Conjugate Saber y Conocer en el presente List two reasons for the use of each.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pretérito Spanish.
Advertisements

Verbs and expressions that use the infinitive
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
¿Sabes qué? Viernes el 11 de abril
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Gustar y Las Preguntas #27- 29
Review: 3 Requirements There are 3 requirements for using the subjunctive A “WEIRDO” verb Two different subjects The word “que” There are 3 requirements.
Quiz Review for 1B-4 Saber v. Conocer.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Spanish 3 Week of February 9, 2015 El Preterito - Irregulares.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
Pensar, Querer, Preferir, & Costar
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Bellringer 5/2 20 days! Choose a logical ending for each of the sentences below. Write sentence with answer. 1. Antes del desayuno voy a ponerme: A. la.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Expressing Obligations
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Objetivo: to say that someone WENT someplace, using the preterite tense of ir. Ahora: Complete yesterday’s ditto using traer, pedir, and servir.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
El cambio de dinero Currency Exchange. Compañero 1 Excuse me. I need to exchange money. Where is an exchange office? It is straight ahead, next to the.
¡Verbos y Números! miércoles, el 18 de marzo. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.Review “go” verbs 2.Review ir + a + infinitive 3.“to know”  saber vs. conocer.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Objetivo: Which form of estar should be used? What is the difference between ser & estar? Hagan Ahora: Match the activities with the places and write complete.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Los infinitivos.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: ¿Qué acabas de hacer? Hagan Ahora: Saquen la tarea (del cuaderno de más práctica). Completen actividad 6, MP página 75 Hoy es lunes el 14 de.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
-AR Verbos hablar enseñar dibujar terminar necesitar cantar bailar
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Español 2 Inicios 8 SEPTIEMBRE-18 SEPTIEMBRE 2015.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
VÁMONOS 1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Answer the question: ¿ Cómo eres? 3. Cómo es cada (each ) persona abajo (below) ? (A) Cam Newton(B) WakaFlocka.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Lunes, 21 de marzo de 2016 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Transcripción de la presentación:

Conjugate Saber y Conocer en el presente List two reasons for the use of each

Un mono se ha escapado del zoológico es un mono único. Necesitas encontra el mono y escribir direcciones en grupos que puedes dar al zoológico para reclamar al mono.

Repasar la lista Agrega Pasos Tablero de anuncios Biblioteca Sigue todo recto ¿Cómo puedo llegar a…? ¿Me puedes dar direcciones a…?

En equipos de tres... Escribe direcciones de como llegar al mono!

Conozco bien a… Sé hacer… Sé que él/ ella es…(a. b. c. ) Es de… Le gusta… Ahora está… Le gusta… No le gusta… En todo es… Sé (+ infinitive) Yo practico/corro etc. ________ (period of time) por la semana Me gusta… No me gusta… Puedo… Prefiero … más que

Review homework quickly! Exit ticket: List 3 things you learned today. List 3 things you have learned recently. Tomorrow---We work on your cooking presentations!

Complete one of the two scripts from slide 5 for your Saber vs. Conocer presentation!