Proyecto de Receta.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

La Receta Projecto MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases, and patterns.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Time in Spanish Nivel 1. Telling time inSpanish  Time is not TOO different in Spanish.  It is formatted the way time used to be told in English.  It.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
POL Español 2 SEMESTRE 1 – Non-Natives Sr. Villanueva *Introduction MUST BE IN SPANISH.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Escribe 4 reglas para ser estudiante bueno
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Description Sentences
Spanish 1&2 Week 36.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
4.5 Recetas el 4 de diciembre.
Preterite vs Imperfect
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Tapas tú/cerrar el libro 2. ellos/pensar jugar al hockey
1.12 Repaso 2 de septiembre.
JUGAR to play a sport or a game
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
LA COMIDA- LOS ALIMENTOS
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
El país de México The country of Mexico.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿A qué hora ________(empezar/almorzar) la clase?
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
U3E2 Prueba. 25 points. miércoles, 5/10
DUE NOW: What did you learn about las Fallas?
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
La avenida de las flores
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
Description Sentences
Gustar, Interesar, Aburrir
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Proyecto de Receta

Each of you will choose a city from a Spanish speaking country, and research one particular dish that is made there. You will write a one paragraph summary describing the city you researched (where is it, what is interesting about it etc) and what the dish is. Then you will write out a recipe using measurements of the recipe and commands explaining how to make the dish. This will not be in paragraph form, but similar to the example on the next slide. You must use AT LEAST 4 of the different verbs from our vocabulary in the “usted” form At least 1 negative command Paragraph must be AT LEAST 5 sentences Recipe must have AT LEAST 5 ingredients Recipe directions must have AT LEAST 6 steps Must be written out Pictures extra credit

Denver es una ciudad muy interesante Denver es una ciudad muy interesante. En Denver, ustedes pueden dar una caminata en las montañas, correr por muchos parques como “Wash Park”, o ver un partido de fútbol Americano en el estadio de Sports Authority. La ciudad tiene muchos museos, como “The Museum of Natural Science”. Ahora, en este museo pueden examinar los especies diferentes de ballenas. Denver tiene muchos tipos de comida, pero un plato muy popular es la pizza. Hay muchos retaurantes que sirven pizza en Denver; mi pizza favorita tiene muchos vegetales. Voy a explicar como hacer una pizza de vegetales.

Ingredientes: 1 corteza de pizza ½ de una jarra de salsa para pizza 1 copa de queso de mozzarella 1 pimiento ½ copa de champiñones ¼ copa de olivas 1 copa de espinaca 1 cucharada de ajo picado   Direcciones: *Encienda el horno a 400 grados *Pique el ajo, olivas y los champiñones *Corte el pimiento en pedazos pequeños *Unte la salsa encima de la corteza de la pizza *Ponga el queso encima de la salsa *Ponga la espinaca encima del queso *Unte los vegetales picados encima de todo *Ponga la pizza en el horno por diez minutos

EXTRA CREDIT!! (Say whaaattt!?) The extra credit opportunity is for you to film yourself actually making the dish you researched! Must be filmed and shared with me through google docs You must have the actual ingredients to make the dish You must make some to bring in for the class 

Spanish speaking city Dish About the city (interesting historical facts) Interesting monuments, attractions, etc Dish Little background about it (is it used in cultural practices, important to culture in some way, etc) Ingredients Steps for making it