Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Advertisements

La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Día número 53—español 1 El 2 de noviembre
Bellwork: Friday, 3/15/13 Take out your notes on GUSTAR and a new sheet of paper. Head it “Gustar: 2nd review.” We will discuss a retake of yesterday’s.
Description Sentences
Día 57-NS & NM el 8 de noviembre Horario regular
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar V. Encantar.
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
Lección 4: los pasatiempos
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Día número 63—español 1 El 17 de noviembre Horario Regular
Día número 67—español 1 El 30 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
Día número 64—español 1 El 18 de noviembre Horario Regular
Día número 49—español 1 Practice Voc Activities and Pastimes with partner READ bulletin Do WS on GUSTAR while I go to a meeting in period 3 START on the.
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Saying what someone likes
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Saying what someone likes
Día 58-NS & NM el 9 de noviembre Horario regular
Unidad 3: Somos estudiantes
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Día número 60—español 1 El 14 de noviembre Horario Regular
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Gustar (To Please) like.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Día 56-NS el 7 de noviembre Horario regular
Día 56—NM el 7 de noviembre Horario regular
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Día número 73—español 1 El 8 de diciembre Horario Regular
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Día número 59 Español 1—Acelerado
Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
Gustar, Interesar, Aburrir
Día número 43—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Be sure Weather Voc sheet has.
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |    Continuous effort - not strength or intelligence - is the key to unlocking our potential. Winston Churchill

NEXT, TEST your partner on VOC #1-30 Activities & Pastimes MIENTRAS la SraB estampa la tarea, TEST your partner on las conjugaciones de GUSTAR. Use your notes to check their answers. Traduce: We like (Name) and I like They like (Name & Name) like You guys like (Name) & you like A nosotros nos gusta… I like You like He/She likes (Name) likes You polite like A (name) y a mí nos gusta… A mí me gusta… A ti te gusta… A él or a ella le gusta… A ellos / a ellas les gusta… A (name) le gusta… A (N) y a (N) les gusta… A usted le gusta… A ustedes les gusta… A (N) y a ti les gusta… NEXT, TEST your partner on VOC #1-30 Activities & Pastimes

You can be successful, one step at a time! LEER EL BOLETÍN You can be successful, one step at a time!

COLLECT el Proyecto de GUSTAR + ACTIVIDAD Si (If) usaste (you used) un Pase de tarea o Pesos de BOLT, por favor escribe las oraciones (sentences) y vamos a usar el pase/los pesos para aceptar el trabajo “a tiempo”

CORREGIR la tarea: GUSTAR + INFINITIVO

DESPUÉS (after) del examen, Haz (Do) un autoprueba para el voc actividades y pasatiempos #31-53 FOLD paper lengthwise into 4 columns. WRITE the voc in ENGLISH on the LEFT (first colunn) TAKE QUIZ #1: look at the English and write the Spanish translation on the far right (last column). CORRECT your work with a different colored pen and study the corrections. Fold that quiz behind the paper. REPEAT for QUIZ #2 and QUIZ #3. IF NEEDED test yourself more by writing on the back.

Saquen un papel y un lápiz o una pluma para el EXAMEN. Nombre Per Fecha ___________________________________________________ EXAMEN GUSTAR + Actividades y Pasatiempos

TRADUCE: Después del examen: Autoprueba Actividades & Pastimes #31-53 EXAMEN GUSTAR + Actividades y Pasatiempos TRADUCE: Después del examen: Autoprueba Actividades & Pastimes #31-53

LA TAREA: 1. DO autoprueba (3 quizzes) for the rest of the Activities/Pastimes Voc #31-53 2. DO the old QUIZLETS for partial credit if you haven’t done them yet. 3. DO NEW QUIZLET for rest of the ACTIVITIES VOC #31-53 by MON, Nov 14 at midnight.