Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
Advertisements

ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
SARRERA Saioen antolamendua
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Alejandra Alonso Olatz Artabe Amaia Azkorra
ATOMOAREN EGITURA.
IKASKETA KOOPERATIBOA
EBALUAZIOA GORPUTZ HEZKUNTZAN
Datuak antolatzen.
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
IK/KI OROKORTZE FASEA ikasturteko MINTEGIA
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
IK/KI HAUR HEZKUNTZA MINTEGIA ikasturtea
PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN
PUNTUAZIOA.
ZUENDARITZA PROIEKTUA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
IKASKETA KOOPERATIBOA
Berritzegunearen eskaintza
Fenomenoen gaineko ikerketa
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
Datuak antolatzen.
BITARTEKARITZA.
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
IZEN SINTAGMA 2019/01/17.
Beritzegune Nagusia / Arloak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
IRALE.
IRAKASKUNTZA / IKASKETA AKTIBOA
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
Zuzendari bilera ikasturtea
IK-KI (Ikasteko Kooperatu – Kooperatzen ikasi) proiektua
Komunikazioaren elementuak
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
4. aurkezpena: Talde dinamikak (A eremua)
Ataza: Industria Iraultza
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Talde dinamikak (A eremua)
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
GURASO ESKOLA 2014/2015.
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Egileak: Julen, Borja eta
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
Ebaluazioa: notak jartzea baino zerbait gehiago
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Kolaboratzeko estrategiak
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Gorren taldeko kideak: Maritxu, Ainhoa eta Marisol
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
SELEKTIBITATEA Azterketaren egitura.
Transcripción de la presentación:

Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua FINKATZE – FASE MINTEGIA 2015-16

1. Planaren osagaiak: helburuak, ezaugarriak, zer ebaluatu, noiz ebaluatu, ebaluazio-tresnak, emaitzen ondorioak. 2. Talde-lanaren ebaluazioaren dimentsioak: 2.1.- Taldearekiko dimentsioa. 2.1.1.- Oinarrizko taldeetan 2.1.2.- ikasgela-taldean 2.2.- Norbanakoarekiko dimentsioa 3. Planaren mailak: 3.1.- Koebaluazioa 3.2.- Autoebaluazioa 3.3.- Irakasleari dagokion ebaluazioa 3.4.- Kalifikazioa

1. Planaren osagaiak: helburuak, ezaugarriak, zer ebaluatu, noiz ebaluatu, ebaluazio-tresnak, emaitzen ondorioak. Ebaluazioaren plana PROGRAMAZIO DIDAKTIKOAREN barruan egon beharko luke HELBURUA: Ebaluatzeko ibilbide bat osatzea kooperatzen ikasketa hobetzeko eta kooperazioaren bidez gehiago ikasteko. EZAUGARRIAK: eguneroko hezkuntza praktikarekin lotuta eta txertatuta. Plurala, anitza, parte-hartzailea, interaktiboa, orokorrean hezigarriagoa konpetitiboa baino. EBALUAZIOAREN EDUKIAK: A) Taldeen kooperazio prozesua B) Landutako ikasgaia/materia/arloa/eremua-ren edukien ikasketa maila. (ohiko ebaluazioa) A) Prozesu honek konektatuta dago: egituren bidez lortzen diren emaitzak, ikasleen arteko ahozko adierazpenak taldean, harreman eta intelektualen gatazken ebazpena, trebetasun sozialak, jokaerak, lan-ohiturak, taldekideen arteko elkarrekintza eraginkorra, konplizidadea, kohesioa… NOIZ EBALUATU: Maiztasuna ikastetxean erabaki, mugatua nolabait. EBALUAZIO TRESNAK: behaketak egiteko erregistroak, galdetegiak, azterketak, talde planak, koadernoa, errubrikak, kontrol-fitxak, port-folioa, …. OSAGAIAK

2.1.- Taldearekiko dimentsioa. 2.1.1.- Oinarrizko taldeetan DIMENTSIOAK Oinarrizko taldeak osatuak daudenean eta funtzionatzen ari direnean, astero, maiz. Talde planaren bidez egiten da, periodikoki errebisatzen dira. Ebaluatzen dena: Taldearen helburuak, rolen funtzioak eta norbanako konpromisoak Koebaluazioa 1: Taldeko helburuak eta rolen funtzioak Autoebaluazioa: Rolen funtzioak eta norbanako konpromisoak Kualitatiboa eta hezigarria Ez dira kalifikatzen

