How Can I Train New Christians? ¿Cómo puedo enseñar a cristianos nuevos? By por David Batty 6-2009iTeenChallenge Course 505.121.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ADAPTALO Enfoque de Enseñanza
Advertisements

ADAPTELO: Enfoque de Enseñanza
La Palabra en nuestras vidas
La CAIDA en el PECADO ¡ADAPTALO! Enfoque de Enseñanza
ADAPTALO Enfoque de Enseñanza
El desafío de Sus dichos
ADAPT it! Teaching Approach
ADAPT it! Enfoque de Enseñanza 1er Trimestre del 2008 El Discípulado GENERO Y DISCIPULADO Lección de la Escuela Sabática de Adultos Presentación en PowerPoint.
Mateo 10: JESUS y SUS DISCIPULOS
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
By Por Dave Batty 03/2010iTeenChallenge.org Course
English Lesson 5.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Listening activities The basics.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
~MEDITATION~ II Peter 3:13-14 ESV II Peter 3:13-14 ESV 13 But according to his promise we are waiting for new heavens and a new earth in which righteousness.
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Keys to the Success of Teen Challenge Principios Clave al Éxito de Teen Challenge Por David Batty PSNC #1.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Calvary Chapel West Merry Christmas Feliz Navidad The Light of the World La Luz del Mundo Luke / Lucas 2:
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Translation Be not troubled, be not frightened. Those who seek God, shall never go wanting. Be not troubled, be not frightened. God alone fulfills our.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Por Dave Batty 2/2012 T Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
 Thank you Lord: as religious family we have been born in your Church, in order to be not new in doctrine but new in practice. Thank you for your Spirit.
Hoy celebramos con gozo al Dios Todopoderoso, al creador de la tierra
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Week Beginning Monday 3 rd March 2014 “It is no longer because of what you said that we believe, for we have heard for ourselves, and we know that this.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
The Wiseman and the Foolish Man Story and Activity
First Grade Dual High Frequency Words
Teen Challenge Staff Training Course T507.02
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
GALATIANS 5:1-15.
Transcripción de la presentación:

How Can I Train New Christians? ¿Cómo puedo enseñar a cristianos nuevos? By por David Batty iTeenChallenge Course

What is the difference between training new Christians (or potential Christians), vs. those who have been a Christian for several years? ¿Cuál es la diferencia entre enseñar a cristianos nuevos (o posibles cristianos), y enseñar a los que han sido cristianos por varios años? iTeenChallenge Course

Connect with their world Connect with their world Conectarse con su mundo Their culture Their culture Su cultura Their language Su idioma 1. Follow example of Jesus to speak to people at their level Seguir el ejemplo de Jesús para hablarle a la gente a su nivel iTeenChallenge Course

A.Their family background How healthy or dysfunctional was it? El trasfondo de su familia ¿Hasta qué punto era saludable o disfuncional? B. Any religious background? ¿Algún trasfondo religioso? ¿Algún trasfondo religioso? 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? iTeenChallenge Course

C. What is the quality of their educational background? Reading level? ¿Cuál es la calidad de su trasfondo educacional? ¿Nivel de lectura? D. Effects of drug use on their learning today? Efectos del uso de drogas en su aprendizaje hoy 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? iTeenChallenge Course

Effects of drugs on the brain Efectos de las drogas en el cerebro iTeenChallenge Course Normal 3D Brain SPECT Studies BackTop FrontTop Front Top-down surface view Bottom Front-on surface view Back Underside surface view Bottom Side surface view Source: Dr. Amen Clinic Fonte de “Brain Scans” www. AmenClinics.com

iTeenChallenge Course Marijuana 18 yr/o – 3 yr history of 4x week use 16 yr/o – 2 yr history of daily abuse 38 yr/o – 12 yrs of daily use 28 yr/o – 10 yrs of mostly weekend use

iTeenChallenge Course Alcohol 38 yr/o – with 17 yrs of heavy weekend use TopBottom Front Right side

iTeenChallenge Course Cocaine & Methamphetamine La cocaína y la metanfetamina 52 yr/old – 28 yrs of Heroin & frequent meth use 24 yr/old – 2 yrs of frequent cocaine use 28 yr/old – 8 yrs heavy meth use 36 yr/old – 10 yrs frequent meth use

iTeenChallenge Course Heavy Nicotine & Caffeine Abuse La nicotina y cafeína Heavy Abuso 45 yr/old – 27 year history of heavy use 3 packs of cigarettes and 3 pots of coffee daily Underside view Marked decrease in overall brain activity

iTeenChallenge Course Heroin & MethadoneLa heroína y metadona Normal brain 39 yr/old – 25 years of frequent heroin use 40 yr/old – 7 yrs of methadone & heroin 10 years prior

iTeenChallenge Course Hope for Healing La esperanza para la curación Alcohol, Cocaine & Meth On and Off Drugs During substance abuse One year Drug & alcohol free

