Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1  I went to the store.  I bought a shirt.  I walked home. 2 El Pretérito: Is a past tense Talks about what happened Refers to completed actions:
Advertisements

-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
El pretérito The preterite tense. The preterite is one of 2 past tenses in Spanish. –Both the preterite and the imperfect are used to talk about things.
AR verb conjugations PRESENT TENSE. Objective 1.To be able to identify conjugations for verbs and apply them in order to write and speak complex sentences.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Vamos a ver... Carmen will study at the library for many hours this weekend. Carmen estudiará en la biblioteca por muchas horas este fin de semana.
The Preterite Tense for regular verbs
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Lunes, 29 de febrero de dos mil dieciseis
Día número 83—español 1 El 9 de enero Horario Regular
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
The Preterite Tense for regular verbs
Lección 4: los pasatiempos
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular
The Preterite Tense for regular verbs
First Grade Dual High Frequency Words
Preterite Tense.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Día número 24 Español 1—Acelerado
The Preterite Tense for regular verbs
Día número 109—español 1 El 16 de febrero Horario Regular
Calentamiento Hoy es lunes, el 9 de enero
L14 - Past participles.
The Progressive Tenses
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar, Tener & Estar
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
The present tense of ir and jugar
EL VERBO GUSTAR.
[Insert face-palm here]
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Día número 60—español 1 El 14 de noviembre Horario Regular
Gramática 2: Irregular “yo” verbs in the present tense
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Día número 89—español 1 El 17 de enero
Día número 91—español 1 El 19 de enero
Día número 84—español 1 El 9 de enero
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Día número 87—español 1 El 13 de enero Horario Regular
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular
Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Lunes, 29 de febrero de dos mil dieciseis
The Subjunctive with Impersonal Expressions
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
Transcripción de la presentación:

Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular Your decisions today open or close your opportunities in the future. Do what you can to keep all your options open! "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |   

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: Be able to talk about AND act out (soap opera style) what you did during winter break

What did you do during winter vacation? TRADUCE con tu compañero mientras La SraB estampa la tarea: What did you do during winter vacation? I went to the movies. REMEMBER that some verbs are irregular: Hacer = I did/made = hice Ir = I went= fui Some have a spelling change to maintain the correct sound: Jugar = I played= jugué Practicar = I practiced = practiqué REG VERBS in past tense Drop the AR and add É for Yo and ASTE for Tú. Drop the ER/IR and add Í For Yo and ISTE for Tú. I watched 6 movies on Netflix. I listened to music. I rode my bike with my friends. I rested at my house. I didn’t work a lot. I didn’t do much. I received (recibir) some (unos/algunos) gifts. I opened (abrir) my gifts (regalos). I played videogames. I practiced many sports.

ENTREGA LA TAREA: Todo sobre mí.

¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? TRADUCE con tu compañero mientras La SraB estampa la tarea—RESPUESTAS What did you do during winter vacation? ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? I went to the movies. (Yo) fui al cine. I watched 6 movies on Netflix. (Yo) miré seis películas en Netflix. (Yo) escuché música. I listened to music. I rode my bike with my friends. (Yo) monté mi bici con mis amigos. I rested at my house. (Yo) descansé en mi casa. I didn’t work a lot. (Yo) no trabajé mucho. I didn’t do much. (Yo) no hice mucho. I received some gifts (regalos) . (Yo) recibí unos /algunos regalos. (Yo) abrí mis regalos. I opened (abrir) my gifts. (Yo) jugué videojuegos. I played videogames. (Yo) practiqué muchos deportes. I practiced many sports.

SPEAKING TASK #1: Make up a little skit SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities in a row. You can do other activities besides the ones I used, just be sure to conjugate the verbs correctly. REMEMBER: Hispanics tend to be very dramatic and use their hands a lot when they talk—(Let’s have fun with this! —think Hispanic Soap operas)—so part of your grade will be how exaggerated your acting is! https://www.youtube.com/watch?v=OGJAUnNzbhE Watch first 40 seconds of a Dramatic scene from Mexican Soap Opera. 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details: With whom? Where? How often? etc ) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting (make people laugh!)

P1: ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? Follow this format: P1: ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? P2: Yo…(5 activities acted out) ¿Y tú? ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? P1: Yo…(5 activities acted out) REMEMBER that it is in PAST TENSE! AR verbs Yo ends in “É” ER/IR verbs Yo ends in “Í”. Yo bailé, jugué, toqué (instrument), practiqué… Yo leí, bebí rompope (eggnog), comí, recibí… IRREG VERBS: hice, fui… 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting (make people laugh!)

LA TAREA: PREPARA TU PARTE de la COMEDIETA (SKIT)