Kualitatiboa eta hezigarria 2.1.- Taldearekiko dimentsioa. 2.1.2.- Ikasgela-taldean DIMENTSIOAK Oinarrizko taldeen ebaluazioa klase-taldearekiko. Klase osoan zer egiten duten ondo zer hobetu behar duten. Hiruhilabetekoan behin. Ikasgela – planaren bidez Koebaluazioa 2 Hausnarketarako proposamena Kualitatiboa eta hezigarria

2.2.- Norbanakoarekiko dimentsioa DIMENTSIOAK Beste bi dimentsioetatik independentea Irakasleak egin behar du Zer ebaluatu: Taldekideen interakzioa, talde lana egiteko prozedurak eta trebetasun sozialak. Irakasleak osatutako errubrika baten bidez. Kuantitatiboa, hezigarria eta sumatiboa Kalifikaziorako baliogarria.

3.1.- Koebaluazioa: berdinen artean talde lana ebaluatu MAILAK Talde planak: talde helburuak eta norbanaren rola(k) HELBURUAK 3 2 1 1.   2. 3. KARGUEN BETEKIZUN-MAILA Koordinatzailea Izena: Gainonzteko taldekideak Idazkaria Laguntzailea Izena Kudeatzailea (Bozeramailea)

TALDE HELBURUAK (talde planaren barruan) Ezaugarriak: 1. Talde kontzientziarekin erlazionatuta: Partaidetza ekitatiboa Elkarrekin entzumena Jarduerak egiteko prestutasuna Erabakiak hartzeko sistema Zalantzak adierazteko erraztasuna Laguntza emateko erraztasuna 2. Talde funtzionamenduarekin erlazionatuta: Taldekideen arteko harremanak Aldibereko elkarrekintza Lana egiteko estimulua Denboraren kontrola Egituren ulermena Jarduera didaktikoen helburua Rolen betetze-prozesua Helburuen kategoriak: APRENDIZAIAREKIN LOTURIKOAK: Aprendizaien (ikasketen) helburuak lortzeko, nolabait irakasleak proposaturiko jarduera didaktikoak egiteko, taldean martxan jartzen diren estrategiak. LAGUNTZAREKIN LOTURIKOAK: Taldekide guztien arteko elkarri laguntza gauzatzeko prozedurak, arauak… Gehiago jakiteko taldeen funtzionamenduari buruz: GOOGLE

Talde helburuak Denok egiten ditugun ekarpenak begirunez hartzea. Bakoitzaren ardurak argi eduki eta aurrera eramatea. Egiturak behar bezala errespetatzea. Edozein jarduera egiterakoan, bermatu denok ulertu dugula eta zalantzak argitzea. Kideok esaten duguna entzutea. Zalantzak badute galdetzea. Koordinatzaileak egitura eta jarduera esan eta gero konprobatu ea denok ulertu dugun.

Talde helburuak TALDE HELBURUAK APRENDIZAIAREKIN LOTURIKOAK   APRENDIZAIAREKIN LOTURIKOAK -Ikasketetan aurrera egitea LAGUNTZAREKIN LOTURIKOAK -Elkarri laguntzea Denbora planifikatzea eta ondo kudeatzea Elkar errespetatzea eta besteen ekarpenak kontuan hartzea Proposaturiko lan prozedurak jarraitzea Lana denon artean banatzea Eginbeharrekoa epean bukatzea Besteen martxa onartu eta errespetatzea Elkar erreparatuz, guztion errendimendua hobetzea Agertu diren zailtasunak denon artean antzematea Lanak bestei aurkezteko moduan egitea. Zailtasunak daudenean laguntza antolatzea Edukien aprendizaian areagotzea Arazoei eta zailtasunei irtenbidea bilatzea Ikasi dugunaz ohartzea Taldeko giroa hobetzeko lan egitea Lanaren planifikazioa egitea Taldekide guztion artean lana garaiz amaitzea Aprendizaiaren zailtasunak antzematea eta hobetzeko ideiak ematea. Taldekide bat falta izan denean, bere ardurak gugan hartzea eta banatzea Taldekide bat falta izan denean, etxerako lanak etxera eramatea Materiala denon artean zaintzea Irizpideak jartzea eta jarraitzea

