Los cognados -- Cognates

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Advertisements

El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Pronombres personales
Lección Preliminar.
Competency Test Spanish I.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Toma las notas de la mesa morada -Entrega (turn in) la tarea -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label.
Calentamiento: Warm up! Tarea – signatures/2-column notes
“To Be” verbs in Spanish
¡Bienvenidos! Español I – Sra. Wheeler
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Hola ¿Qué tal? By: Joshua Osemwengie, Brelynn Lowery, Sydney Jackson.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Personal pronouns & verb to be
Gustar- To like (to please)
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
The verb “ser” To be.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Capítulo 1: el tercer día. ¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.
Calentamiento: Warm up!
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento: Contesta en español: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás?
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Bienvenidos! Español I – Día 1.2 WELCOME!! PLEASE, SIT IN YOUR ASSIGNED SEATS GRACIAS.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Los cognados -- Cognates Calentamiento: Warm up! Los cognados -- Cognates Instrucciones: Copia la palabra y escribe la traducción en inglés. Copy down the word and write the English translation. 1. delicioso 2. excelente 3. famoso 4. el plato 5. el garaje 6. la gasolina 7. la foto 8. la clase 9. la sopa 10. la bicicleta 11. la motocicleta 12. el tren 13. el programa 14. la región 15. la opinion 16. tímido

Calendario: Español I Fecha Objetivos Tarea Anuncios Hoy es miércoles, 27 de agosto 2014 “The Basics” Subject Pronouns Create two- column notes for “The Basics” (see example on next slide) -Get class materials!! (refer to course outlines) by martes, 2 de septiembre

Two-Column Notes: “The Basics” Topics Important Points to Remember Examples: Vocales “b” & “v” Vowels: a e i o u Sound similar. Strong at the beginning of a word, like “burro.” Softer in between two vowels, like “uvas” Writing is an exercise that helps your brain to retain knowledge!!

Lección 1 -- Lesson 1 “The Basics” En esta lección vamos a aprender: Los cognados Los pronombres personales El alfabeto español La pronunciación Los números El juramento a la bandera

Una hoja de papel para escribir apuntes (notes) Saquen… Una hoja de papel para escribir apuntes (notes)

Intro: Subject Pronouns Yo I Nosotros / Nosotras we Tú you (informal) Vosotros / Vosotras you all (Spain – España) él, ella, usted (Ud.) he, she, you (formal) ellos, ellas, ustedes (Uds.) they, you all

I go to school. Voy a la escuela. In English, we use personal subject pronouns out of necessity, for nearly all sentences without subject nouns would be incomplete without them. But in Spanish, such pronouns are used primarily for clarity or emphasis, since a verb alone can be a complete sentence. I go to school. Voy a la escuela. Mi hermano y su esposa son inteligentes. Él es médico, y ella es abogada.

REPASO: REVIEW El alfabeto (1) Repitan el alfabeto (2) Canten el alfabeto “Yo sé el alfabeto. ¡Olé!” (3) Escriban las letras que oyen mientras su profesora deletrea unas palabras en español

HOJA A E I O U La Plaza eres tú Las vocales -- Vowels https://www.youtube.com/watch?v=4ffjBbXocqI

MÁS PRÁCTICA -- LA PRONUNCIACIÓN

MÁS PRÁCTICA -- LA PRONUNCIACIÓN

MÁS PRÁCTICA -- LA PRONUNCIACIÓN

Intro: Los números 1-30 0-cero 7-siete 14-catorce 21-veintiuno 28-veintiocho 1-uno 8-ocho 15-quince 22-veintidós 29-veintinueve 2-dos 9-nueve 16-dieciséis 23-veintitrés 30-treinta 3-tres 10-diez 17-diecisiete 24-veinticuatro 4-cuatro 11-once 18-dieciocho 25-veinticinco 5-cinco 12-doce 19-diecinueve 26-veinitséis 6-seis 13-trece 20-veinte 27-veintisiete

REPASO -- LOS NÚMEROS La lotería nacional: INSTRUCCIONES: The following numbers have come up in the announcement of the lottery. Take turns with a partner announcing the numbers aloud in Spanish and then writing them out in Spanish. A. 33 B. 25 C. 17 D. 29 E. 14 F. 11 G. 18 H. 13 I. 36 J. 12

¡PONGA! ½ sheet, #1-25 at random P O N G A GRATIS

Conversación: Conversation --¡Hola! --¿Cómo te llamas? --Me llamo… --Mucho gusto.

¿Cómo estás? How are you doing? ¿Qué tal? How’s it going? Estoy… I am… Más conversación: ¿Cómo estás? How are you doing? ¿Qué tal? How’s it going? Estoy… I am… muy bien -regular muy mal -más o menos -así, así ¿Y tú? And you?

Presentar -- To introduce someone --Éste es… / Ésta es… --Mucho gusto. --Encantado (a)

Saludos -- Greetings --Buenos días. --Buenas tardes. --Buenas noches.

Despedirse -- To say goodbye --¡Adiós! --¡Hasta luego! --¡Chau!

El juramento a la bandera Yo prometo lealtad a la bandera de los Estados Unidos de América y a la república que representa, una nación, bajo Dios, indivisible, con libertad y justicia para todos.

Mi vida loca Los objetivos del video: http://www.bbc.co.uk/languages/spanish/mividaloca/ep01.shtml - dealing with simple social situations - saying 'yes, no' - saying 'I don't understand‘ Mi vida loca: Episodio 1 Temas (Topics) Apuntes (Notes) --

3 2 1 Enfriamiento: Cool down! Pasaporte -- Passport Complete on a small sheet of paper. Always use complete sentences. 3 2 1 3 things you learned today 2 things you found interesting or fun 1 question you have