Take out your HW!. El romance de Pablo y Laura Standards 1.0 Communication 1.1 Students engage in conversation 1.2. Students understand and interpret.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preterite verbs ending in -car, -gar, and -zar
Advertisements

RECIPROCAL ACTIONS or NOT? EACH OTHER or NOT?
Imperfecto o Pretérito.
REALIDADES2 TEMA 4B RECIPROCAL ACTIONS or NOT? EACH OTHER or NOT? Kathleen Pepin.
Los pronombres del nombre
By Michelle Espanol III/4B 10/17/07
Chapter 3A Conjugations er/ir
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Notes on verbs conocer, hacer, oir Table of contents Notes #4.
EL PRÉTERITO DE DAR & VER. The preterit forms of DAR and VER are very similar. (yo) di (nosotros) dimos (tú) diste (vosotros) disteis (Ud, él, ella) dio.
El objeto directo.
¿PRETÉRITO O IMPERFECTO?. PRETÉRITO It happened once Interrupting action in the past Narration in a story…what happened? It has a specific time/ending.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
Repasemos la tarea Estudien, repasen la página 208 en el libro Descubre Hagan el ejercicio 3 en la página 209 (write it out)
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 6 – 9/9 – 9/13. 1.
Possessive Adjectives Español II Realidades 2 p. 88.
Diálogos Dale clic para continuar. La abuela se maquillaba en el bano bajo la mirada escrutadora de la pequena nieta Aviatina, como siempre lo hacía…
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 10 – 10/7 – 10/11.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/14 – 4/18.
None of these verbs have accents in the Preterite.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/10 – 2/13.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 36 – 4/07 – 4/11.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
RECIPROCAL VERBS Sometimes the reflexive pronouns _____ and _____ are used to express the idea of “each other” nos se Los novios se abrazaron y se besaron.
Take out your cuaderno Open to Hazlo Ahoras Have your Homework Ready to show Ms. Lisa Boletos Out Be ready to start.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 30 – 3/2 – 3/6 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 16 – 11/18 – 11/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/29 – 10/3.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
BIZCOCHOS QUEMADOS....
#2- Present Tense of IR.
Objetos Indirectos Complete each sentence according to the model (use io pronouns).
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 16 – 11/18 – 11/22.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Los verbos recíprocos 4B.
Content objective: Students will be introduced with the vocabulary “La ropa”. They will also be able to visually recognize the vocabulary “La ropa”. Language.
Verbs that finish in ER COMER Take out ER+ add the endings.
Comunicación Entrada Objetivos Formas Bloques Jerga/Canción.
{ Los Adjetivos Posesivos Gramática del Tema 2A.  ¡No te olvides de sacar apuntes!  Puedes pausar, parar o ir atrás en el video.  Tienes que rellenar.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/16 – 9/20.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/20 – 4/24.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Preposiciónes The, of/from, to, toward, with, mine, yours, his/hers, for, in, before, after, some, each, a.
Hola YO soy Pablo y te voy a presentar a mi familia.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/3 – 2/7. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 10/31.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/28 – 10/2.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
Hazlo Ahora.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
By: Luis Martinez. Hola Fabian, ¿estás listo para la fiesta de sorpresa? ¡si! Es muy contento.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Grammar review ch6. Stem changing verbs in the preterite vestirse pedir servir dar.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Look at the pictures and use the verb DAR and the appropriate IOP to tell what gifts people bought for each other.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/28 – 10/1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/16 – 9/20.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/4 – 4/8. 1.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Transcripción de la presentación:

Take out your HW!

El romance de Pablo y Laura

Standards 1.0 Communication 1.1 Students engage in conversation 1.2. Students understand and interpret 1.3 Students present 2.0 Cultures 2.1 Practice and perspectives 4.0 Comparisons 4.1 Comparisons of the language 4.2 Comparisons of the cultures

Pertinent objectives SWBAT interpret a short story, El romance de Pablo y Laura, by listening to the teacher, watching the story via pictures, and participating in acting out the story. SWBAT identify reciprocal verbs in El romance de Pablo y Laura after highlighting, underlining, and discussing the text.

