y acompañantes, sino también de peatones. It was very positive because we realized as young students we can support in our around with the care of Street signals even more to our parents and classmates sine most of the time we think when we are destroying something we believe it is the best way to have fun and to call the adults’ attention but we are also interested in this type of situations that all the time when we don’t take into account the rules big accidents may happened that can cause death not only of drivers and people who go with them and also pedestrians.

Conclusión/conclusion: Nuestra conclusión como grupo es que es necesario tener mayor responsabilidad al conducir y cumplir con las normas de transito, ya que si todos cumplieran cuidando la seguridad de todos, conductores, pasajeros y peatones se evitarían muchos accidentes y trágicas muertes que dañan a muchas familias y amigos. Elegimos el tema porque pensamos que quien se suba a un vehículo y este frente al volante cualquiera sea su edad debe tener una conducta responsable por la seguridad que a todos nos corresponde, además se veía un desafío practico y entretenido. Our conclusión as a group is that we have to have a greater responsability when we drive and fulfill all the traffic rules sine everyone take care peoples’ security, drivers, pasengers and pedestrians we can avoid a lot of accidents and tragic death which damage many families and Friends. We chose the content because we thought who gets into a car and drives it at any age has to have a responsable behaviour and the security that all we have to have. It was also a great practical and funny challenge .

Producto/product

THE END / FIN Nombres/members Guillermo B. Sebastián H. Jorge T. Juan C.