Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Jesús nos habla por medio de sus: Jesus speak to us through:
Gadafi Y su problema.
Preterite Up to now we’ve practiced –ar regular verbs in the preterite or past tense. Today we’ll learn –ir/-er preterite verb endings.
By/Por: Adriana Kevins Skateboard Show Exposición de Patinaje de Kevin.
Irregular Preterite  There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, we ’ ll take a look at the most important ones.
Apuntes el 9 de noviembre
By Aníbal, Julio and Andrew. One day a dragon was walking,through the dark woods. He only had a smallest wings. Un día un dragón estaba andando, a través.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
By Jon, Dan, Alex y Ryan. Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
Telling Time.
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Comparisons of regular adjectives “Abriendo Paso – Gramática” pg. 94
DECIR Page 408 Realidades 1 DECIR You have used forms of decir in the questions ¿Cómo se dice? And Y tú, ¿qué dices? Here we will learn all its forms.
{ REPASO Capítulo 8.1. Se usa para reproducir documentos Enseguida Cultivar Capaz de hacer algo Instantáneamente No lo entiendo Fotocopiadora Inmediatamente.
Choosing when to use the correct past tense By Jami Sipe.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Cap. 3 Rebeldes de Tejas Cuento #5 Había un joven que siempre quería una fiesta de sorpresa. There was a boy who always wanted a party of surprise.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 7.2–1 The past perfect The past perfect tense (el pluscuamperfecto) is formed with the imperfect.
¡¡¡TPRS!!! Por favor, saca una hoja de papel y la crucigrama (crossword) del viernes pasado…tenemos mucho que hacer hoy!
Direct Object Pronoun Valdes 218 Spencer High School Spanish 2.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El Imperfecto Sra. Damasco-Farrington. El Imperfecto Traducciones más comunes: Traducciones más comunes: Used to Used to Was/ were + verb ending in -
Lección 6 pág An adverbial clause is one that modifies or describes verbs, adjectives, or other adverbs. It describes how, why, or where an action.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
Comparatives Two nouns may be seen as having more, or less, of a characteristic than another. To express this, the Comparative construction is used: When.
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
Enrique Iglesias By Megan Sims Period 4.
Expression of Equality. But first…..a review Comparisons of Inequality Más + adjective + que Más + adjective + que –Iris is taller than Samuel = Iris.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Capítulo 2 Vocabulario. Chapter 2 Vocabulary Primer Cuento Había una vaca pobre y gorda… El mono era alto y rico que se llamaba… Él le dio mucho dinero.
 Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once)  Beginning or end of action  Happened a specific number of times  Happened.
PAST CONTINUOUS STRUCTURE AND USES.
El Pretérito Dr. Schofield Español II. Rules for using the preterite: The preterite is used for actions that can be viewed as single events. The preterite.
First Grade Spanish High Frequency Words.
 To form the past perfect tense ( el pluscuamperfecto ): imperfect of haber + past participle  Past participles are formed by dropping the –ar ending.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
El Futuro. You have already learned to talk about the future. The forms of the present can be used to describe the immediate future, and the ir + a +
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
ANTE TODO The verbs conocer, saber, poder, and querer change meanings when used in the preterite. (The verb tener can also change meaning in the preterite.)
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Possessive adj. and.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
ROLEPLAY 5 Las Islas Cíes. Background information You and some friends are on a day trip to the Islas Cíes. While they are on the beach you go for a walk.
Para Empezar: el 13 de febrero de 2012 Empareja la palabra al significado 1.La saludó 2.Empezó a 3.Soñó con 4.Se mejoró 5.Se dio cuenta de que 6.Como si.
PRESENTACIONES Escribe los verbos que escuchas en la canción hacíaérase maltrataban ponía hablaba había saltaba soñaba
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
“if” clauses and the conditional tense. ¿Qué significan estas frases en inglés? 1. Si tuviera dinero, estaría feliz. If I had money, I would be happy.
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
Irregular Future Verbs futuro de los verbos irregulares.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Saber vs. Conocer To Know. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
“HAD BETTER” and “SHOULD”
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa

Tres Monos están caminando en la selva. El monito, que se llama Odo camina con dos monos grandes que se llaman Fidel y Che.

Los dos monos grandes estaban molestando a Odo. Ellos se burlaban y decían que Odo era demasiado debil y pequeño. Ellos decían que ellos eran mejores que Odo porque ellos eran más grandes y fuertes. Odo estaba muy trastornado por eso.

Un mono viejo vió que Odo estaba triste y vino a ayudar a Odo. El mono viejo le dijo a Fidel y Che que no era agradable darles nombres a otros monos. El mono viejo les dijo que no era el lugar de Fidel ni de Che decidir si Odo era peor que ellos. Odo no era su hijo y por eso ellos no le podían dar un nombre.

Fidel y Che se fueron pero Odo no se olvidó que ellos se portaron mal con él, o que el mono Viejo le ayudó.

Los días pasaron Che y Fidel estaban, una vez más, caminando en la selva. Ellos tenían hambre y estaban buscando plátanos. Ellos querían comer plátanos pero no había mucho en esta sección del bosque.

Fidel y Che después de una hora de no ver un plátano, vieron un arbol que tenía plátanos. Cuando ellos vieron el arbol ellos realizaron que el arbol era muy delgado y alto. Inmediatamente fueron a comer los plátanos pero no pudieron porque ellos eran grandes. Ellos se cayeron y tenían much dolor.

En unos minutos el mono viejo llegó y también quisó comer los plátanos. Él vió a Odo y le preguntó sí Odo podía subir el arbol. Odo sé subió y le dió los plátanos al mono viejo.

Fidel y Che sé dieron cuenta que no era malo ser pequeño.

La Moraleja Hijo no tenemos y nombre le podemos

Three monkeys are walking in the jungle. The little monkey, named Odo, walks with two larger monkeys named Fidel and Che. Fidel and Che are picking on Odo. They say that Odo is too weak and small and that they are better than him because unlike Odo, they are big and strong. Odo is upset by this, and an old wise monkey noticing his sadness comes over to help him. The wise monkey tells Fidel and Che that it is not nice to call others names. The wise monkey says that it is not their place to decide if Odo is better or worse than them. He says that because Odo is not their son, they have no right to call him names. Fidel and Che leave, but Odo does not forget that they were mean to him, or that the old wise monkey helped him. English Translation

One day in the future, Fidel and Che are walking through the forest. They are hungry and looking for food. They want to eat bananas but there are not many bananas in this section of the forest. After looking for the bananas for an hour, they saw a tree that had bananas. When they went over to the tree, they saw that it was very skinny and tall. Fidel immediately went to eat the bananas, but he was not able to climb the tree because he was too large. He fell and hurt himself. Che climbed up as well and also fell. Soon the old wise monkey came, and he also wanted to eat some bananas. He saw Odo, and asked if Odo could climb the tree for him. Odo gladly climbed the tree and got the bananas for the old wise monkey. In the end, Fidel and Che realized that it isn’t that bad to be small.