Dokumentuaren izenburua

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
Advertisements

Gogamena edo Pentsamendua
Alejandra Alonso Olatz Artabe Amaia Azkorra
Bilbotik Donostiara A8 autopistatik joanez, goiz esnatu behar duzu, fakultatera garaiz helduko bazara. EHULKUren aholkua (...etorriko bada) Euskara Zerbitzua.
Suziriak jaurtiz ospatu zuten beren futbol-taldearen garaipena.
Joven Marinero Ainhoa Palomo, Iban Iza, Pasaia-Lezo Lizeoa.
BAKEA erein nahian.....
EHULKU (galderak nola egin)
ENPRESAGINTZA EAE-KO GAZTEEN ARTEAN
HIGIDURA.
SOFISTAK ETA SOKRATES.
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
4. GAIA GAUZAK ETA ONDASUNAK.
itxaron biratu deitu merezi izan balio izan lagundu iraun kostatu
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ELEMENTU GUZTIEN INDARRA OPA DIZUT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Alemaniako Bonn hiriko fiskaltzak DNA proba egingo dio Jan Ullrich txirrindulariari. Dopatu delako frogarik ba ote dagoen ikertu nahi dute horrela.
Kalkulu egokiak eginez, erraz zehaztu daiteke partikularen posizioa.
IKASKETA KOOPERATIBOA
Komunikazioa errazteko ESTRATEGIAk (Teknika asertiboak)
Fenomenoen gaineko ikerketa
ORDIZIAN BIZI DIREN EMAKUME
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
ALDERDI KULTURAL ETA SOZIALA
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Pentsatu zure (udaleko) liderretan
Beritzegune Nagusia / Arloak
erabilera oker edo badaezpadakoak
Aitzitik EHULKUren aholkua aitzitik.
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
Duzun onena: hizkuntzen trataera familian
IRAULTZAK , GERRAK ETA ALDAKETAK
IRALE.
EAEko euskararen belaunez belauneko transmisioa
Mahaia neurtu eta pisatu behar dugu.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
gezurrak asmatu eta zozketan parte hartu
ZELULA AMAK.
ENKARTERRIKO EUSKARAREN PLAN ESTRATEGIKOA ( )
Komunikazioaren elementuak
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
DEBAKO ETA ITZIARKO AUZO KONPOSTAJEA
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Egileak: Julen, Borja eta
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
Objektu teknologiko bat aztertzea
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
LAN MUNDUAN EUSKARAREN ERABILERA BULTZATZEN DUTEN ENTITATEAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Energia eolikoa eta eguzki energia
3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea
Curriculuma 1.5. MATERIA.
E M P A T H Y S I T E.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

Dokumentuaren izenburua EGILEA- DATA

MUGIMENDUAREN MINTZOA EUSKARALDIA, MUGIMENDUAREN MINTZOA Uxoa Anduaga eta Josune Zabala www.udaltop.eus

Euskaraldia, 11 egun euskaraz ikerketa Lanketa teknikoa: Parte-hartzaileak: Babesleak: www.udaltop.eus

Ikerketaren helburuak Hizkuntza ohitura aldaketei dagokionez Euskaraldiak herritarrengan izan duen eragin eta ondorioak ezagutzea. Hizkuntza ohiturak aldatzeko prozesuen inguruko gakoak ezagutzea. 2 iker-lerro Kuantitatiboa: Herritarren hizkuntza ohituretan eman diren aldaketak ezagutzea. Hiru galdetegi hiru une desberdinetan. Kuantitatiboa: Ekimenaren inguruko diskurtso sozialak ezagutzea. Parte-hartzaile eta antolatzaileek Euskaraldiaz duten iritzi, bizipen eta usteak jasotzea. www.udaltop.eus

Ikerketa kualitatiboa: urrats metodologikoak www.udaltop.eus

Galdetegiak eta galderak Parte-hartzaileentzako: Euskaraldiaren inguruan izandako esperientzia nolakoa izan den kontatzea (sentsazioak, bizipenak, zailtasunak…) Zer aldatu edo proposatuko zuten Antolatzaileentzako (+2): Helburuan lagundu duten elementuak Helburua oztopatu dutenak Guztira jasotako emaitzak: 453 galdetegi www.udaltop.eus

“Elkarlana” Zer da? Nola aipatu da? Zer ezaugarri ditu? Helburu jakin bat erdiesteko eragile desberdinen artean ematen den elkar-ekintza. Nola aipatu da? Hitz jakin bat erabiliz: elkarlana, lankidetza, kooperazioa, lankidergoa… Kontzeptua aipatuz hitz bereziturik erabili Gabe. Zer ezaugarri ditu? Helburuetan anitza Eragileetan anitza Elkar-ekintza motetan anitza www.udaltop.eus

Udaletxeak, batzordeak, mankomunitateak, euskara taldeak… Elkarlanean diharduten eragile motak Eragile MAKROAK Eragile MESOAK Eragile MIKROAK Erakunde politiko eta euskalgintzakoak, komunikabideak, unibertsitateak…   Udaletxeak, batzordeak, mankomunitateak, euskara taldeak… Norbanakoak www.udaltop.eus

