Concha Martínez Abeijón O RENACEMENTO Concha Martínez Abeijón
O RENACEMENTO Movemento artístico que xorde en Italia, acompañando ao humanismo. Grazas aos humanistas, nas universidades estúdianse os textos clásicos, gregos es latinos. O ser humano converteuse no centro do universo e os artistas preocupáronse por plasmar nas súas obras o ideal de beleza.
ETAPAS QUATTROCENTO CINQUECENTO Século XV Centro: Florencia Mecenas: Médicis CINQUECENTO Século XVI Centro: Roma Mecenas: Os Papas
QUATTROCENTO (SÉCULO XV)
ARQUITECTURA Os arquitectos adaptan os edificios as proporcións humanas. Mediante o emprego da perspectiva, utilizando elementos constructivos simples, ordenados e proporcionados que crean un espacio racional.
Empregan formas simples tomadas dos modelos clásicos, sobre todo de Roma Os elementos máis característicos: arco de medio punto, bóveda de canón e cúpulas Emprego das ordenes clásicas: dórico, xónico e corintio. Manifestacións: Igrexas e pazos.
BRUNELLESCHI. Hospital dos Inocentes PERSPECTIVA BRUNELLESCHI. Hospital dos Inocentes
Cúpula da catedral de Florencia Superposición de dúas cúpulas, unha esférica e outra apuntada
Perspectiva mediante o emprego da xeometría
ALBERTI. Santa María Novella
Templo Grego Arco de Triunfo romano
ESCULTURA Modelos clásicos: Grecia. A escultura independízase da arquitectura. Plasma a beleza do corpo humano. O home é o tema central: retratos, escultura ecuestre en un contexto relixioso e mitolóxico. Materiais: madeira, mármore e bronce.
BRUNELLESCHI Portas do Paraíso
DAVID DE DONATELLO
Gatamelatta
PINTURA Os pintores buscan o dominio do espacio dotando de profundidade as súas representacións. Frecuente representación de corpos espidos. Xunto coa representación de temas relixiosos desenvólvense temas mitolóxicos e retratos.
Emplean a perspectiva xeométrica ou punto de fuga Emplean a perspectiva xeométrica ou punto de fuga. Leonardo incorpora a perspectiva aérea Plasman o volume e as expresións Composicións equilibradas e xeométricas Temas relixiosos e mitolóxicos centrados no home Pintura ao óleo
FRAY ANGÉLICO Anunciación
BOTTICELLI. A Primavera
BOTICELLI .Nacemento de Venus
Virxen das Rocas LEONARDO DA VINCI
LEONARDO DA VINCI. A Derradeira Cena
LEONARDO DA VINCI. A Gioconda
Santa Ana, e a Virxen co Neno LEONARDO DA VINCI Santa Ana, e a Virxen co Neno
CINQUECENTO (SÉCULO XVI) A finais do século XV, o Renacemento estendeuse por diversas cidades de Italia e de Europa e a capital da arte trasladouse de Florencia a Roma.
ARQUITECTURA BRAMANTE. San Pietro in Montorio
MIGUEL ÁNGEL ARQUITECTO Cúpula de San Pedro do Vaticano
Proxectos de San Pedro do Vaticano. Miguel Ángel
ESCULTURA MIGUEL ÁNGEL A Piedade do Vaticano
O David. MIGUEL ÁNGEL
O Moisés. MIGUEL ÁNGEL
Estructura de las tumbas de los Médicis Retratos Juliano Lorenzo Alegoría Día Aurora Alegoría Noche Crepúsculo sarcófago voluta voluta
Juliano. Día e Noite. Miguel Ángel Lorenzo. Crepúsculo e Aurora Miguel Ángel
PINTURA Tondo Doni
Capela Sixtina. Migel Ángel I I I I I I I I I I 8 7 5 4 2 1 9 I I I I I M I Ignudi pechinas profetas I I I I I I I I I I Arcos fajones Escenas Génesis 8 7 5 4 2 1 9 I I I I I I I I I I 3 Sibilas lunetos
Xuicio Final Miguel Ángel
1. MUNDO CELESTIAL 2. REDIMIDOS 3. CONDENADOS 4. O INFIERNO 6. ÁNXELES CON TROMPETAS 5. RESURRECCIÓN DE LOS CUERPOS
RAFAEL Desposorios da Virxen
RAFAEL Virgen del Jilguero
A Escola de Atenas. RAFAEL
Plateresco Su nombre proviene de la decoración con delicados relieves, como los de los plateros, con los que ornamentan las fachadas de los edificios En España el Renacimiento arquitectónico se inició a principios del siglo XVI y se desarrollo en tres fases La obra más representativa de este estilo es la fachada de la Universidad de Salamanca
Estilo Clasicista El Palacio de Carlos V en la Alhambra de Granada Se inspira en los modelos arquitectónicos clásicos (columnas, dinteles, frontones …) que prevalecen sobre los elementos decorativos La obra más representativa de este estilo es…
Se caracteriza por ser una arquitectura sobria y geométrica Estilo herreriano Monasterio de San Lorenzo del Escorial Se caracteriza por ser una arquitectura sobria y geométrica La obra más representativa de este estilo es …
Buscan la representación de la espiritualidad más que de Alonso Berruguete En escultura los artistas españoles destacaron por la intensidad con la que plasmaron los sentimientos religiosos Martirio de San Sebastián Buscan la representación de la espiritualidad más que de la belleza Sobresalen dos escultores muy influidos por Miguel Ángel Sacrificio de Isaac
Retablo Mayor de Santa María de la Antigua. Valladolid Juan de Juni Retablo Mayor de Santa María de la Antigua. Valladolid El Santo Entierro
La pintura renacentista española, como la escultura, está profundamente orientada hacia la religiosidad, siendo los temas profanos y mitológicos muy escasos Laoconte Sus obras, sobre todo pinturas religiosas y retratos, destacan por el alargamiento de los cuerpos, la utilización de colores fríos y la complejidad de sus composiciones El gran genio de la pintura renacentista en España fue… Su estilo es dramático, buscando siempre la expresión de los sentimientos El Greco El caballero de la mano en el pecho Entre sus obras destacan… El Expolio El entierro del conde de Orgaz