Reunión para Padres TUSD Connect TUSD Connect Parent Meeting.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Guía hacia la educación superior
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Reunión para Padres TUSD Connect.  iPad  16GB – iPad 4  Internet access monitored while at school and away through remote filtering system  Learning.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Constructions with “se”. Impersonal Constructions with “se” You can use the pronoun “se” to avoid specifying the person who is doing the action. Using.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Futuro de las Redes Sociales Tapachula, Chiapas Septiembre 2011 Dr. Ubaldo Quevedo University of Wisconsin-Parkside.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
Mentes conectadas Implicaciones educativas Francesc Pedró Teacher Development and Education Policies UNESCO.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Affirmative and Negative Words Sra. Lear Spanish 1 Content Objective: I will learn how to use Affirmative and Negative Words in Spanish to talk about an.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
5 mitos sobre la seguridad de la tecnología.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
En el cibercafé Unidad 7, Leccion 1 Esp. 2. La tecnología Vocabulario Nuevo.
Ocean View Junior High iPad Program Orientation. Why iPads? Complex communication & collaboration New media literacy Creativity Self-directed learning.
“Portal para Padres” CPS - Parent Portal “Portal para Padres” CPS - Parent Portal Marie Sklodowska Curie Metro H. S. - GEAR UP Maribel Gómez / Esperanza.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
When? Wednesday, October 30, p.m. – 7 p.m. Where? University of Illinois - Chicago (UIC) Student Center East 750 S. Halsted Chicago, IL Cost?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SAUSD ACCESO PARA TODOS Lowell Elementary Presentación para la Junta de padres.
Discussion Voice Activity 1.05
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
HISD GLOBAL GRADUATE 1 With the help of community and business partners, as well as leaders from Houston’s largest industries, HISD has developed the Global.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Dear Parents, Please review our 3 rd Grade Goes Wireless information. Review the Wireless User Agreement with your child BEFORE allowing them to bring.
Para conectarse a Internet
Licenciatura en Contaduría
1.12 Repaso 2 de septiembre.
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Communicative Objective:
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Welcome to World History!
Transcripción de la presentación:

Reunión para Padres TUSD Connect TUSD Connect Parent Meeting

ativeservices/cms_page/view/

 iPad  El acceso al internet será supervisado en y fuera de la escuela a través de un sistema filtrado  Aprender los apps  Identificación de usuario proveído por el TUSD para el alumno  iPad  Internet access monitored while at school and away through remote filtering system  Learning apps  Apple IDs provided by TUSD for student

 Colaboración  Demostrar la capacidad de trabajar eficazmente y con respeto con los equipos diversos.  Comunicación  Intercambiar ideas y opiniones con los compañeros, educadores, profesionales, etc.  Pensamiento Critico  Pensamiento disciplinado que es clara, racional, de mente abierta e informado por evidencia  Creatividad  Ser innovadores de ideas originales a través de la imaginación  Collaboration  Demonstrate ability to work effectively and respectfully with diverse teams.  Communication  Exchanging thoughts and opinions with peers, educators, professionals, etc.  Critical Thinking  Disciplined thinking that is clear, rational, open-minded, and informed by evidence  Creativity  Be innovators of original ideas through imagination

 EverFi ▪ Módulos para aprender el uso y comportamiento adecuado de los aparatos, así como el contenido creado y publicado al usarlos. ▪ Grados 5-12 ▪ Módulos Necesarios - El Mundo Viral - Investigación en la Era Digital - Relaciones Digitales y Respeto Módulos Recomendados  Comprar una computadora  Comunicación Inalámbrico  Creando Productos Multimedia  Mirar hacia el Futuro  EverFi ▪ Modules to learn proper use and behavior of the devices as well as content created and posted while using them. ▪ Grades 5-12 ▪ Required Modules - The Viral World - Research in the Digital Age - Digital Relationships and Respect Suggested Modules  Buying a computer  Wireless Communication  Creating Multimedia Products  Looking to the Future

 Cuidado del Aparto  Cuando no está en uso debe ponerse en modo de espera con la pantalla apagada.  Coloque el aparato sobre una superficie plana y solida cuando se utilice.  Evite comer o tomar alrededor del aparato para evitar daños.  Manejar la pantalla con cuidado para evitar que se raye, griete o quiebre.  Nunca intente reparar, reconfigurar o modificar  Care of Device  When not in use place in standby mode with screen off.  Place device on a flat, solid surface when in use.  Avoid eating or drinking around the device to prevent damage.  Handle screen with care to avoid scratching, cracking or breaking.  Never attempt to repair, reconfigure, or modify

 Dañados – Cualquier daño a un aparato resultará en costos de reemplazo parcial o total del aparato  Perdidos – Si se pierde un aparato durante las horas escolares, se debe reportar a la administración escolar. Si se pierde durante horas fuera de la escuela, avísele a su padre/madre/tutor legal.  Robados – Si un aparato es robado durante horas escolares, se debe reportar inmediatamente a la administración escolar. Si el aparato es robado durante horas fuera de la escuela avísele a su padre/madre/tutor legal, así como a las autoridades locales.  El TUSD no asume ninguna responsabilidad financiera por cualquier aparato dañado, perdido o robado.  Damaged – Any damage to a device will result in partial or full replacement cost of the device  Lost – If a device is lost during school hours, it must be reported to school administration. If it is lost during non-school hours, report it to your parent/guardian.  Stolen – If a device is stolen during school hours, it must be reported to the school administration immediately. If a device is stolen during non-school hours notify your parents/guardian as well as the local authorities.  TUSD assumes no financial responsibility for any device damaged, lost, or stolen.

 El proveedor es Worth Ave. Group  Duración de la cobertura por un año desde el momento de la compra  my.worthavegroup.com/tustinunifiedca  Maneras de obtener seguro – en línea, correo, teléfono  Worth Ave. Group is the provider  Coverage length for one year from the time of purchase  my.worthavegroup.com/tustinunifiedca  Ways to obtain insurance – online, mail, phone

 Supervisar el uso y cuidado del aparato  Hacer a los alumnos más responsables  Revisar el historial del internet y no navegación privada  Ayudar a educar acerca de estar en línea  Recursos para padres: ▪ Common Sense Media – commonsensemedia.org ▪ Onguard Online – onguardonline.gov  Monitor use and care of device  Make students more responsible  Check internet history and no private browsing  Help educate about being online  Parent resources: ▪ Common Sense Media – commonsensemedia.org ▪ Onguard Online – onguardonline.gov

 El aparato  Lo que utilizan los alumnos para tener acceso al contenido  Haiku  Plataforma en donde se crea y se almacena algún contenido  “Aeries/Parent Portal”  Donde los padres y alumnos pueden ver información estudiantil, como asistencia y calificaciones  Device  What students use to access content  Haiku  Platform where some content is created and stored  Aeries/Parent Portal  Where parents and students go to see student information such as attendance and grades

Follow us on Instgram…. bensonbears!