Planning and starting the trip – I can explain what did I see or do in my trip – I can identify and describe geography (river, mountain, ruins, and beach)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Review: Direct Object Pronouns
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Ser vs Estar.
Spanish4Teachers.org. In Spanish you say hay In English you say there is there are Spanish4Teachers.org.
Objetivos 1) to revise school subjects
When you come in, compare your homework explanation of the preterite with a partners. Do you explain what the preterite MEANS? Do you explain how to form.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
I Will Sing of Your Love Forever Over the mountains And the seas, Your river runs With love for me And I will open Up my heart And let the Healer Set me.
Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones.
PRONOUNS after PREPOSITIONS
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
Los adjetivos demostrativos
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
En el consultorio Descubre 2, Lección 1. En el nombre del Padre, del Hijo y del Espíritu Santo, Amén. Nuestras intenciones son por... Salmo 51 Ten compasión.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: PorPara In this presentation, well look at how these two prepositions.
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
Time Expression with Hacer
The Present Tense of ir (to go)
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Trabajo de timbre Escribe los países de América Central, América del Sur, el Caribe, Europa y África que hablan español.
Los interrogativos.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Both English and Spanish use superlatives to express the highest or lowest degree of.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
Los interrogativos.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Telling where people and things are Prepositions of location Sra. Frances.
Morocco. Souad Massi Ghir Enta. Jagadir Ppsx.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
___________________ Mi casa es bonita
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
La heladería La frutería
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
ALC 39 Viernes el 16 de diciembre. Bienvenida Compañero de las 6:00. Vocabulario La clase de tecnología La clase de matemáticas.
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Planning and starting the trip – I can explain what did I see or do in my trip – I can identify and describe geography (river, mountain, ruins, and beach) Warm-up: ¿Cuándo fue la última vez que viajaste? ¿A donde fuiste? ¿Qué lugares conociste.Elige un lugar y describe lo que hiciste.? Usa el grafico para tu respuesta – I can explain what did I see or do in my trip – I can identify and describe geography (river, mountain, ruins, and beach) Warm-up: ¿Cuándo fue la última vez que viajaste? ¿A donde fuiste? ¿Qué lugares conociste.Elige un lugar y describe lo que hiciste.? Usa el grafico para tu respuesta

4.Escribe una conversación con tu compañero. Elige el tema. Mínimo seis oraciones.

4. Learning stations Primera estación: ¿Qué ropa llevo para mi viaje?: Lee los siguientes párrafos y escribe el consejo y dibuja la ropa en tu cuaderno de español, mínimo 5 prendas. Segunda estación. Lee las siguientes conversaciones sobre reservaciones y organízalas. Determina qué tipo de conversación: **reserva de hotel, reserva en el restaurante, compra / reserva de boleto de avión** Tercera estación Things That I did in Bolivia. Read the paragraph, chose one place and describe what did you do there. use a graphic to describe your trip

Planning and starting the trip ¿Qué es? ¿Te gusta este lugar? ¿Es un lugar peligroso o seguro? ¿Aburrido o interesante? ¿Natural o artificial?

Iguazu Maravilla del Mundo Las cataratas del Iguazu:Argentina, Brasil y Paraguay Las cataratas del Iguazu:Argentina, Brasil y Paraguay Planning and starting the trip I can explain what did I see or do in my trip I can identify and describe geography (river, mountain, ruins, and beach ) Planning and starting the trip I can explain what did I see or do in my trip I can identify and describe geography (river, mountain, ruins, and beach )

Imagine that youve been in Las cataratas del Iguazu The Iguazú National Park is a national park of Argentina, located in the Iguazú-Misiones- Argentine The semicircular waterfall at the heart of this site is some 80 m high and 2,700 m in diameter and is situated on a basaltic line spanning the border between Argentina and Brazil. Made up of many cascades producing vast sprays of water, it is one of the most spectacular waterfalls in the world. The surrounding subtropical rainforest has over 2,000 species of vascular plants and is home to the typical wildlife of the region: tapirs, giant anteaters, howler monkeys, ocelots, jaguars and caymans. Now describe what you did using the graphic.national parkArgentina Imagine that youve been in Las cataratas del Iguazu The Iguazú National Park is a national park of Argentina, located in the Iguazú-Misiones- Argentine The semicircular waterfall at the heart of this site is some 80 m high and 2,700 m in diameter and is situated on a basaltic line spanning the border between Argentina and Brazil. Made up of many cascades producing vast sprays of water, it is one of the most spectacular waterfalls in the world. The surrounding subtropical rainforest has over 2,000 species of vascular plants and is home to the typical wildlife of the region: tapirs, giant anteaters, howler monkeys, ocelots, jaguars and caymans. Now describe what you did using the graphic.national parkArgentina

Continue with the learning stations Primera estación: ¿Qué ropa llevo para mi viaje?: Lee los siguientes párrafos y escribe el consejo y dibuja la ropa en tu cuaderno de español, mínimo 5 prendas. Segunda estación. Lee las siguientes conversaciones sobre reservaciones y organízalas. Determina qué tipo de conversación: **reserva de hotel, reserva en el restaurante, compra / reserva de boleto de avión** Tercera estación Things That I did in Bolivia. Read the paragraph, chose one place and describe what did you do there. use a graphic to describe your trip Primera estación: ¿Qué ropa llevo para mi viaje?: Lee los siguientes párrafos y escribe el consejo y dibuja la ropa en tu cuaderno de español, mínimo 5 prendas. Segunda estación. Lee las siguientes conversaciones sobre reservaciones y organízalas. Determina qué tipo de conversación: **reserva de hotel, reserva en el restaurante, compra / reserva de boleto de avión** Tercera estación Things That I did in Bolivia. Read the paragraph, chose one place and describe what did you do there. use a graphic to describe your trip

Trabajo en la sala de computo Grupo de trabajo: Primero Elige un pais que habla español. completa parte 1 en español Segundo:Identifica cuatro, tres o dos lugares de interes y describe el lugar, imagina que estuviste allí y describe lo que hiciste, se creativo/a en tu descripción. Usa el gráfico que está en tu proyecto para desarrollar tu trabajo. Al final de la clase voy a recoger lo que el grupo hizo. Grupo de trabajo: Primero Elige un pais que habla español. completa parte 1 en español Segundo:Identifica cuatro, tres o dos lugares de interes y describe el lugar, imagina que estuviste allí y describe lo que hiciste, se creativo/a en tu descripción. Usa el gráfico que está en tu proyecto para desarrollar tu trabajo. Al final de la clase voy a recoger lo que el grupo hizo.

Dialogo sobre mi próximo viaje 1.Brasil - abril, 2.Perύ- diciembre 3.Ecuador - julio