NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Capítulo uno Spanish Language  1. Escribir  2. Leer  3. Interpretar  4. Escuchar  5. y hablar español con seguridad.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Definition
Overview of the AP Spa. Literature & Culture Exam.
4 th Quarter Exam 2012 Español 2. What is on the test? 50 points possible One section multiple choice One section sentence completion (noun/verb/tense)
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: Sra. Gavilanes Voic Maria_Gavilanes-Schmitt.
Srta.Ohl, Español AP: Literatura y Cultura Voice Mail: NB Certified Teacher Area: World Languages Other than.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
LAS CLASES de ESPAÑOL Basic information about Spanish classes at HMS for the school year.
AP SPANISH IV/PAP 3 Course overview. ¿QUÉ ES EL PROGRAMA DE AP? o El programa avanzado de AP (The Advanced Placement Program ® ) les da la oportunidad.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
2017–2018 Español Uno La Escuela Secundaria de Delmar
Description Sentences
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
2017–2018 Español Dos La Escuela Secundaria de Delmar
IMPORTANT INFORMATION FOR FIRST DAY
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
¿Qué haces en la escuela?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Communicative Objective:
El alfabeto y las vocales
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Señora Daniele, Profesora de Español
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
Description Sentences
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Conversation Target: participate in a conversation
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Saquen la hoja de práctica
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Transcripción de la presentación:

NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English Level: Early Adolescence through Young Adulthood Specialization: Spanish Srta.Ohl, Español AP: Literatura y Cultura Voice Mail: 407-320-9761 E-mail: Laura_Ohl@scps.k12.fl.us Remind: 81010 @be3942

Sequence and Pre-requisites Spanish 1 Spanish 2 Spanish 3 AP Spanish Language and Culture (Spanish 3 teacher recommendation + AP Spanish teacher approval) AP Spanish Literature and Culture (AP Spanish teacher recommendation + approval)

AP Spanish Literature and Culture Course Description: The purpose of this course is to cover the equivalent of a third-year college course in Peninsular and Latin American Literature and culture. The course is designed to introduce students to the formal study of a representative body of Peninsular and Latin American literary texts. Sample University Courses Credit: Junior / Senior Year: LAS 207 Latin American Civilization SPN 313 Intro to Lit (Spain) SPN 314 Intro to Lit (Spanish Am) SPN 413 Texts and Context: Spain SPN 414 Texts and Context: Spanish America

Portrait of a Successful Student in AP Spanish Literature and Culture Disciplined: Discipline themselves to hear, read, speak and write exclusively in Spanish in the AP class as well as beyond the classroom walls. Participation: Highly motivated to participate in class. Students are able to initiate, maintain, and close a conversation. Students are able to formulate questions in Spanish to seek clarification or additional information. Reading: Enjoy reading a variety of authentic works: literary prose, essays, poems, dramatic works, dialogues cartoons, advertisements, book reviews, and journalistic materials, including editorials. Writing and Grammar: Write cohesive and coherent essays (analytical or persuasive essay in reaction to a text or on a personal, academic, cultural or social issue) exclusively in the Spanish language. Demonstrate exceptional control of grammar and syntax. Note: Per CollegeBoard requirement, THIS COURSE IS GIVEN IN SPANISH! Students are expected to immerse themselves in the language beyond the classroom walls!

Part A: Interpretive Listening 15 questions 10% 20 min. Sections Item type   Time Percent of Final Score Section I Multiple Choice 65 Items 50% 80 min. Part A: Interpretive Listening 15 questions 10% 20 min. Part B: Reading Analysis 50 questions 40% 60 min. Section II Free Response 4 prompts 110 min. Mini-Ensayo #1 Short Answers: Text Explanations 1 prompt 7.50% 15 min Mini-Ensayo #2 Short Answers: Text and Art Comparison Essay #1 Text Analysis: 17.50% 35 min Analysis of an excerpt from a work on the required reading list, OR Analysis of critical commentary about a work on the required reading list Essay #2 Text Comparison Analysis of an excerpt from a work on the required reading list, and one work NOT on the required reading list . Can include poetry.

Examen de 2020 el 7 de mayo, 2020 a las 8 de la mañana salón 01-248

La tarea del verano: Español AP: Literatura y Cultura La razón principal de hacer tareas durante el verano es seguir practicando de una manera u otra el uso del idioma español por manera del análisis literario durante las vacaciones. No se aceptarán trabajos después del 12 de agosto. La tarea para este verano incluye 4 partes: El Análisis Literario: Bases Teóricas - 25 pts. El Análisis Literario: Los Movimientos Literarios – 25 pts. Charlamos #1: respuesta de eCampus – 25 pts. Charlamos #2: respuesta de eCampus – 25pts   En total valdrá (valer) un 20% de la nota del primer cuartrimestre de la clase de AP. Favor de no esperar hasta al fin del verano para hacer la tarea. Recuerda que es necesario entregar todo el primer día de clases.

¿Preguntas?

¡Gracias por venir! Thank you for coming!