The Incredible Journey Where will the water you drink this morning be tomorrow? Donde el agua que bebe de esta mañana será mañana?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
The Present Subjunctive
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Goal: Factor trinomials of the form ax2 + bx + c
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
12.5 Completing the Square Goal: Solve a quadratic equation by completing the square.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
¿Puede existir vida en este arroyó? ¿Cómo sabe si este arroyó es salubable? Puede tomar pruebas para saber. Tres cosas que puede examinar son la temperatura,
Ser vs. estar.
Objetivos 1.To revise car parts 2.To learn how to describe something you were doing when… 3.To learn key phrases for describing an accident 4.To create.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
El mandato afirmativo (tú)
El Imperfecto!!!!!! We have learned about the preterit now its time to learn about the other past tense….
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Uses of Estar.
Esp /5/12 Objective Bell work
Arquitectura de Computadores I
Time Expression with Hacer
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms.
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Ondas sísmicas. Seismic waves The energy travels as seismic waves which are vibrations caused by earthquakes. La energía viaja como ondas sísmicas que.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Rojo 4B Todos apuntes. Add to voc. p. 149B: Comer = to eat Beber = to drink Escribir = to write Asistir a = to attend Abrir = to open Interrumpir = to.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
3rd Grade 3 rd Six Weeks Science Unit 4, Lesson 7 CScope Vocabulary Words
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
TEMA 2.- INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS ÓPTICOS PROPIEDADES DE LA RADIACION ELECTROMAGNETICA Muchas de las propiedades de la radiación electromagnética.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Span 1401 Calentamiento: traduce…(translate) This book is mine (mío), but that (one) is his (suyo). This house is pretty, but that (one) is prettier. These.
Por vs. Para. The prepositions “por” and “para” can both mean “for” in English. However, they are not interchangeable. "Por" has many uses, and so it.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
Verbs in the present tense
Lección 10: Gramática Los participios pasados Pretérito perfecto
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Progressive.
First Grade Dual High Frequency Words
Stopwatch Cards Stopwatch Cards
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Jugar.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Changes of State Unit 1: Matter.
Transcripción de la presentación:

The Incredible Journey Where will the water you drink this morning be tomorrow? Donde el agua que bebe de esta mañana será mañana?

Write what you know about the water cycle. Escriba lo que sabe sobre el ciclo del agua.

While water does circulate from one point or state to another in the water cycle, the paths it can take are variable. Mientras que el agua puede circular de un punto o un estado a otro en el ciclo del agua, los caminos que puede tomar son variables.

Heat energy directly influences the rate of motion of water molecules. When the motion of the molecule increases because of an increase in heat energy, water will change from solid to liquid to gas.

Energía térmica influye directamente en la tasa de movimiento de las moléculas de agua. Cuando el movimiento de la molécula aumenta debido a un aumento de la temperatura energía, el agua cambia del estado sólido al líquido a gas.

Gravity further influences the ability of water to travel over, under, and above Earth's surface. Gravedad más influye en la capacidad de agua para viajar por encima, debajo y por encima de Superficie de la Tierra.

Con un rollo de la matriz, que simulará el movimiento del agua dentro del ciclo del agua. El juego de roles una molécula de agua le ayudará a conceptualizar el ciclo del agua. Con un rollo de la matriz, que simulará el movimiento del agua dentro del ciclo del agua. Role-playing a water molecule will help you to conceptualize the water cycle. With a roll of the die, you will simulate the movement of water within the water cycle.

Water Cycle Water can move through into nine stations: Clouds Plants Animals Rivers Oceans Lakes Ground Water Soil, Glaciers

El agua puede moverse a través de nueve estaciones en: Nubes plantas animales ríos, Océanos lagos aguas subterráneas suelo, glaciares.

In this game, a roll of the die determines where water will go. En este juego, un rollo de la atriz determina que el agua se vaya.

Keep track of your movements using your pipe cleaner and beads at the different stations. Each time you roll, put the bead on your pipe cleaner. This is a record of your journey. Seguimiento de sus movimientos con su limpiador de pipa y los granos en las distintas estaciones. Cada vez que rollo, poner la bola en el limpiador de pipa. Este es un registro de su viaje.

Use your travel record to write your journal of where water has been has been. Include a description of what conditions were necessary for water to move to each location and the state water was in as it moved. Utilizan su registro de viajar para escribir su diario de que el agua ha sido ha sido. Incluir una descripción de cómo eran las condiciones necesarias para que el agua se mueven a cada lugar y el agua del estado estaba en a medida que avanzaba.

Soil Soil one side plant Water is absorbed by plant roots. one side –River The soil is saturated, so water runs off into a river. one side -Ground water. Water is pulled by gravity; it filters into the soil. two sides –Clouds. Heat energy is added to the water, so the water evaporates and goes to the clouds. one side -Stay Water remains on the surface (perhaps in a puddle, or adhering to a soil particle).

Plant four sides- clouds Water leaves the plant through the process of transpiration. Two sides- stay Water is used by the plant and stays in the cells. Plant