Què fas a la universitat?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Practica….
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Alimenta el teu cos.
La Terra.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
LA MENTIDA DESCOBERTA.
Tot el que ens envolta és matèria, però...
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
Recordem què vol dir ser adolescent
Activitats quotidianes, temps lliure i vacances
CALES DE L’ESCALA.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
P5 A. LES CAIXES FLAMENQUES
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
LES CATEGORIES GRAMATICALS
Lingua e cultura catalana Unitat 2: ciutats i gent
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
LES FLORS UNA CACERA DEL TRESOR DE L’ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL I ADREÇADA A ALUMNES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS DE CICLE SUPERIOR Creada.
El Reflex dels teus Actes
Termes i expressions algebraiques
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Quin dinosaure!.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
La Bíblia, font de valors humans i socials
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
Un test per pensar... Materials de
Llegendes sobre la Lluna
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
CRISTINA SANFRANCISCO
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Objectiu Educatiu Trienni
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Exercici res/gens (de).
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
Llengua catalana i literatura
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
RESTA PORTANT-NE.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
El Montgrí per camins de calç.
Què fas a la universitat?
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

Què fas a la universitat? ELEMENTAL, ÉS CLAR! Unitat 7 Què fas a la universitat? Tinc molta feina! Servei de Llengües - UAB

PARLANT PER TELÈFON Com contestem? Digui / digues Mani / mana’m Hola. Soc l’Unai. Com demanem per algú en un telèfon fix? Puc parlar amb... >> De part de qui? Que [aquí] hi ha el Sebastián? Què no diem normalment? Bon dia El número de telèfon Aló TRACTAMENT DE VÓS ( = vostè) Una administrativa a un client del banc: “Com us dieu?” Un advocat al seu client: “Teniu tota la documentació?”

Què et sembla aquesta universitat Què et sembla aquesta universitat? Curs Parla, nivell Elemental 3, unitat 2 ADJECTIUS el lloc on és les classes les pràctiques l’organització els treballs en grup els horaris la recerca = la investigació  l’ambient del campus la manera d’ensenyar els professors el caràcter dels estudiants catalans les activitats de temps lliure les cafeteries la diversitat d’orígens el / la cap d’estudis els sindicats els edificis em et li ens us els sembla semblen interessant/s estrany/a/s/es sorprenent/s curiós/a/os/es... Impersonal/s diversificat/da/s/des apartat/s/da/des Inexistent/s Bonic/a/s/ques Funcional/s Em sembla que... Doncs jo trobo que... Però En canvi, Jo també crec que...

FAVORS i SERVEIS fa res faria res Em Et Li Ens Us Els ajudar-me a moure la taula? parlar una mica més a poc a poc? si apujo la calefacció? si fem l’activitat junts? RESPOSTA POSITIVA No, i ara, cap problema. No, ja et repeteixo el que he dit No, apuja, apuja! Jo també tinc fred. RESPOSTA NEGATIVA És que tinc molta pressa. Em sap greu, però he de dir moltes coses importants i no tinc més temps. Dona, vols dir que no estem prou calentets?

ELEMENTAL, ÉS CLAR! Notes de classe Ells deien… Al mateix temps Només ha de personalitzar el projecte El full de paper / la fulla de l’arbre Un paràgraf El servei de … - Quin tipus d’activitats… - Quina és la diferència? No ens agraden gaire Decepció > decebre – decebut/da Fondre > fos – la bombeta fosa No entendràs res

CONNECTORS de temps i distribució Per començar, En primer lloc, Després, A més a més, Al final, En resum, Quan + verb Mentre + verb Fins que + verb Aleshores, Per un costat, ... Per l’altre, ... Per una banda, ... Per l’altra, ... D’una banda, ... De l’altra, ...

CONNECTORS OPOSICIÓ : però, en canvi, tot i que,encara que, sinó CAUSA: perquè, com que, ja que, per culpa de CONSEQÜÈNCIA: per tant, així (doncs), per això, en conseqüència. INCLUSIÓ / EXCLUSIÓ: a més, també, tampoc (no), sinó (que), excepte = tret de de MANERA: com, com si CONCESSIVES (d’obstacle): encara que, mentre, malgrat que, tot i que, per molt que Veus 3 alumnes, 2.5, pàg. 32 i altres