A.Their family background How healthy or dysfunctional was it? El trasfondo de su familia ¿Hasta qué punto era saludable o disfuncional? B. Any religious background? ¿Algún trasfondo religioso? ¿Algún trasfondo religioso? 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? iTeenChallenge Course

C. What is the quality of their educational background? Reading level? ¿Cuál es la calidad de su trasfondo educacional? ¿Nivel de lectura? D. Effects of drug use on their learning today? Efectos del uso de drogas en su aprendizaje hoy 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? iTeenChallenge Course

One who comes along side to guide us into the truth Uno que va al lado para guiarnos hacia la verdad Not like a military general—makes all the decisions for those under his command No como un general militar que toma todas las decisiones por los que están bajo su mando 3. Teach like the Holy Spirit Enseñar como el Espíritu Santo iTeenChallenge Course

4.Our Mission The mission of Teen Challenge is to evangelize and disciple persons with life-controlling problems and initiate the discipleship process to the point where the student can function as a Christian in society, applying spiritually motivated biblical principles in relationships in the family, church, chosen vocation, and community iTeenChallenge Course

4.Nuestra misión La misión de Reto Juvenil es evangelizar a, y hacer discípulos de las personas que tienen problemas que les controlan la vida, e iniciar el proceso de discipulado hasta el punto en que el estudiante pueda funcionar como cristiano en la sociedad, aplicando principios bíblicos espiritualmente motivados en sus relaciones dentro de la familia, la iglesia, su vocación escogida y la comunidad iTeenChallenge Course

Our Mission Nuestra misión Teen Challenge endeavors to help people become Reto Juvenil se esfuerza por ayudar a que la gente llegue a ser mentally sound - mentalmente sana mentally sound - mentalmente sana emotionally balanced - emotionalmente balanceada emotionally balanced - emotionalmente balanceada socially adjusted -socialmente ajustada socially adjusted -socialmente ajustada physically well -físicamente bien physically well -físicamente bien spiritually alive - espiritualmente viva iTeenChallenge Course

A.Christ-like lifestyle Llevar un estilo de vida como el de Cristo Llevar un estilo de vida como el de Cristo B.Overcoming Problems Vencer los problemas Vencer los problemas C. Christian Service—ministry Prestar servicio cristiano—ministerio Prestar servicio cristiano—ministerio 5. Balanced training for New Christians Preparación balanceada para nuevos cristianos iTeenChallenge Course

Is it based on the Bible? Matthew 7:24-27 ¿Está basado en la Biblia? Mateo 7:24-27 What are the two approaches identified here? ¿Cuáles son los dos métodos que se identifican aquí? 6. What is your approach to teaching? ¿Cuál es su método para enseñar? iTeenChallenge Course

iTeenChallenge Course The Wise and Foolish Builders Matt. 7:24 "Therefore everyone who hears these words of mine and puts them into practice is like a wise man who built his house on the rock. 25The rain came down, the streams rose, and the winds blew and beat against that house; yet it did not fall, because it had its foundation on the rock. 26But everyone who hears these words of mine and does not put them into practice is like a foolish man who built his house on sand. 27The rain came down, the streams rose, and the winds blew and beat against that house, and it fell with a great crash."

iTeenChallenge Course El prudente y el insensato Mateo 7: »Por tanto, todo el que me oye estas palabras y las pone en práctica es como un hombre prudente que construyó su casa sobre la roca.25 Cayeron las lluvias, crecieron los ríos, y soplaron los vientos y azotaron aquella casa; con todo, la casa no se derrumbó porque estaba cimentada sobre la roca.26 Pero todo el que me oye estas palabras y no las pone en práctica es como un hombre insensato que construyó su casa sobre la arena.27 Cayeron las lluvias, crecieron los ríos, y soplaron los vientos y azotaron aquella casa, y ésta se derrumbó, y grande fue su ruina.».

Step 1: Know the facts Paso 1: Saber la información Step 2: Relate these truths to your life Paso 2: Relacionar estas verdades a su vida Step 3: Personal application. Do it! Paso 3: Aplicar personalmente. ¡Hágalo! A Biblical approach to teaching Un método bíblico para enseñar iTeenChallenge Course

7. Growth is a process El crecimiento es un proceso Focus on the truth and take time to be connected with each student on a personal level. Enfatice la verdad y tome tiempo para estar conectado con cada estudiante a un nivel personal iTeenChallenge Course

Questions for discussion Preguntas para charla (discusión) iTeenChallenge Course

Contact information Información de contacto Global Teen Challenge iTeenChallenge Course