Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
APRENDEMOS HOY (WE ARE LEARNING TODAY) -Learn to say more activities you like/love/dont like/hate (–er & -ir verbs)
Advertisements

The Future Tense in Three Easy Steps
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Me llamo __________ Clase 9N La fecha es el 28 de febrero del 2012 Propósito # 42: ¿Cómo continuamos el repaso para el Examen del Capitulo 1 el viernes?
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Enfoque: el 5 de noviembre Take out your gustar cards Period 1: Review for Quiz Periods 3&4: p. 46 #17 Write statements w/ cards.
Study Guide: Grammar TEST 10/31/13. Stem-Changing verbs Make sure to review stem-changing verbs. Remember O changes to UE or E to IE except for nosotros.
Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.
PART 4 – Practice with the irregulars Complete the questions on your NOTES handout.
Conjugate Saber y Conocer en el presente List two reasons for the use of each.
Quiz Review for 1B-4 Saber v. Conocer.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
El Futuro The future The future tense in Spanish can be formed in two ways: The simple future The immediate future.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Repaso del imperativo LOS MANDATOS. How do you form affirmative/positive informal (tú) commands?  Tú form - s.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Sub plans for Elke 10/11 A block needs Nuestro Mundo textbook, some girls will be doing something different. – All students will complete Rogelio el ratón.
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Hoy es miércoles, el 23 de abril.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
Hoy es jueves, el veinte y seis de septiembre. La pregunta: ¿Qué quiere decir la tira cómica? La tarea: La hoja de trabajo Examencito de vocabulario: el.
Affirmative Commands Affirmative commands, or “mandatos afirmativos,” are used to direct someone to do an action. We will be talking about commands in.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Affirmative tú commands.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Saber vs. Conocer To know….
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
PART 2 – The exceptions Complete the verb grids on your NOTES handout.
La tarea que entregan: crucigrama de vocabulario
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
11 Un Viaje en Avión In this chapter you will learn to: ❖ check in for a flight ❖ talk about some services on board the plane ❖ get through the airport.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
S PANISH IA Quiz Review for Chapter 5 Major Quiz.
CHAPTER 11 QUIZ REVIEW 2 QUIZ WILL BE FRIDAY Spanish IB.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Los verbos Saber y Conocer The verbs Saber & Conocer.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 17 de diciembre del 2013 Proposito # 34: ¿Quién prepara la comida en tu casa? Actividad Inicial: Use these.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
El objetivo de hoy: Hablar sobre lo que hicieron durante el descanso de invierno.
Spanish 1 Hoy es el quince de octubre  Saquen sus agendas  TAREA : Vocab A and complete Number Chart  21/ 10 U2L1 vocab quiz  Saquen sus agendas 
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 26 de octubre Toma asiento
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Capítulo 1B Saber vs. Conocer. You already know the present-tense forms of saber and conocer. Saber and conocer both follow the pattern of regular -er.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
¿Conoces a Marta? Do you know Marta? ¿Sabes hablar español?
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Transcripción de la presentación:

Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday

Anticipatory Set---  Handout… Can You Speak 3 Languages?  Review homework!

Metas de Hoy  Hablar de acciones en el presente utilizando verbos –go.  Clarificar los usos para Saber y Conocer.  Identify whom you know!

Actividad uno-> ¿A quién conoces?  Respuestas  ¿Conoces a él?  ¿Conoces a ella?  Lo conozco es…  La conozco es…  No la conozco.  No lo conozco.

¿A quién conoces?

Actividad 2  Quick Translations: Con sobres!

Auto-Reflejo  Vocabulario general: direcciones y vocabulario de quincedirecciones  Vocabulario de enfoque: capítulo 11 (palabras uno y dos)palabras uno dos  Conceptos  Saber y Conocer and Saber vs. Conocer practice 2 Saber y ConocerSaber vs. Conocer practice 2  Presente de progresivo Presente de progresivo  Los verbos –go (salir, venir, tener, traer, hacer, etc.) Los verbos –go (salir, venir, tener, traer, hacer, etc.)  (conjugation trainer)

Tareas: Complete next section of homework handout!  Start preparing for your quiz on FRIDAY!