Spanish I Señora Hoffman-Fields

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Advertisements

Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Write clues to say in Spanish where each item is. 1.La mochila…. 2.El libro… 3.El escritorio… 4.La calculadora… 5.El cuaderno… 6.La pizarra (board)… 7.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Chapter 5 Lessons & Materials
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
Día número 49—español 1 Practice Voc Activities and Pastimes with partner READ bulletin Do WS on GUSTAR while I go to a meeting in period 3 START on the.
Getting to know you more!
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 1 7 de febrero de 2017.
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
First Grade Dual High Frequency Words
Practiquen los adjetivos con
Test Reminders Unit 2 Test is Tuesday! Bring a #2 pencil
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Español 1 10 de febrero de 2017.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Greetings L. Alvarado Español I
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy martes el 20 de diciembre
Repaso: Unidad 3.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Semester 1 Review.
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
Las Palabras Interrogativas
Señora Daniele, Profesora de Español
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Bell ringer – on a piece of paper!
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Greetings saludos.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Las Palabras Interrogativas
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Due Now: Write your name on board for presentations
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Make the following adjectives feminine AND plural.
Transcripción de la presentación:

Spanish I Señora Hoffman-Fields Post-Test Review Spanish I Señora Hoffman-Fields

Speaking ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha? ¿Cómo estás? I will ask you questions in Spanish. You must respond to the question in Spanish. Some common questions in Spanish are: ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha? ¿Cómo estás? ¿De dónde eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Qué tal? ¿Qué hora es?

Listening What time of day is it? I will read a conversation to you in Spanish. You will be asked questions about the conversation. Some common things to be listening for: What time of day is it? Do the two speakers know each other on a formal or familiar level? What activities (verbs) do they use? Do they plan to see each other again soon?

Reading Hola soy Diego Sánchez. Vivo en una casa en la ciudad de Madrid, en España. Mis padres y mi hermano viven conmigo. Tengo quince años, y mi hermano tiene diez años. A mi hermano le gusta mucho jugar al fútbol, pero a mí, no me gusta. Prefiero escuchar la música. Tenemos un gato, y se llama Rufo. Rufo es muy grande y es anaranjado y blanco. A él le gusta mucho pasar un rato con toda la familia. Nuestra casa es muy pequeña; tengo que compartir un dormitorio con mi hermano. Pero no es muy malo porque mi hermano es muy organizado.

Reading

Reading

Reading

Reading

Writing pencil pen markers folder / notebook book bag paper calculator A Spanish I student needs to school-related items, which are high-frequency words in the Spanish classroom. pencil pen markers folder / notebook book bag paper calculator eraser map watch / clock books board desk homework write name class date

Writing Stating your name Tell where you come from A Spanish I student needs to be able to describe themselves. Some items you should be able to write about include: Stating your name Tell where you come from Tell how old you are Describe what you look like Describe your personality Talk about your likes, dislikes Talk about things you have (possessions) Talk about your friends and family

Writing Stating someone else’s name Tell where he or she comes from A Spanish I student needs to be able to describe other people. Some items you should be able to write about include: Stating someone else’s name Tell where he or she comes from Tell how old he or she is Describe what he or she look like Describe his or her personality Talk about his or her likes, dislikes Talk about things he or she has (possessions) Talk about his or her friends and family

Writing A Spanish I student needs to be able to correctly match adjectives and nouns. Words must agree as to number (singular/plural), and gender (masculine/feminine).