Entertain Me! Sra. Rump español 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vivir la Vida Canción Saca tu papel con la letra de la canción Vivir la Vida.
Advertisements

Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Mandatos informales negativos
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
26 de febrero de  Escribe en español  1. My stepbrother and stepsister live in Oregon.  2. We like to dance and sing in class.  3. My grandmother.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Thank you for taking my classes
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Spanish I 1B Day 30.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Transcripción de la presentación:

Entertain Me! Sra. Rump español 2

Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on the song on Oct. 23 You can either fill in a song with blanks OR In groups of 2 or 3 sing the song for the class

Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: Understand a short advertisement Understand when someone talks about entertainment Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something Ask about entertainment to get information Describe entertainment Give an opinion about entertainment

Lesson Essential Question What would someone like to do based on his or her personality? Students will be able to: Identify different personalities Tell what a person likes to do based on their personality

Las Personalidades – ¿Cómo eres? ¿Cómo es? 2 videos ¿Cómo eres? rap Una lección con Sr. Jordan Mira los videos – escribe la definición de las palabras en inglés Papel: las personalidades

¿Cómo es?

Compañeros Let’s practice…. Compañero= conversation partner 4 step process Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. Decide who’s going to speak 1st. They raise their hand when Sra. Rump says “Empezamos” Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. Listen for the “Silencio” command from Sra. Rump which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. Find your Compañero…….Empezamos ..... ¡Silencio!

Conversación - ¿Cómo eres? Con tu Compañero – Pregúntale “¿Cómo eres?” Contesta a tu compañero con tres adjetivos para describirte Ejemplo: ¿Cómo eres? Yo soy trabajador, serio, y paciente.

¿Qué te gusta? Me gusta jugar al tenis. Yo soy activo. Match what each person likes to do based on the personality. Me gusta jugar al tenis. Me gusta platicar con amigos. Me gusta jugar a los video juegos. Me gusta comer. Me gusta estudiar. Me gusta pasear. Yo soy activo. Yo soy perezoso. Yo soy deportista. Yo soy extrovertido. Yo soy estudioso. Yo soy gordo.

Story Telling – Prueba de Doblaje En la sección de “stories”, toma apuntes mientras miras La Prueba de Doblaje Mira la película sobra Jorge – quiere ser actor de doblaje (dubbing) Escribe lo que pasa Después, contesta las preguntas iCulture – video – Prueba de Doblaje http://www.emcp.com/product_catalog/index.php?GroupID=1343 Q4V3S8

Las Preguntas – La Prueba de Doblaje ¿Qué tipos de papeles le gustan a Jorge? Con mucho sentido del humor, aventureros y divertidos, como Jim Carrey. Que canten y bailen, como Zac Efron. Papeles muy dramáticos, tristes y con mucha emoción, como Sean Penn. ¿Qué consejo le da Alejandra a Jorge antes de la prueba? Mirar con atención el reloj de la pantalla. Mirar a los ojos de los personajes y dejarse llevar. Beber mucha agua antes de doblar.

Más Preguntas – La Prueba de Doblaje ¿Qué quiere ver el director en la prueba de Jorge? Ver cómo se desenvuelve en la interpretación y en la sincronía. Si sabe ensayar correctamente. Si habla correctamente y pronuncia bien las palabras. ¿A quién llama Jorge tras la prueba? A su novia. A su mejor amigo. A su madre.

Las Últimas Preguntas ¿Cómo es Jorge? Escribe unas palabras para describirlo. ¿Te gustaría ser actor/actriz de doblaje? Si puedes ser en la industria de entretenimiento (the entertainment industry), ¿qué te gusta hacer?

La Tarea Tarea – in the Writing Section Choose either “El Reencuentro” or “La Prueba de Doblaje” and make up at least 5 sentences in Spanish about the story. You can write about what happened before the story, what happened after the story, or about what the characters are like and what they like to do. Due – Tuesday, Oct. 15