La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: 407-320-9761 Sra. Gavilanes Voic 407-320-9781 Maria_Gavilanes-Schmitt.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: 407-320-9761 Sra. Gavilanes Voic 407-320-9781 Maria_Gavilanes-Schmitt."— Transcripción de la presentación:

1 Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: 407-320-9761 E-mail: Laura_Ohl@scps.k12.fl.us Sra. Gavilanes VoiceMail: 407-320-9781 E-mail: Maria_Gavilanes-Schmitt

2 Sequence and Pre-requisites Spanish 1 Spanish 2 Spanish 3 AP Spanish Language (Spanish 3 teacher recommendation + AP Spanish teacher approval) AP Spanish Literature (AP Spanish teacher recommendation + approval)

3 AP Spanish Language and Culture Course Description: THIS COURSE IS GIVEN IN SPANISH! Emphasizing the use of Spanish for active communication, it encompasses aural/oral skills, reading comprehension, grammar and composition. Equal emphasis will be given to the review of these four skills. Students will take part in individual as well as partner and group work in the classroom, and with the Stevens Language Lab to further develop oral Proficiency.

4 Portrait of a Successful Student in AP Spanish Language Disciplined: Discipline themselves to hear, read, speak and write exclusively* in Spanish in the AP class as well as beyond the classroom walls. *Permanent “Día de no inglés” Participation(Oral): Highly motivated to participate in class. Students are able to initiate, maintain, and close a conversation. Students are able to formulate questions in Spanish to seek clarification or additional information. Participation (Aural) – Highly motivated to listen carefully to Spanish speakers. Frequently listen to songs in Spanish, watch telenovelas, change DVD audio to Spanish while subtitles are in English/Spanish. Reading: Enjoy reading a variety of authentic works : literary prose, essays, poems, dramatic works, dialogues cartoons, advertisements, book reviews, and journalistic materials, including editorials. Writing and Grammar: Write cohesive and coherent essays (analytical or persuasive essay in reaction to a text or on a personal, academic, cultural or social issue) exclusively in the Spanish language. Demonstrate exceptional control of grammar and syntax.

5 AP Spanish Language Exam Format SectionNumber of Questions Percent of Final Score Time Section 1 – Multiple Choice65 questionsPart A & B = 50%95 minutes Part A – Interpretive Communication: Print Texts 3040 minutes Part B- Interpretive Communication: Print and Audio Texts combined Interpretive Communication: Audio Texts 3555 minutes Section 2 – Free Response50%85 minutes Interpersonal Writing: E-mail Reply 1 prompt15 minutes Presentational Writing: Persuasive Essay 1 prompt55 minutes Interpersonal Speaking: Conversation 5 prompts20 seconds per response Presentational Speaking: Cultural Comparison 1 prompt2 minutes to respond

6 Summer Homework La razón principal de hacer tareas durante el verano es seguir practicando de una manera u otra el uso del idioma español inclusiva durante las vacaciones. No se aceptarán trabajos después del 10 de agosto. La tarea para este verano incluye 2 partes: A) Vocabulario – 120 pts. B) Un álbum de gramática- 100 pts. En total valdrá (valer) un 20% de la nota del primer cuartrimestre de la clase de AP. Favor de no esperar hasta al fin del verano para hacer la tarea. Recuerda que es necesario entregar todo el primer día de clases.

7 A) Vocabulario – 120 pts - Triángulo: Capítulos 1-6 (posted on eCampus AP Spanish Language) (eCampus – download and translate by hand or write from eCampus site into your own composition notebook) -Traduce a inglés las palabras. Necesitarás saber bien este vocabulario antes del primer día de clases. NO GOOGLE TRANSLATIONS. ALL VOCABULARY MUST BE HANDWRITTEN IN PEN. NO TYPING. NUMBER EVERY WORD. SKIP LINES BETWEEN EACH WORD. SKIP 5 PAGES BETWEEN CHAPTERS FOR ADDITIONAL VOCABULARY.

8 B) Un álbum de gramática- 100 pts.  En preparación para la clase, debes crear un álbum de gramática para usar durante el año como un recurso (resource) de todos los tiempos verbales que has aprendido de la clase de Español 1-3. 10 páginas en total: Título (El repaso de la gramática, tu nombre, la clase) El Presente de Indicativo (Regular –AR/-ER/-IR, Irregular: Stem Changers e  ie, o  ue, u  ue) El Presente de Subjuntivo (Regular –AR/-ER/-IR, Irregular: Stem Changers e  ie, o  ue, u  ue) El Futuro El Condicional El Pretérito (Regular –AR/-ER/-IR, Irregulares: SuperIrregulares, IR/SER, DAR/VER, Stem Changers e  i, o  u, Orthographic changers –yó/-yeron) el Imperfecto (Regular –AR/-ER/-IR, Irregulares: SER,IR, VER) El Presente Perfecto de Indicativo Y El Presente Perfecto de Subjuntivo El Pluscuamperfecto La voz pasiva con “se” En cada página debes incluir el Tiempo Verbal, una breve descripción del uso del tiempo verbal, como se forma en yo, tú, él/ella/ud, nosotros(as), vosotros(as), ellos/ellas/uds, 3-5 formas irregulares, 3 oraciones como ejemplos con 3 fotos. Usa la siguiente tabla para crear cada página. Todo escrito a mano. Las fotos puedes dibujarlas o imprimirlas. Estas páginas serán parte de tu cuaderno de Español AP.

9 El Presente de Indicativo Se trata de: _________________________________________ -AR:_____________________________________________________ -ER/-IR:__________________________________________________ Verbos Irregulares:____________________________________________ Información Importante de los Irregulares: __________________________ _____________________________________________________________ 1. Oración #1__________________________________________________ 2. Oración #2 _________________________________________________ 3. Oración #3 __________________________________________________ Lo que pasa Jugar, Pensar, dormir Ella duerme mucho. E>IE, O>UE, U>UE Luís piensa. Ellos juegan al fútbol. o,as,a,amos, áis, an o, es, e, emos/imos, éis,ís, en

10 A continuación encontrarás un horario sugerido para completar la tarea de verano.

11 Make sure you have signed in and written your Student ID! Give Srta. Ohl or Sra. Gavilanes your Parent Permission Form ASAP!

12 ¡Gracias por venir! Thank you for coming!


Descargar ppt "Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: 407-320-9761 Sra. Gavilanes Voic 407-320-9781 Maria_Gavilanes-Schmitt."

Presentaciones similares


Anuncios Google