Treballant per assolir l’autonomia dels nostres fills

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
V I N C E N T VANGOGH.
Advertisements

NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
J de O V A E Q D U R I M N.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
SOLIDARIS AMB ELS MÉS NECESSITATS
Fórmules per a ser feliç
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Resta prohibit.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
Un bocí de pastís...?.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
DIADA DE La pau i la no violència.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
Les Ha que necessiteu per viure, els habitants del planeta terra, les Ha de terra en la terra i els planetes que necessitaríem si tothom visqués com tu.
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Situacions creades a partir dels materials naturals
Carta d’un infant als seus pares.
El joc a la catequesis.
Carta d'amic Bety.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Objectiu Educatiu Trienni
Concurs Bíblic de catalunya
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Quan l’amor fa mal.
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
15 de novembre Dia sense alcohol
BIODIVERSITAT A L’HORT
Els DONS l'ESPERIT de.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Les diferents realitats del món
Cant espiritual Joan Maragall.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
SISTEMA DUNAR.
¿Era necessari tant de sofriment?
És una lectura extraordinàriament interessant,
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Treballant per assolir l’autonomia dels nostres fills Maria Ramos Miranda

Pregunta Difícil Atrevida A veces ofensiva Els pares fan tot i mes

On estan el límits? On l’exigència? On la dificultat ? On les possibilitats? On l’exigència? On la dificultat ? On l’alternativa ?

Com vivim el present? Per què avançar el patiment i no viure el present? Hem de viure i gaudir el moment l’aquí i ara. I cercar, tot el que podem fer, “el que pots fer”

Ajudar-los Madurar Conèixer-se Reivindicar-se Defensar-se

SENTIMENTS DELS PARES El més llest El més guapo El millor Quant apareix una dificultat tot: Tremola S’enfonsa I el dolor ens atrapa i ens cega

Necessitats especials Quan cuidem massa Dolor Pena Protecció Necessitats especials Estratègies socials Defenses Sobreviure

Frustració és un sentiment d’ajuda reconèixer els propis límits i de cercar alternatives. Autoconfiança Sentiment a potenciar Fracàs, és un sentiment destructiu que ens ataca. Sentiment a evitar

Per aconseguir l’autonomia Que es sentin estimats i respectats. Per que es sentin reforçats i encoratjats a superar les dificultats. Superant cada dia la col·lecció del “no puc” i descobrint altres formes de poder.

Actitud de superar las dificultades Fortalesa mental Autoestima Possibilitats d'èxit. Supervivents Ante las dificultades buscar la manera de sortearlas y superarlas

Actitud dels pares Distanciar-se de sentiments com pena, culpabilitat, protecció. Evitar patir el futur, ja que ens perdem poder gaudir el present. “Oblidar” les dificultats i presentar coratge i fortalesa per a donar seguretat. No fortalesa física, sinó mental o psíquica.

La part física està malalta , que veiem i coneixem. Viure la salut La part física està malalta , que veiem i coneixem. La part sana que necessita ser vista, respectada i valorada per a poder créixer

Dos records Un de pel·lícula : Forres Gamp Un de vida real : La Imma. “Jo puc fer tot, però al meu ritme”

¿Qué niño no quiere jugar al futbol? El presente , que juegue como y mientras pueda El futuro ¿Cómo rentabilizar lo aprendido? Dar la vuelta a la dificultad para convertirla en posibilidad

No podran ser

Però potser si

No podrà ser

I si fossin enginyers

No podrà ser

Si directora de cine

Preparar-los per a: Que facin el que poden fer. Més fortalesa mental. Major autoestima. Més estratègies per el dia de demà. SER SUPERVIVENTES

De vegades, des del nostre amor de pares de protegir els nostres fills, els estem desprotegint del demà. No només hem de potenciar les possibilitats, sinó també, preparar-los per a superar les adversitats.

El model La experiència i la actitud y dels pares de sobreposar-se a les adversitats. La cerca de les alternatives. Superar la col·lecció del “no puc”, per al “meu ritme”.

L’ajuda El grup de pares . El primer dilluns de mes a les 19.30h a ASEM Catalunya. Compartir sentiments Buscar altres maneres d'afrontar-los. Escoltar Entendre Acompanyar Aprendre a patir i gaudir de la vida.