El romance de Pablo y Laura

Como comenzó el romance de Pablo y Laura Nunca voy a olvidar el día que conocí a Laura. Era un día estupendo hace tres años. Estábamos en la quinceañera de nuestra amiga Elena. Laura me conoció y yo la conocí. Nosotros nos conocimos esa noche. La mamá de Elena me la presentó. Yo la besé y ella también me besó. Nos besamos en la mejilla.

Como comenzó el romance de Pablo y Laura Nunca voy a olvidar el día que conocí a Laura. Era un día estupendo hace tres años. Estábamos en la quinceañera de nuestra amiga Elena. Laura me conoció y yo la conocí. Nosotros nos conocimos esa noche. La mamá de Elena me la presentó. Yo la besé y ella también me besó. Nos besamos en la mejilla.

Como comenzó el romance de Pablo y Laura Nunca voy a olvidar el día que conocí a Laura. Era un día estupendo hace tres años. Estábamos en la quinceañera de nuestra amiga Elena. Laura me conoció y yo la conocí. Nosotros nos conocimos esa noche. La mamá de Elena me la presentó. Yo la besé y ella también me besó. Nos besamos en la mejilla.

Como comenzó el romance de Pablo y Laura Nunca voy a olvidar el día que conocí a Laura. Era un día estupendo hace tres años. Estábamos en la quinceañera de nuestra amiga Elena. Laura me conoció y yo la conocí. Nosotros nos conocimos esa noche. La mamá de Elena me la presentó. Yo la besé y ella también me besó. Nos besamos en la mejilla.

Allí en la fiesta, mientras cenábamos, yo le conté la historia de mi vida y ella me contó la suya. Nos contamos muchas cosas interesantes e íntimas. Ella me dio su número de teléfono y yo le di el mío. Nos dimos el número de teléfono. Antes de despedirnos, yo la abracé y ella me abrazó. Nos abrazamos como una pareja que llevaba mucho tiempo junta.

Allí en la fiesta, mientras cenábamos, yo le conté la historia de mi vida y ella me contó la suya. Nos contamos muchas cosas interesantes e íntimas. Ella me dio su número de teléfono y yo le di el mío. Nos dimos el número de teléfono. Antes de despedirnos, yo la abracé y ella me abrazó. Nos abrazamos como una pareja que llevaba mucho tiempo junta.

Allí en la fiesta, mientras cenábamos, yo le conté la historia de mi vida y ella me contó la suya. Nos contamos muchas cosas interesantes e íntimas. Ella me dio su número de teléfono y yo le di el mío. Nos dimos el número de teléfono. Antes de despedirnos, yo la abracé y ella me abrazó. Nos abrazamos como una pareja que llevaba mucho tiempo junta.

Allí en la fiesta, mientras cenábamos, yo le conté la historia de mi vida y ella me contó la suya. Nos contamos muchas cosas interesantes e íntimas. Ella me dio su número de teléfono y yo le di el mío. Nos dimos el número de teléfono. Antes de despedirnos, yo la abracé y ella me abrazó. Nos abrazamos como una pareja que llevaba mucho tiempo junta.

Como comenzó el romance de Pablo y Laura Nunca voy a olvidar el día que conocí a Laura. Era un día estupendo hace tres años. Estábamos en la quinceañera de nuestra amiga Elena. Laura me conoció y yo la conocí. Nosotros nos conocimos esa noche. La mamá de Elena me la presentó. Yo la besé y ella también me besó. Nos besamos en la mejilla.

Como comenzó el romance de Pablo y Laura Nunca voy a olvidar el día que conocí a Laura. Era un día estupendo hace tres años. Estábamos en la quinceañera de nuestra amiga Elena. Nosotros nos conocimos esa noche. La mamá de Elena me la presentó. Yo la besé y ella también me besó. Nos besamos en la mejilla.

Como comenzó el romance de Pablo y Laura Nunca voy a olvidar el día que conocí a Laura. Era un día estupendo hace tres años. Estábamos en la quinceañera de nuestra amiga Elena. Nosotros nos conocimos esa noche. La mamá de Elena me la presentó. Nos besamos en la mejilla.