Please Have Out… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 2: Libreta pg. 99

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué tienen estas frases en común?
Advertisements

Verbs With Irregular Yo Forms
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Vocabulario La ropa y estar de moda
Calentamiento 9/3/13 Escriba oraciones completas con los siguientes verbos. MODELO: HABLAR- Yo hablo español en la clase. Gustar Escuchar música Hacer.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
La Ropa (Clothes) Clothing & Shopping.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WB. 104)
Español II – El vocabulario de ropa y ir de compras
Aim: To review the present subjunctive of regular verbs
Esp. II - Pronouns after Prepositions
Mandatos Afirmativos de Tú – Affirmative Tú Commands
Clothing and Accessories Avancemos 2 Unidad 3, lección 1
Please Have Out… Agendas: All students: 3x1 pg. 163 sections: Clothing and Accessories and Clothing Fit and Fashion Please pick up your notebook if you.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 107 – Sp. 2H: Libreta pg. 105 – NS: Libreta pg. 107 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 105 – Sp. 2H:
Please Have Out… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 2: Libreta pg. 105
I can describe how clothes/shoes fit me
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 103 – Sp. 2H: Libreta pg. 104 – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 99 – Sp.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
La Ropa.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
CHAPTER 8: LA ROPA (CLOTHING)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
The Assignment Two makeovers: One for yourself, and someone of the opposite sex Write descriptions for each meeting all the requirements Create visuals.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg. 101 – NS: Libreta pg. 101 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 103 – Sp.
Verbs like Gustar. Gustar = Me gusta(n) It is/they are pleasing to me Te gusta(n) It is/they are pleasing to you (inf) Le gusta(n) It is/they are pleasing.
Please Have Out… Agendas: – Work on “Desfile de Moda” Tarea de anoche: Estudien para el examen.
Please Have Out… Agendas: All students: 3x1 pg. 163 sections: “Clothing and Accessories” and “Clothing Fit and Fashion” Please pick up your notebook if.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Unidad 3 – Lección 1 p el abrigo coat las botas boots.
Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
Hoy es martes. Es el 25 de marzo del 2014 Explicando cómo te ves (ropa) AHORA: Copien y completen las frases de manera lógica con la ropa adecuada para.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Quasimodo: Get a markerboard! On the test tomorrow:  Saber vs. Conocer  Verbs with irregular yo forms (conducir, traducir, etc.)  Demonstratives (pronouns.
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
La moda de la moda o no de la moda Famosos (celebrities) Precio ($) Estaciones (hace frío, hace calor) Colores de algódon, de lana, de seda La talla (sizes)
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
1. What is a regular verb? 2. What makes a verb an irregular verb?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Hoy es jueves, el 25 de febrero Please complete the following sentences with the correct forms of the verbs in parentheses. 1. Yo _____ papas fritas en.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
U3L1 (Unidad 3, Lección 1); páginas Avancemos 2.
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
CLOTHING. 1. la falda- skirt 2. la blusa- blouse 3. el vestido- dress 4. las medias- tights 5. el pañuelo- scarf 6. los zapatos de tacón alto-high heeled.
 Write a sentence stating the day of the week and date in Spanish.  How do you say “the clothes” in Spanish?
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
Unidad 3 – Lección 1 p. 163.
Unidad 3 Lección 1 Vocabulario.
Transcripción de la presentación:

Please Have Out… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 2: Libreta pg. 99 Sp. 2H: Libreta pg. 99-100 NS: Libreta pg. 99 Tarea de anoche: All students: 3x1 pg. 163 sections: “Clothing and Accessories” and “Clothing Fit and Fashion”

Prueba el viernes Vocabulario: pg. 163 sections: “Clothing and Accessories” and “Clothing Fit and Fashion” Irregular “yo” forms

De moda recomiendas buena idea apretada opinión creo queda bien me parece que Choose the correct word or phrase to complete the conversation. Alma: ¿Es 1.________ ir de compras hoy? Migdalia: ¡ 2.________ que sí! Alma: A mí me gusta vestirme con la ropa que está 3.______ Migdalia: A mí también. Pero en mi 4.______ es mala idea vestirte con ropa de moda si no te 5._______ Alma: Bueno, ¿cómo me queda esta falda negra? Migdalia: 6._______ es demasiado pequeña. Alma: Es verdad. Me queda un poco 7._____. ¿Y esta falda marrón? Migdalia: Esa falda te queda bien. Alma: ¿Y ésta verde? Migdalia: También te queda bien. Alma: ¿Cuál me 8.__________ la falda marrón o la falda verde? Migdalia: Las dos. ¡Compra las dos!

