Development of the concert programme

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
The following slides introduce the new verb IR.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Discussion Voice Activity 1.05
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Gustar V. Encantar.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Para Empezar veintiseis de septiembre
Practiquen los adjetivos con
Double Object Pronouns
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Día número 3 Español 1—Acelerado
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Practiquen los adjetivos con
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
More sentences that contain if…
Discussion Voice Activity 1.05
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Ser y Estar To be or….to be?
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
How do I ask a question in Spanish???
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Gustar, Interesar, Aburrir
Saquen la hoja de práctica
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Saber and Conocer Saber and conocer both mean to know, but in a different sense. Saber means to know facts or information. Here are the conjugations of.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Development of the concert programme Music Department

Have you ever been to a concert? What type of music was it? Where it was? Did you like it? Did you know what you were going to listen to? Did you get anything when you went in? Do you know what a programme is? What information did it have inside?

Programme Definition Who does it? the musicians themselves a person who works on it and prepares it Includes Compositions that are going to be performed CV of the performers Comments on the compositions that are going to be performers "Programme notes" texts that give the listener information about the songs that they will listen to.

Let´s have a look to different programmes Hand programes enlace 1 enlace 2 enlace 3 examples Choose one of the programmes you've seen and answer the following question: Is it a concert for one or more instruments? Where was it? or where will it take place? When? Who are the performers? What songs are performed?

Read one programme Let`s see if we've got the information that we must put into the program The reader should learn the following information:: When were the songs composed Circumstances in which they were written When they were released Features Notes to the program Composer biography Comments on the work Depending on the number of positive responses, you have chosen a type of programme more or less explanatory.

Main elements of a programme Pictures Overview: Date, time, place Performers List of composers Songs Program notes Activity: We need to develop the programme notes for our final concert program hand. We will include: The list of songs to be performed. A design for the programme Curricula of the performers (class group review) We need to develop the programme notes. Work will be performed in groups of 3 people, who have two sessions to complete the task.

How do we make our programme? List the the songs that you are going to perform. Write a small review of each song (include the name of the composer, when and where it was composed, for which instruments or group and the style of music.) It should a paragraph of 4 lines for each song. Write a review of each performance group (your class) of about 2 or 3 lines. Write a review of the instruments you use to perform the songs (the instruments in the class) of 2 or 3 lines. Create an email address with gmail in your name, join it with the work and send it to musicivera@gmail.com. If you are a group of 3, you can send it and in the marks, write the names of the group members.

¿Cómo hacemos nuestro programa? Definir las obras ( lo que vas a tocar) Prepara una pequeña reseña sobre cada una de ellas (información sobre quién la compuso, cuándo, dónde se estrenó, para qué instrumentos, grupo, estilo de música....). Párrafo de unas 4 líneas Prepara una reseña sobre el grupo intérprete: tu clase. Párrafo sobre unas 2-3 líneas Prepara una reseña sobre los instrumentos que interpretarán las obras (instrumentos del aula). Párrafo sobre 3-4 líneas Crea una dirección de gmail con tu nombre, adjunta el trabajo y compártelo con musicivera@gmail.com. Si sois 3 puede compartirlo y en las notas que ponga el nombre y clase de los miembros del grupo