Leadership through Communication : Make it relevant William Brown Institute of Notre Dame Baltimore, Maryland Northeast Conference on the Teaching of Foreign.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Leadership through Communication: Make it relevant
Hola clase Spanish 4 No estoy aqui hoy. Espero que esten bien.
Mi vida como un/una________ Title your childrens book. Make sure your book is at least 250 words long. You and your partner should include a minimum of.
Notes on verbs conocer, hacer, oir Table of contents Notes #4.
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/3 – 3/7 1.
How to make questions en español
SESION DE APRENDIZAJE Nº01 Topic: ZOMBIE by the cranberries Presented by: Lic. Evelein Vanessa Pita Flores.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Telling Time.
GRAMÁTICA : dar. PRETÉRITO IRREGULAR The verb __________ will be a big focus in this chapter as our theme is all about helping others and our community.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Department of Modern Languages. Gramática nueva El verbo ir = to go Its conjugation The verb ir is irregular not only in its yo form, but in all other.
“Ser” vs “Estar” 2 forms of “to be”. Using this picture, make up a story about this guy: ¿Cómo se llama? ¿De dónde es? ¿Dónde está? ¿Cómo es el hombre?
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/17 – 2/20.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Mi dormitorio My bedroom
La letra con risa entra Building Listening Skills through Humor
Miércoles el 1 de diciembre El desierto es amarillo objetivo: poder describir Mexico con colores y “el”, “la”, “los” “las” (the) starter: el intruso 1.desierto.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
“C ONOCER ” Y LA “ A PERSONAL ” “Conocer”and the “personal a”
Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
The following slides introduce the new verb IR.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/21 – 4/25.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Discussion Voice Activity 1.05
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/9 – 3/13 1.
Leadership through Communication : Make it relevant William Brown Institute of Notre Dame Baltimore, Maryland Maryland Foreign Language Association October.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Spanish Class Mrs. Rogers.
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
Breaking Down Global Competence
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Formas y colores.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
SABER vs CONOCER Sr. Portillo Español 1, 2 y 3.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Transcripción de la presentación:

Leadership through Communication : Make it relevant William Brown Institute of Notre Dame Baltimore, Maryland Northeast Conference on the Teaching of Foreign Languages, March, 2013

Where are we going?  Crazily sane…  Leadership? But this is language class  Connection to L2 Learning  Pshng stdnts 2 grb mre lng thn  Making connections with humor  Seize the moment  The picture as a generator of the word  Games, cooperation and leadership

Paulo Freire  “ Sólo hay un camino para hacer algo, es ser sanamente loco o locamente sano.”

Leadership…  Is this a vocabulary exercise or a leadership workshop?

Liderazgo

Talking about leadership

Pushing students to confront more language…  BTTR  THX  Grx  Hla, ¿cm stá?

Making Connections El humor

Making a Wordle

La historia

La tecnología

El Humor Visual

Utilizar la música  Una película con mucha fanfarria  Un arqueólogo  Un pirata…  Una producción Dick Wolf

Saber y Conocer  Dos formas para expresar la idea  “To know”

Una foto para comentar.

Unos chistes…  El cuaderno de matemáticas  Un chiste para los reflexivos El conejo y el ciempiés  El choque – el caracol y la tortuga  Un relato en el pasado El hombre, el burro, el perro

Chistes de cinco segundos  Sobre los colores Ella está vestida de caja fuerte…  …sólo ella sabe la combinación.  Los números 330  tienes que ser sincero…

La conversación: más allá del texto  La emoción estimula la conversación… “Estoy furiosa…”

La conversación: más allá del texto

El Fotosimbolismo  Use photographs to elicit words, themes,

El Fotosimbolismo

Fotosimbolismo

Cooperative Games  Use to develop preterite- imperfect  Do a read aloud community activity  Use to introduce a discussion topic

Los juegos  Use to reinforce vocabulary

La educación y liderazgo

Leadership through Communication  Avanzar más allá de la repetición Avanzar más allá de la repetición  Ofrecerles a los estudiantes más de lo que poseen  Conexiones – el humor

Leadership through Communication  Promover la comunicación. Punto. …relevante  Promover el pensamiento crítico.  Así fomentar el liderazgo.

Muchas gracias Defender la alegría como una trinchera defenderla del escándalo y la rutina de la miseria y los miserables Defender la alegría Mario Benedetti - Uruguay

… y pa’lante Dale que la marcha es lenta Pero sigue siendo marcha Dale que empujando el sol Se acerca la madrugada Alí Primera - Venezuela