El Desfile de Moda- January 31st STEP 1) Pick out a “snazzy” and appropriate outfit to wear in the fashion show! (If you don’t, I will pick for you!!!) What is considered a “snazzy” outfit?

STEP 2) Use Unit 3 Lesson 1 vocabulary and the words from this worksheet to write an introductory card about your outfit in 3rd person Ex: Jenna is wearing a blue skirt with polka dots.

Ejemplo: Les presento a Sra. Pacheco. Ella lleva un suéter azul de cuadros, unos pantalones rosados a lunares y un chaleco rojo de seda. El suéter le queda muy bien pero los pantalones le quedan apretados. Compró el traje en un almacén que se llama “Ross” y sólo pagó tres mil dólares.

3) Send/Give a copy of your paragraph to your partner ASAP so they can PRACTICE, PRACTICE, and PRACTICE some more * remember the longer they take to read their paragraph, the longer you are on the runway struttin’ yo stuff!

el abrigo coat

las botas boots

el chaleco vest

el cinturón belt

la falda skirt

La gorra cap

la pulsera bracelet

el reloj watch

las sandalias sandals

el suéter sweater

el traje suit

de cuadros plaid

de rayas striped

estar de moda to be in style

El número Shoe size

la talla clothing size

vestirse (i) to get dressed

¿Cómo me queda? How does it fit me?

quedar bien to fit well

quedar mal to fit badly

quedar flojo(a) to fit loose

quedar apretado(a) to fit tight

Cheesy video Wednesday!

Telehistoria pg. 147-148 #4 ¿Carolina, Álex, o Marta? Empareja la descripción con la foto apropiada.

Worksheet conjuguemos/irregular yo forms

Verbs With Irregular Yo Forms P. 149 Avancemos 2

These are called “Irregular Yo Forms” because… They are irregular in the yo form... What a concept!

Here are some examples: Tener: Venir: Poner: Hacer: Salir: tengo vengo pongo hago salgo Decir: Oír: Caer: Traer: digo oigo caigo traigo

More examples of Irregular “yo” forms Dar: Conocer: Saber: Ver: doy conozco sé veo

Libro: pg. 151 #9 “Te toca a ti” Contesta las preguntas en oraciones completas. Modelo: 1. ¿Sales con amigos o con tu familia para comprar ropa? Salgo con amigos para comprar ropa.

Entrevista: ¿Con qué frecuencia? Pg. 153 #11 ¿Haces estas actividades todos los días, de vez en cuando o nunca? Habla con tu compañero(a). Modelo: dar fiestas Estudiante A:¿ Con qué frecuencia Das fiestas? Estudiante B: doy fiestas de vez en cuando. O (No, nunca doy fiestas.)

Cuaderno: pg. 110-1 #1-2 “Escuchar” #1Escucha a Pedro. Después, lee las oraciones y contesta cierto or falso #2 Escucha a Luis. Luego, contesta las preguntas. Pg. 111 #1 Escucha a Carolina. Luego, lee las oraciones y ordénalas según cuándo pasaron. El 1 es lo que pasó primero.

X’s n’ O’s game

Cheesy video Wednesday! Again?

Telehistoria pg. 152-153 #10 Comprensión del episodio: ¡A corregir! Corrige los errores en estas oraciones. Modelo: Marta quiere comprar un chaleco. Marta quiere comprar un suéter.

Suggestion: another video to Introduce vocab is: KS3 Zoom espanol 2, unit 0 video drama by oxford education (pinned on pinterest)