El pan.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sp. 3 Vocabulary c.5-1 Expressing agreement, qualified agreement, disagreement and what others say and think.
Advertisements

¿Qué tipo de comida te gusta?
Diario #3 Para mantener la salud…. Primer Párafo: what you should do, how you should exercise, eat, drink Yo debo + infinitivos Debo ______________cada.
las manzanas = las peras = las fresas = las uvas = los plátanos = las zanahorias = las cebollas = las patatas = los pimientos = los tomates = el pollo.
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
GUSTAR REPASO WE NEVER SAY YO, TÚ, USTED, ÉL or ELLA when using the verb gustar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do you remember what we use?
¿Qué tipo de comida te gusta?
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Hoy vamos a…….. aprender nuevas palabras comunicar opiniones repasar la gramática de adjetivos.
¿Qué tipo de comida te gusta?
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Objetivos:  Considerar varios tipos de pan, su forma y su origen  Conversar sobre mis gustos y preferencias.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioPronounsGustar con Infinitivos Querer Random.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Gustar To express like and dislike
El Verbo Deber Unidad 5 etapa 2 Página 345.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
TPRS Vocab Practice/ Set C
AVENTURA MÉXICO Una reunión de cuatro artistas hispanos You will use four finger puppets to carry on a conversation between four famous Hispanic artists.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
4B Grammar Points. 1. To say you are going to do something use: A form of ir + a + infinitive.
El verbo venir.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
El tiempo y las estaciones. EL TIEMPO HACE FRIOHACE CALOR HACE VIENTO.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Saying Hello and Goodbye
S PANISH 2 Test R EFLEXIVE VERBS AND VOCABULARY Write a sentence conjugating the verb and completing the sentence with a vocabulary word.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
GUSTAR.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
¡Bienvenidos al español!
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
una pelicula romantica
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
E L VOCABULARIO Lección Preliminar. Hola ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular.
UNIT 4 ES BUENO SER JOVEN IT’S GOOD TO BE YOUNG. UNIT 4: ES BUENO SER JOVEN 6 weeks Health: general health, illnesses Body parts Healthy/unhealthy habits.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Answer the following questions en español. 1.¿Qué te gusta hacer en el verano? 2.¿Qué te gusta hacer en el otoño? 3.¿Qué te gusta hacer en el invierno?
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Transcripción de la presentación:

el pan

Objetivos: Considerar varios tipos de pan, su forma y su origen Conversar sobre mis gustos y preferencias

pain Brot pa pane t’anta brood pan mkate bread español inglés alemán All are words for bread in different languages. Teacher can introduce this by using ‘bread’ and ‘inglés’ as an example and then eliciting the languages of the remaining words. Depending on the group a few further comments about those that ‘se parecen’ and those that ‘se diferencian’ or ‘son únicos’ could extend this simple starter. In case not known, mkate = swahili and t’anta = quechua español inglés alemán catalán francés holandés quechua italiano swahili

¿De dónde son estos panes? From left to right, the answers are: Chapatis – Africa/India, - Alemania, Baguete – Francia, Pan Chuta – Perú, Una barra de pan – España, Ciabatta – Italia. We are going to look at most of these in the next few slides so there is no need to correct the suggestions given at this stage. Perhaps only the Peru example as this does not re-appear. http://images.all-free-download.com/images/graphiclarge/figure_talking_callout_clip_art_22956.jpg ¿De dónde son estos panes?

Francia baguete

Italia ciabatta

México tortilla

India naan

Marruecos pan casero

Jamaica pan duro

Polonia I’ve been guided in my choice of word and spelling here by the following discussion thread in wordreference.com – it’s makes phonetic sense to me to have this spelling of the word too. http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=120762 beigal

Reino Unido pan de molde

Los baguetes vienen de Francia ¿De dónde vienen los diferentes tipos de pan? Escribe ejemplos y señala su origen en el mapa. Los baguetes vienen de Francia

comer pelar prensar cortar beber cocinar coger preparar comprar robar In the agua modules students have done a lot with infinitive phrases. This activity should work well orally, asking students (whilst miming the verb) ‘se puede………………. una manzana’? When you change the noun it makes students consider the verb meanings to tell you whether they are still possible with the new noun. This is just oral revision of the se puede construction. Many of these verbs are known or are cognates and they will return in the following lessons. comprar robar tirar dar

dulce sweet salado salty duro hard (or chewy) blando soft sabroso tasty delicioso delicious rico sano healthy malsano unhealthy bueno para la salud good for your health malo para la salud bad for your health muy - very Most of these words appeared in Y8 when students were doing the food theme, so this is really just revision plus (duro/blando). Give students a couple of minutes to pronounce these in pairs and then ask for volunteers. It is good for pupils to get used to reading and pronouncing words accurately independently. Pick up on any issues or room for improvement. demasiado = too

Me gusta /Prefiero…porque…. ¿Qué opinas de estos panes? Creo que… es … Pienso que… es … Me parece … Me gusta /Prefiero…porque…. delicioso / sabroso sano / malsano dulce / salado duro / blando ¡Qué va! ¡Hombre! ¡Vaya! ¿Estás loco/a? ¿Qué opinas tú? ¿Qué piensas tú? ¿Qué te parece? Pues, yo creo que ….. Group talk activity

During your conversation with each other, you should aim to try to do the following: Use a time filler  Ask someone in the group a question Express agreement or disagreement Express your own preferences and give reason why Listen to someone’s point of view and then respond to what they say