L’escultura barroca Es la denominació historiogràfica de les produccions escultòriques de l’època barroca.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL BARROC Lescola flamenca. CARACTERÍSTIQUES DELS AUTORS: Rubens:Rubens: Les seues obres es caracteritzen degut a que tenen un ric coloriti que les seues.
Advertisements

Creativitat i llibertat de l’artista Proporció i normes
EL BARROCO HISTORÍA DEL ARTE I Y II MARIA JIMENA ZULUAGA ARISTIZABAL EAN
EL ARTE BARROCO.
ARQUITECTURA Y ESCULTURA
MUCHOS QUEHACERES Los amigos van a hacer una gira por …
Arte Barroco IES “Los Olivos” 2º ESO.
Belleza: El Arte en la Edad Moderna: Belleza. El arte Barroco
El Barroco: arquitectura
Escultura barroca. Italia Bernini ( ) El rapto de Proserpina
Escultura barroca. Italia Bernini ( ) El rapto de Proserpina
El teatro en los siglos XVI, XVII y XVIII
Aguador de sevilla.
Escultura barroca en Europa
3. ESCULTURA BARROCA EN ITALIA Y ESPAÑA
Apol·lo i Dafne BERNINI.
JESÚS MARÍA LIZCANO TEJADO. CEPA “SIMIENZA”. TOMELLOSO.
LA PIETÀ Miquel Àngel.
L’EDAT MODERNA.
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
El Modernisme i Joan Maragall
Fet per Michelle Membrilla
i les seves observacions fa 400 anys
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME
L'EDAT MODERNA.
BAUHAUS, una escola d’art
ART EGIPCI a.C..
L’August de Prima Porta
ART ROMÀ L’ ESCULTURA.
L'ART GREC.
L’ART DEL PALEOLÍTIC PINTURA I ESCULTURA.
La música al Classicisme
EXEMPLES DE PRESENTACIÓ: Narcís Monturiol i Estarriol
L’ART A L’EDAT MODERNA.
Les Avantguardes.
ART ROMÀNIC, UN ART PER I PER A L’ESGLÉSIA
ESCULTURA BARROCA: BERNINI IMAXINERÍA ESPAÑOLA.
ESCULTURA ROMANA.
ESCULTURA ES FAN SOBRETOT ESTEL·LES, RELLEUS I ESTATUÈTES
El pensament de Nietzsche.
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
Impressionisme i postimpressionisme
EL RENAIXEMENT s. XV
JUSTINIÀ I EL SEU SEGUICI
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
MONESTIR DE SANT PERE DE RODES
L'ART A L'EDAT MODERNA Alumnes de 6è Escola Miquel Baró Seròs.
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
ESCULTURA GREGA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
El Pensador Auguste Rodin
Situacions creades a partir dels materials naturals
Escultura commemorativa
IL·LUMINACIÓ I EFECTE DE LLUM Contrasts de llums i ombres
Enkyklema: era una espècia de plataforma que, amb un moviment circular, feia visible al public allò que passava en un lloc interior (sobre tot els.
LABANDÀRIA.
DONA II DE KOONING.
Arriba l’hivern.
Aitana Viguer Duart 2 A Ina García
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
Tipus de plans.
EL BARRI DE SANT ANTONI.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Comèdia romana Plaute i Terenci.
EL GÒTIC Andrea Soria Catalán..
PASSEIG DE GRÀCIA.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

L’escultura barroca Es la denominació historiogràfica de les produccions escultòriques de l’època barroca.

Característiques generals L’escultura barroca es va identificar pel seu caràcter efectista i decoratiu. Realisme: Les figures van deixar de ser idealitzades i els personatges es van representar tal com eren. Dinamisme: L’escultura va tractar de captar el moviment. Emotivitat: La serenitat del Renaixement va ser substituïda per escenes repletes de sentiment i expressivitat. Lluminositat: Es van crear espectaculars efectes de llums i ombres. Els materials més utilitzats van ser el bronze i el marbre.

L’escultura italiana Apol·lo i Dafne Èxtasi de santa Teresa El màxim exponent va ser Bernini, que mostrava en les seues obres el moviment i l’expressivitat. Podem destacar Apol·lo i Dafne i Èxtasi de santa Teresa. Èxtasi de santa Teresa

L’escultura barroca a la resta d’Europa França: Autors com Girardon que va fer Apol·lo i les nimfes, i a Coysevox. Alemanya: Schlüter que va ser autor del Monument eqüestre del Gran Elector Espanya: Es va orientar a la temàtica religiosa. Les principals obres van ser retaules per a adornar els altars i imatges per a les processons. Apol·lo i les nimfes Crist de la clemència, Sevilla Monument eqüestre del Gran Elector