Eragile MAKROAK: Positiboa Eragile anitzen arteko elkarlana eta parte-hartzea. Erakunde politikoen presentzia bereziki azpimarratzen da Ekimenak ikusgarritasuna eta zilegitasuna lortu ditu “Erraztasunen artean oro bat instituzioen babesa aipatuko nuke. Atzean babes bat izatearen sentsazioa, bakarrik ez zaudela ohartzea, gizabanakoaren lana talde bihurtuta” www.udaltop.eus

Eragile MAKROAK: Negatiboa Erakundeen aldetik engaiamendu falta: hizkuntza ohituretan aldaketarik ez. Erakundeen jarrerak herritarrengan gogo falta eta desleialtasunak sortu dituela uste da. Erakundeen babesa eta laguntza ez da herri mailan sumatu, baliabide eta lan banaketa eskasa. Ikusgarritasun handiegia eskuratu dute. 5. Komunikabideen mezua: a) Ez da behar bezain zabala izan b) Ekimenak erabileran zekarren konpromiso maila ez da ongi transmititu c) Rolak ez dira ongi ulertu “Erakundeek dirua eman eta argazkietan agertzen ikusi ditugu, baina lan karga handiena boluntarioen gain utzi dute. Elkarlanean sakondu egin behar da, eta erakundeek sinistu eta inplikatu egin behar dute.” www.udaltop.eus

Eragile MESOAK: Positiboa Herri mailan eman diren elkarlanak: elkarte, talde eta batzordeen artekoak. Herrietako batzordeek egindako lana. “Gakoetako bat atzetik datorren lanketa eta antolakuntza dela esango nuke; Euskal Herri mailan horrelako egitasmoa martxan jartzea eta iraunaraztea ez da erraza herri bakoitzean izandako batzorde zein elkarteen lana egon ez balitz”. www.udaltop.eus

Eragile MESOAK: Negatiboa Batzordeetan jende gutxiegi. Udalen aldetik parte-hartze handiagoa faltan somatu da. Herriko elkarte edo talde gehiagoren babesa behar izan da. Ondorioz: Batzorde batzuentzat gehiagizko lana izan da: prozesu luzea, nekeza eta astuna suertatuz. Horrek bi eratako jarrerak piztu ditu: “Atsekabea”, “estresa” eta “frustrazioa” Taldearen sendotzea “Udalaren parte-hartzea ez dakit noraino iritsi den, baina herriko beste erakundeen parte-hartze handirik ez da ikusten” www.udaltop.eus

Eragile MIKROAK: Positiboa 1. Norbanakoen arteko elkarlaguntza; ahobizi eta belarripresten artekoa, bereziki. 2. Ekimenean parte hartzen ez zutenen aldetik jarrera asertiboak topatzea. 3. Marka sinbolikoak: Txapa a) Lehen hitza euskaraz egiteko adorea b) Komunitatea identifikatzen lagundu 4. Norbanakoen arteko elkarlana Euskaraldiaren ostean mantendu izana “Nik euskara ikasi neban aspaldi, eta sasoi hartan belarriprest izan nintzen eta jende askok lagundu izan ninduen. Poztu egin nau ikusteak gaur ere jendea laguntzeko prest dagoela” www.udaltop.eus

Eragile MIKROAK: Negatiboa Ekimena amaitutakoan elkarlana amaitu izana. Norberaren ezintasunak: lotsak, beldurrak… Solaskidearen gogo falta. 5. Gazteen aldetik interes urria “Herri euskalduna da Azpeitia, eta asko kostatu zaigu herritarrei esplikatzea honek zer zentzu duen gure inguruan. Antolaketarako ere asko zaildu ditu gauzak horrek”. 4. Testuinguru soziolinguistikoa. a) Oso erdaldunean: ekimenean parte hartu nahi eta ahal dutenak aurkitzea kosta b) Oso euskaldunean: ekimenari zentzurik hartzen ez www.udaltop.eus

Aurrera begirakoak Erakundeen parte hartzea kudeatu behar da: a) Ekimena babestu eta haren hizkuntza betekizunekin koherenteki jokatu. b) Erakundeak alboratu eta haien parte- hartzea eta protagonismoa bigarren maila batera igaro. Euskaldunak ez diren hedabideekin elkarlana sendotu. Eragile mesoen arteko elkarlanak sustatu; ardura eta lanen banaketarako elkarlan sarea zabalduz. 4. Euskaraldia maizago egitea edo-eta luzeagoa izatea. “Badut sentsazioa zailtasunak ditugula gure aktibisten zirkulutik haratago joateko. Eta gure zirkulua jadanik aktiboa eta engaiatua da. Benetako arrakasta eta ohituren aldaketa zirkulu zabalagotik etorri da”. www.udaltop.eus

Lankidetza sustatzeko ezaugarri edo estrategiak Euskaraldiak erabili duen diskurtsoaren egokitasuna Euskal Herri mailako ekimena izatea Praktika erdigunean jartzea “Ekimen zabala izan denez horrek lagundu du normalean horrelakoetara etorriko ez zen jendea hurbiltzen”. “[zenbaitek] gogo onez ikusi dute estrategia aldaketa, diskurtso hutsarekin nekatuta baitaude, eta erabileraren gainbeherarekin beldurtuta”. www.udaltop.eus

Ondorioak eta azken hitzak Behin-behineko emaitzen bilduma Lankidetzaz hiru ideia: Lankidetza zertarako? Lankidetza noren artean? Lankidetza nola? Erakundeen eta gazteen inguruko diskurtsoen pisua www.udaltop.eus