Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
1 Los nombres en español Los nombres en español 2 ¿Cuál es?
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Spanish IV. Escribiendo/Pecados Acuerdo del género Acuerdo de la pluralidad Acuerdo del tenso.
Las Palabras Interrogativas
Los sustantivos y artículos en español.
Telling Time Grammar Essential #8.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Artículos indefinidos
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Tener – To Have Yo tengo – I HaveYo tengo – I Have Tú tienes – You haveTú tienes – You have Él/ella/ud tiene – he/she has, you haveÉl/ella/ud tiene – he/she.
Hagan Ahora (Do Now) Pg. 57 #29. Los números el 13 de noviembre.
The Plurals of adjectives. Just as adjectives agree with a noun depending on whether its masculine or feminine, they also agree according to whether the.
The plurals of nouns and articles.
The Plurals of adjectives
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Adjective/Noun Agreement
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Adjectives are frequently descriptive. That is, most often adjectives are used to describe a noun, or distinguish the noun from a group of similar objects.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
The verb Ser + Making things agree
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Los interrogativos.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
La Hora.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Forming questions Grammar Essential 1.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Los sustantivos en español
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Apuntes el 25 de octubre Los números de 30 a 59
Expresiones afirmativas y negativas
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Phrases for making comparisons in Spanish
Making Nouns Plural in Spanish
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Transcripción de la presentación:

Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?

Vamos a resolver problemas más / y menos (multiplicado) por dividido por es cero/es uno son dos (any number greater than 1) es igual a (any number)

Resuelvan los problemas en español. 2 2 = = = 33 Dos más/y dos son cuatro. Dos más/y dos es igual a cuatro. Veinte menos diez son diez. Veinte menos diez es igual a diez. Once (multiplicado) por tres son treinta y tres. Once (multiplicado) por tres es igual a treinta y tres.

100 2 = = = 1 Cien dividido por dos son cincuenta. Cien dividido por dos es igual a cincuenta. Cuarenta menos cuarenta es cero. Cuarenta menos cuarenta es igual a cero. Cero más /y uno es uno. Cero más/y uno es igual a uno.

De antemano (Beforehand) Before we can start to talk about the quantity of people and things, we must learn the expressions: – Hay – No hay

Existence In a statement, the word “Hay” means: – There is – There are In a question the word “¿Hay?” means: – Is there? – Are there?

Non-existence In a statement, the phrase “No hay” means: – There is not/There isn’t – There are not/ There aren’t In a question the phrase “¿No hay?” means: – Isn’t there? /Is there not? – Aren’t there? / Are there not?

¡OJO! In questions and in negative statements with “hay” we don’t use un/una before the noun unless we mean the number “one.” ¿Hay una computadora en la clase? Is there one computer in the class? Sí, hay una computadora. Yes, there is one computer. No, hay dos computadoras. No, there are two computers. ¿ Hay computadora en la clase? Is there a computer in the class? Sí, hay computadora en la clase. No, no hay computadora en la clase.

Questioning and answering about existence ¿Hay tarea? Is there homework? Sí, hay tarea. Yes, there is homework. No, no hay tarea. No, there is no homework. ¿ Hay chicos en la fotografía? Are there boys in the photograph? Sí, hay chicos en la fotografía. Yes, there are boys in the photograph. No, no hay chicos en la fotografía. No, there are no boys in the photograph.

Ask and answer in pairs… (en la escuela/en la clase) Are there students in the school? (Sí) Is there a computer in the class? (No) ¿ Hay estudiantes en la escuela? -Sí, hay estudiantes en la escuela. ¿ Hay computadora en la clase? No, no hay computadora en la clase.

To ask the quantity ¿Cuánto?/ ¿ Cuánta? = How much? ¿ Cuántos?/ ¿ Cuántas? = How many? The interrogative word to inquire about the quantity of people and things works as an adjective. It must agree with the noun being modified in gender (masculine/feminine) and number (singular/plural).

How much? ¿Cuánto + masculine singular noun + hay? ¿Cuánto dinero hay? How much money is there? ¿Cuánta + feminine singular noun + hay? ¿Cuánta tarea hay? How much homework is there?

How many? ¿Cuántos + masculine plural noun + hay? ¿ Cuántos chicos hay? How many boys are there? ¿ Cuántas + feminine plural noun + hay? ¿ Cuántas computadoras hay? How many computers are there?

Using numbers to answer “How many?” When someone asks the question “How many?” it calls for the use of numbers. When numbers are used as adjectives, they come before the noun.

Numbers from do not change to agree with the noun, except for those ending in the number “one.” The word “uno” is not used as an adjective. The following numbers contain the number “one” and must agree in gender with the noun being modified. (1, 21, 31, 41, 51, 61, 71, 81, 91) If the noun being counted is masculine, uno becomes un. If the noun being counted is feminine, uno becomes una.

Por ejemplo…For example… 1 boyun chico 1 girl una chica 21 boysveinte y un chicos (veintiún) 21 girlsveinte y una chicas (veintiuna) 31 notebooks treinta y un cuadernos 31 thingstreinta y una cosas The numbers 41, 51, 61, 71, 81, 91 would all follow the same rule.

Ask how many and tell how many in pairs… 3 boys 2 girls 5 notebooks ¿Cuántos chicos hay? Hay tres chicos. ¿ Cuántas chicas hay? Hay dos chicas. ¿ Cuántos cuadernos hay? Hay cinco cuadernos.

41 men 31 women 12 students ¿Cuántos hombres hay? Hay cuarenta y un hombres. ¿Cuántas mujeres hay? Hay treinta y una mujeres. ¿Cuántos estudiantes hay? Hay doce estudiantes.

11 pencils 9 computers 65 passengers ¿Cuántos lápices hay? Hay once lápices. ¿Cuántas computadoras hay? Hay nueve computadoras. ¿Cuántos pasajeros hay? Hay sesenta y cinco pasajeros.