Día número 128—español 1 El 16 de marzo Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem-changing verbs.
Advertisements

Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Stem-Changing Verbs Lesson Objectives:
This activity will help you to master the key verbs of this chapter (4B). There is no way you can understand this chapter if you don’t know all these verbs.
Los verbos reflexivos Objective:
Using Infinitives.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Present Tense of -ar Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Bellwork I can learn how to conjugate stem-changing verbs in Present Tense. Puedo aprender a conjugar los verbos que cambian en el tallo en Tiempo Presente.
Los verbos irregulars y los verbos reflexivos
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Estructura 5.2 Verbos reflexivos
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Page 233 The verb poder.
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
Español 2 Avancemos 8.1 Reflexive Verbs.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Día número 123—español 1 El 9 de marzo Horario Regular
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 124—español 1 El 10 de marzo Horario Regular
Stem-changing verbs o → ue.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Lección 15 – Verbos reflexivos
Las Palabras Interrogativas
Día número 49—español 1 Practice Voc Activities and Pastimes with partner READ bulletin Do WS on GUSTAR while I go to a meeting in period 3 START on the.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
La rutina diaria – los verbos reflexivos
Día número 109—español 1 El 16 de febrero Horario Regular
Día número 126—español 1 El 14 de marzo Horario Regular
Día número 122—español 1 El 8 de marzo Horario de Inicio Tardío
Hoy es _____ el ____ de ______.
Día número 129—español 1 El 17 de marzo Horario Regular
Día número 125—español 1 El 13 de marzo Horario Regular
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Stem-changing Reflexive Verbs
The present tense of ir and jugar
Page 233 The verb poder.
Día número 139—español 1 El 30 de marzo
Warm up.
The verbs Poder & Dormir
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Día número 116—español 1 El 28 de febrero Horario Regular
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Día número 102—español 1 El 5 de febrero
EL TIEMPO PRESENTE ESPAÑOL 2.
Día número 111—español 1 El 20 de febrero
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
Los Verbos Reflexivos.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
The Subjunctive with Impersonal Expressions
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 133—español 1 El 23 de marzo Horario Regular
Reflexive Verbs #1 In English when one says that he/she is doing or going to do an action such as taking a shower, drying off, getting dressed, etc., we.
Transcripción de la presentación:

Día número 128—español 1 El 16 de marzo Horario Regular

LEER EL BOLETÍN Essential Questions: What are stem-changing verbs and how do you conjugate them? What are reflexive verbs? How do you identify them and conjugate them? Las metas de hoy: PRACTICAR: La conjugación de los verbos REFLEXIVOS Los verbos con cambio radical (stem-changing verbs)

Verbos Reflexivos vs Verbos NO reflexivos REPASO Verbos Reflexivos vs Verbos NO reflexivos ¿Qué es la diferencia entre un verbo reflexivo y un verbo NO reflexivo? Un verbo reflexivo: es un verbo donde la persona que hace la acción recibe la acción. Por ejemplo: I wash my hands. He washes his face. We wash our feet. . VS un verbo NO reflexivo: es un verbo donde otra persona/cosa recibe la acción. Por ejemplo: She washes her little brother’s hands. We wash our car. ¿Cómo se conjuga un verbo reflexivo? Un verbo reflexivo necesita un pronombre reflexivo para indicar que la persona que está haciendo la acción también está recibiendo la acción. ¿Cuáles son los pronombres reflexivos? Yo me Nosotros nos Tú te Vosotros os Él/Ella/Ud. se Ellos/Ellas/Uds. se

1. Can you go to the movies with me on Saturday? CONTINUACIÓN: ¿Cómo sabes si un verbo es reflexivo? 1) 2) La persona que está haciendo la acción también está recibiendo la acción. El infinitivo termina en “SE”. Por ejemplo: reírse de (to laugh at). Some verbs just happen to be reflexive and that is indicated with the “SE” ending on the infinitive. ¿Es reflexivo o no? I return my books to the library on time. Do you brush your teeth every day? He eats a salad for lunch. You guys practice after school, right? Traduce: 1. Can you go to the movies with me on Saturday? 1. ¿Puedes ir al cine conmigo el sábado? 2. I’m sorry, but I can’t because I have to…wash (lavarse) my hair! 2. Lo siento pero no puedo porque tengo que…¡lavarme el pelo! OR Lo siento pero no puedo porque me tengo que…¡lavar el pelo!

To sign up for a conjuguemos student account: Go to CONJUGUEMOS.COM Sign in as a student, provide First and Last name, Locate state Find Charter Oak High School Username= EXAMPLE: (P1JenniferLopez) your Period (P1, P2, or P3) followed by your First and Last Name. Please capitalize the first letter of your names For the password= EXAMPLE: (P1SweetLatina) use P1, P2 or P3 again plus a password you will remember and you don’t mind me seeing Check the agreement box and Submit. Go to Student Zone and join my class SRABERNAL (no space) and your class period. WORK on the activities that I assigned for Stem-Changing Verbs; Reflexive Verbs and Vocabulary for stem-changing verbs. Practice until you are able to get the score that you want recorded. You must be able to finish the activity within 5 mins and if the activity is not limited to a certain number of questions, you must attempt at least 40 words within those 5 mins. Press KEEP TRYING until you meet those requirements.

Si hay tiempo, practica las conjugaciones reflexivas en la pizarra: 3. ENFERMARSE: To get sick YO Nosotros Tú Vosotros Él/Ella Ellos/Ellas Ud. Ustedes me enfermo nos enfermamos te enfermas os enfermáis se enferma se enferman 4. DORMIRSE: To fall asleep YO Nosotros Tú Vosotros Él/Ella Ellos/Ellas Ud. Ustedes me duermo nos dormimos te duermes os dormís se duerme se duermen

LA TAREA Check out MEMRISE.com TRANSLATE any words you don’t know from the Green Reg & Irreg Verbs handout WORK ON CONJUGUEMOS activities until you are able to meet the requirements passing score with at least 40 words attempted in 5 mins. FINISH Quizlet LEARN and SPELL activities if you haven’t yet and send me an email to let me know you completed them. Include your period. MEMORIZE stem-changing verbs and their stem-change on PINK WS.