¡Bienvenidos a la clase de español! Señorita Roberts | Profesora Rushing | Salon #125 Abril.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preterite of Dar Página 211 Español 2 DAR The verb DAR means to give. It is only irregular in the yo form. Other than that, it has regular -AR verb endings.
Advertisements

The Present Tense of tener (to have)
ASI SE DICE, P. 82 Talking about being late or in a hurry.
¡BIENVENIDOS A LA CLASE DE ESPAÑOL!¡BIENVENIDOS A LA CLASE DE ESPAÑOL! Señorita Roberts | Profesora Rushing | Salon #125Señorita Roberts | Profesora Rushing.
ALC 77 Hoy es jueves el 26 de abril de 2012.
Pablo y Neno affirmative and negative words
El objeto directo.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
COMMON NEGATIVE WORDS IN SPANISH N. González
Ser vs. Estar Español I.
Estar with Prepositions
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Nouns and Definite Articles & The Preposition DE.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
Hoy es jueves el 17 de abril de La Campana  Dibuja: ○ 1. la manzana ○ 2. la cama ○ 3. el periódico ○ 4. la bolsa ○ 5. la moneda La participación.
Para hacer ahora Identifiquen:
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Piensa: How do I compare 2 things ? …by appearance, shape, color, difficulty, speed… almost anything!!!
uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho.
LA TAREA. Hoy es viernes. Es el 17 de abril del ¿Cómo puede perder peso una persona? PARA HACER AHORA: Mencione 3 estrategias para una persona que.
CALENTAMIENTOS # 1 - # 10 Tu nombre: _____ _____ _______
Present tense of -er and -ir verbs. To create the present-tense forms of -er and -ir verbs, drop the endings from the infinitives, then add the verb endings.
LA TAREA HAGA el ejercicio “Quia” POR y PARA. Hoy es miércoles. Es el 23 de abril del ¿Qué dieta recomienda a una persona que quiere adelgazar?
L.O - To practise asking people to go out and to learn how to make excuses! Must – Practise asking people to go out around town. Should – Know the difference.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
REPASEMOS LA TAREA rewrite first draft for submission on Tuesday, April 28.
Las palabras negativas
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Buenos días! Take out your HW, Word of the Day & put on your ID Take out your notes from yesterday to do the warm-up: For the sentences below, underline.
Los exclamativos P. 6. Formando los exclamativos En español el exclamativo se forma con: Qué (+sustantivo, adjetivo, o adverbio) what, what a, how, or.
Thank you for taking my classes
REPASEMOS LA TAREA No había tarea este fin de semana.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Calentamiento Put on your ID
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Repasemos la tarea REPASE (review) all articles. HAGA (do) – 1.p. 15, ejercicio 1 1, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 16.
Libro-Página 31. Palabras afirmativas y negativas Libro-Página 31 Affirmative and negative words are opposites Affirmative words are used to say that.
Lunes el primero de abril Escribe en español 1.Escribe 5 partes del cuerpo. (la cabeza, etc) 2.Escribe 5 verbos que terminan en –ar 3.Escribe 3 verbos.
Realia y Lectura sobre LA SALA DE CLASE.  Pelota de Nieve.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Conjugate decir in the present tense Grammar essential #30.
Propósito #73: ¿Cómo eres y dónde estás?. Actividad Inicial: Libro de texto página #48, ejercicio # origen colocación origen colocación.
Objetivo: ¿Qué acabas de hacer? Hagan Ahora: Saquen la tarea (del cuaderno de más práctica). Completen actividad 6, MP página 75 Hoy es lunes el 14 de.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preterite of dar, ver and hacer Realidades 2 Capítulo 3A.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Las Palabras Afirmativas
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
Capítulo 1A.  Affirmative words are used to say that something does exist, or that it does happen.  Affirmative statement: The students dance on their.
Hoy es lunes, el veintiocho de abril. La Meta: ¿Quién es? Hagan Ahora: Completen página 4 de los paquetes. Tarea: Write the subject pronoun chart 6 times.
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
Expresiones con tener.
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Saying which is the best
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos a la clase de español! Señorita Roberts | Profesora Rushing | Salon #125 Abril

Hoy es jueves, El 24 de abril de Abre el texto a la página Lee la parte de la comida en Puerto Rico. 3.Escribe dos cosas sobre la comida en el calentamiento.

Cascos de guayaba

Un churrasco

La carne quemada

Los dueños

Descortés

Lento(a)

Ser listo(a)

Rico(a)

Acompañar

Evitar

Por colmo • Para ser peor, para pasar el límite. • “To make matters worse” • Para el colmo? • Comes from the word “colmar” which is something that is put in a recipient (usually water in a cup) and pours out because it can’t contain any more. That’s why sometimes we say “La gota que colmó el vaso” as an expression meaning something that made me angry and surpasses everything else that I’ve experienced because I can’t contain anymore.

Página 293

Preguntas en la página 294