Episodio 5 Ha nacido una Estrella 25 pts.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Advertisements

El Pretérito Tells what happened. Is a completed action.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Realidades 2 SABER / CONOCER Capítulo 1B PowerPoint.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
What’s it about?. ¿De qué se trata? What’s it about?
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Ha nacido una estrella Episodio #5. Ana Lola Pablo Sam Which of the characters above says each of the lines below: ______ 1. ¿Tiene un mensaje para Antonio.
Objetivos KNOW: how to analyse different advertsTo KNOW: how to analyse different adverts Resultados All should know how to say what an advert is about.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb. Example: Do you wash the dishes?
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Indefinites and Negatives
PALABRAS INTERROGATIVAS
15 de abril.
BELLWORK Write the DLT:
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Check that your essay has your name and period
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Gustar V. Encantar.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Gustar p. 79 © K. Kiely 2014.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¿Qué sabes tocar?.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
La Guía Perfecta de Dios
LOS OBJETOS DIRECTOS.
First Grade Dual High Frequency Words
Para Empezar: ¿Cómo se dice…? 1) You like to paint. - Te gusta pintar.
Español 1 16 de febrero de 2017.
Las Palabras Interrogativas
Direct Objects & Direct Object Pronouns
Saber y conocer Saber and Conocer both mean to know.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
La Fecha: Hoy es martes, 3 de octubre
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
El tiempo y la hora Weather and Time.
SIMPLE PRESENT TENSE. MEANING Activities or events that occurring in the present. Summarizing pieces of writing, films, plays. Stating ongoing opinions,
Sam 6 El día de la Primitiva.
CONNECTORS SON LAS PALABRAS QUE SE USAN EN INGLÉS PARA CONECTAR IDEAS, CONTRASTAR IDEAS, DAR RAZONES, DAR RESULTADO DE ALGO, ETC.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Episodio 2 “Sam va de compras”
Ayuda para repasar LA TELE
Gustar, Interesar, Aburrir
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? Hi, my name is Juan Gabriel Torres I practice many sports. I love soccer and swimming.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Episodio 5 Ha nacido una Estrella 25 pts.

Complete cada pregunta con la palabra apropiada. 1. ¿ … día es hoy? 2. ¿ … está Pablo? 3. ¿ … de ellos es Triscas? 4. ¿ … nos habéis reconocido (…have you recognized us?)? has adivinado? 5. ¿ … mensaje(message) para mí? Dónde Cuál Qué Algún (any) E. cómo

Busca la respuesta apropiada para cada pregunta ¿Qué te crees? ¿Que soy tu secretaria? b. Hoy es viernes. c. Está en el sofá, hablando por teléfono. d. Ambos (both). e. Oh, de casualidad. 6. ¿ Qué día es hoy? 7. ¿ Dónde está Pablo? 8. ¿ Cuál de ellos es Triscas (brand of dog food)? 9. ¿ Cómo nos habéis reconocido? 10. ¿ Algún mensaje para mí?

11. Según Ana, ¿Cómo son los hombres. 12. ¿Qué son las Triscas A y B 11. Según Ana, ¿Cómo son los hombres? 12. ¿Qué son las Triscas A y B? 13. ¿Te parece Lola agresiva? ¿Por qué será así? 14 ¿En qué película salió Pablo? 15. ¿Qué papel tenía Pablo? 16. ¿Por qué se va Pablo? 17. ¿Por qué se va Ana? 18. ¿Te gusta el nuevo peinado de Ana? ¿Por qué? 19. ¿Para qué sirve el chocolate perfección? 20. ¿Qué le gusta a Lola? 21-25 Write 5-7 sentences summarizing main events using preterite and imperfect

Lola and Ana like watching TV Lola and Ana like watching TV. Their favorite program is ‘Love is a Crazy Dream’. Lola answers the phone. The caller asks for Antonio Matador. But who is Antonio Matador? Pablo receives an email. He has got a part on TV. He imagines himself as a superstar. Sam sees an advert for popcorn. He decides to make popcorn for Ana. But he doesn’t know how to cook, so the popcorn isn’t very good. Ana likes watching adverts, but Lola thinks that she watches too many. Sam wants to learn how to cook. He prepares ‘Chocolate Perfection’ for Ana. Lola isn’t very pleased. At six o’clock, Lola, Ana and Sam watch Pablo’s program. It isn’t a play. It’s the weather forecast, and Pablo is Antonio Matador – the weatherman. He is wearing a skirt!