Helburuak baloratzeko errubrikaren adibidea: Norbanakoko konpromisoak baloratzeko errubrikaren adibidea: KONPROMISOAK Oso ondo (3) Ondo (2) Hobeto beharra (1) 1.Ikaslea Bere konpromisoa oso ondo bete du/dut edo betetzen ari da/naiz Bere konpromisoa nahiko ondo bete du/dut edo betetzen ari da/naiz Bere konpromisoa eskas bete du/dut edo betetzen ari da/naiz ; edo ez du/dut edo ez da/naiz betetzen ari 2 Ikaslea. 3. Ikaslea 4. Ikaslea 5. Ikaslea

3.2.- Autoebaluazioa: Norberaren konpromisoen ebaluazioa taldearen barruan MAILAK ikasle bakoitzak garatu behar zuen rola(k) ebaluatu, eta norbanakoko konpromisoak ebaluatu. NORBERAREN KONPROMISOEN BALORAZIOA 3 2 1  

KONPROMISO PERTSONALEN ADIBIDEAK Behar izan dudanean, laguntza eskatu dut. Laguntza behar bezala eskatu dut. Behar izan denean, laguntza eskaini dut. Laguntza behar bezala eskaini dut. Taldekideekin errespetuz aritu naiz. Taldekideei errespetuz zuzendu natzaie eta ondo hitz egin diet. Taldekideen ekarpenak adi entzun dut, errespetuz, ontzat eman dut hala izan direnean eta zehazten lagundu dut hala behar izan denean. Taldean, txanda mantendu dut. Lagunen lanak erreparatzen ditugu eta behar denean zuzenketak adierazten ditugu. Elkar erreparatuz, guztion lanak hobetzen saiatzen gara. Norbaitek aurrera ezin duenean egin, laguntza eskaintzen dugu. Behar duenari laguntza emateko, antolatzen gara eta ez dugu arazorik izaten. Taldekideak izan gara Taldean laguntza behar izan denean, eskaintzen dugu Taldean behar izan denean, ideiak eta ekarpenak eskaintzen ditugu. Taldekide bat falta izan denean, etxerako lanak eman dizkiogu etxera Taldekide bat falta izan denean, bere ardurak gugan hartu ditugu, banatu ditugu. Gauzak utzi behar izan direnean, uzten ditugu. Lagunen gauzak eta lanak errespetatzen ditugu Lagunen gauzak eta lanak zaintzen ditugu Edozein taldekideren ondoan esertzeko erreparorik ez dugu izaten. Edozein taldekiderekin lan egiteko, erreparorik ez dugu izaten

3.3.- Irakasleari dagokion ebaluazioa: lan taldearen barruan norbanakoaren lana ebaluatu MAILAK Nola baloratu talde lana eduki gisa, norbanakoko lana taldearen barruan eta taldearen praktika aprendizaietan . Hau da, jarduera didaktikoak nola garatu dituzten eta egitura kooperatiboen erabilpena baloratu. Zein dimentsioak: Norbanakoarekiko dimentsioa Nola ebaluatu: errubrika baten bidez

Taldekideen interakzioa Mailak Irizpideak   Adierazleak Ez du egiten (0) Gutxitan egiten du (0,4) Askotan egiten du (0,8) Beti egiten du (1) Nota Taldekideen interakzioa Norbanakoko ardura (rolak) Lan pertsonala (egiturak, talde plana,..) Taldearekiko ardura (besteekiko koordinazioa) Taldearen antolakuntzan partaidetza (funtzionamendurako hobekuntza) Lan egiteko prozedurak talde barruan Azalpenak Sintesiak Zalantzen adierazpenak Iritzien argudioak Jarduerak eta aprendizaien esplizitazioa Trebetasun sozialak Lanerako jarrera, estimulua Esker onekoa Dialogoa eta komunikazioaren bultzatzailea

3.4.- Kalifikazioa: jasotako informazioari formula matematiko baten bidez zenbakia eman, nolabait egindakoaren talde lanaren produktuak baloratu. MAILAK Erabakiak: Nota bakarra gaitasun kooperatiboan irakasle guztien artean Arlo bakoitzean gaitasun kooperatiboak % bat dauka. Adibidez: matematikan ohiko lanak, ohiko ebaluazio tresnen bidez notaren %80 izan daiteke eta %20 baloratzen da ikasle horren gaitasuna talde lanean aritzeko, hau da gaitasun kooperatiboa. Lortutako puntuazioa x 2 Azken nota= ----------------------------------------------------- 12