Día número 87—español 1 El 12 de enero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time Grammar Essential #8.
Advertisements

Preguntas con el verbo “hacer”
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Pretérito Past tense- with a specific start and end time.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Vocabulario R1-b ¿Qué hiciste durante el fin de semana? – What did you do during the weekend? Fui a… – I went to… Hice tarea / No hice tarea – I did homework/
Día número 83—español 1 El 9 de enero Horario Regular
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
End of Year Oral Assessment
Día número 63—español 1 El 17 de noviembre Horario Regular
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Los Adjetivos
Preterite Tense.
El Imperfecto Español 2.
Ir + a with infinitives.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Día número 121—español 1 El 6 de marzo
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Unit: 8 The simple past tense Meaning & Use Form (structure) Exercise.
The Days of the Week The Months of the Year and the Seasons
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar, Tener & Estar
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Imperfecto.
Gramática 2: Irregular “yo” verbs in the present tense
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Día número 90—español 1 El 18 de enero
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Día número 89—español 1 El 17 de enero
The Days of the Week (Los días de la semana).
Día número 91—español 1 El 19 de enero
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Día número 84—español 1 El 9 de enero
Día número 87—español 1 El 13 de enero Horario Regular
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
The days of the week (Los días de la semana).
Teach me how to conjugate
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
The Days of the Week (Los días de la semana).
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Día 91-NS & NM el 19 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
Hoy vamos a… aprender el presente, el pasado y el futuro de 6 verbos
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Transcripción de la presentación:

Día número 87—español 1 El 12 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |   

LEER EL BOLETÍN The annual Region XV Oratory Contest will be held on February 28th and the theme for this year is, "Your song.  Your Story.   Your voice for leadership."   You could win one of six $600 scholarships.   Open to 9th - 12th grade See your English, Speech and Debate, or Drama teacher.

Repasar y Tomar El Examen Meta (Goal) de Hoy: Repasar y Tomar El Examen ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? La Tarea Prepara para la conversación estilo telenovela

ADD to Apuntes When conjugating in present tense, the YO form ends in When conjugating in past tense, the YO form ends  AR verbs and  ER/IR verbs. in “É” In “í” “O”. Bailo, Como, Vivo Bailé, Comí, Viví HACER= to do/ to make ADD to Apuntes Hago = I do / I make Hice = I did / I made IR to go Voy = I go, I am going, I do go… Fui = I went, I did go

Dale un examen de práctica a tu compañero/a sobre las 15 traducciones del examen hoy.

El 10 de enero SEGUNDO SEMESTRE APUNTES #1: ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? I didn’t do anything. I didn’t do anything special. I didn’t do anything interesting. I didn’t do anything fun. I only did regular things. I went to my friend María’s house. I went to bed late and got up late. I never got up before 9 am. I always went to bed after 11 pm. I slept a lot and I watched many movies with my friends at my house. No hice nada. No hice nada especial. No hice nada interesante. No hice nada divertido. Sólo/Solamente hice lo regular. Fui a la casa de mi amiga María. Me acosté tarde y me levanté tarde. Nunca me levanté antes de las nueve de la mañana. Siempre me acosté después de las once de la noche. Dormí mucho y miré muchas películas con mis amigos en mi casa.

Continuación: I also worked on my project for my Eng class. I played videogames every day with my brother. I practiced sports every Thursday and Friday. I traveled to Spain with my family. I did my HW yesterday at 8pm. También trabajé en mi proyecto para la clase de inglés. Jugué videojuegos todos los días con mi hermano. Practiqué deportes todos los jueves y viernes. Viajé a España con mi familia. Hice mi tarea ayer a las ocho de la noche.

Keep this section of the margin clear for the HW Stamp if you get an A  Nombre Fecha Per _____________________________________________________________ Examen: ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno?

SPEAKING TASK #1: Make up a little skit SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities and soap opera-type responses. REMEMBER: Hispanics tend to be very dramatic and use their hands and voice inflections a lot when they talk—(Let’s have fun with this! —think Hispanic Soap operas)—so part of your grade will be how exaggerated your acting and responses are! https://www.youtube.com/watch?v=OGJAUnNzbhE Watch first 40 seconds of a Dramatic scene from Mexican Soap Opera. 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting

¡Qué barbaridad!  To express surprise—ususally negative ¡Guau!  Wow! SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities with soap opera-type responses. INCLUDE at least 3 of the following Spanish interjections: ¡No me digas!  You don’t say! ¿De verdad?  Really? ¡Qué barbaridad!  To express surprise—ususally negative ¡Guau!  Wow! ¡Menos mal!  Whew! ¡Ay caramba!  Wow or Darn depending on the situation

INCLUDE at least 3 of the following Spanish interjections: SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities with soap opera-type responses. START by explaining what happened in “yesterday’s episode” (en inglés) and ADD: “Ahora continuamos con un nuevo capítulo de “Title of your soap opera” INCLUDE at least 3 of the following Spanish interjections: ¡No me digas!  You don’t say! ¡No puede ser!  That can’t be! ¿De verdad?  Really? ¡Qué barbaridad!  To express surprise—usually negative ¡Guau!  Wow! ¡Menos mal!  Whew! ¡Ay caramba!  Wow or Darn depending on the situation END with: “No te pierdas el próximo capítulo de “Title of your soap opera” mañana en el canal 34.”

REMEMBER that it is in PAST TENSE! AR verbs Yo ends in “É” Follow this format: REMEMBER that it is in PAST TENSE! AR verbs Yo ends in “É” ER/IR verbs Yo ends in “Í”. Ojo con los VERBOS IRREGULARES: hice, fui, te vi (I saw you), él me dijo (he told me), GIVE TIME TO PREPARE & if possible, have a couple groups presente today. 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting

LA TAREA: PREPARA TU PARTE del sketch (skit)