Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema central d'aquest himne es torna a trobar en un grup de salms cultuals, denominats habitualment "Himnes a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46;
El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
ELS SAGRAMENTS.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
EL BAPTISME SAGRAMENT QUE ENS FA FILLS DE DÉU I MEMBRES DE L’ESGLÉSIA.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
Este vibrante himno de alabanza celebra la majestad y el poder de Dios, que se manifiestan en el fragor de la tormenta. La “voz del Señor” es el trueno,
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro, que sacseja amb energia totes les forces de la natura (vv. 3-9). A la veu del Senyor, en aquesta teofania còsmica, hi respon la lloança litúrgica de tota la creació, expressada en una única paraula: “Glòria!” (v. 9)

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Tenim en aquest salm un fragment literari admirable: la descripció d’una tempesta que envolta Palestina. Aquesta tempesta divina és simbòlica: “Javhè és el vencedor de les forces del mal que envolten Israel... Totes les nacions paganes del seu entorn, despullades i devastades per l’huracà diví deixen Israel en pau, per tal que pugui cantar la glòria de Déu en el temple. 2. AMB JESÚS Aquest cant el proposa l’Església el diumenge del “baptisme de Jesús”. “El cel s’obrí... Se sentí una veu... Ets el meu Fill”. L’Evangeli, com una cosa ben normal, utilitza els esquemes culturals del poble on va ser proclamat per primera vegada... Per a un jueu d’aquell temps, el “tro” era “la veu de Déu”. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La certesa de la victòria final de Déu. “El Senyor té el soli en les aigües diluvials, i seu el Senyor, rei per sempre”. La imatge de la tempesta que estavella els cedres, que domina la força de les aigües, ens diu d’una manera eloqüent que Déu dirà efectivament l’última paraula contra totes les potències enemigues. Jesucrist és aquest “Senyor de la glòria” cantat ja pel salmista.

Doneu al Senyor, fills de Déu, doneu al Senyor glòria i honor, honoreu el Senyor, honoreu el seu nom, adoreu el Senyor; s’apareix la seva santedat.

El tro del Senyor es fa sentir sobre les aigües, el Déu majestuós fa esclatar la tempesta, ve el Senyor sobre els aigües torrencials.

El tro del Senyor és potent, el tro del Senyor és majestuós. El tro del Senyor estavella els cedres, estavella el Senyor els cedres del Líban.

Fa saltar el Líban com un vedell i el Sarion com la cria dels braus.

El tro del Senyor fa espurnejar flames de foc, el tro del Senyor arremolina el desert, arremolina el Senyor el desert de Cadés.

El tro del Senyor arremolina l’alzinar i escorça les boscúries. I al seu palau tot canta: «Glòria!»

El Senyor té el soli en les aigües diluvials, i seu el Senyor, rei per sempre. Que el Senyor faci poderós el seu poble, que el Senyor el beneeixi amb el do de la pau.

QUAN EL CEL S’ENFOSQUEIX El cel s’ha enfosquit, la tempesta s’enfureix, les forces del mal sembla que s’hagin apoderat del cel i de la terra. La tempesta és símbol i realitat de destrucció i confusió, de perill i de mort. L’home tem la tempesta i s’afanya a protegir-se quan descarreguen els llamps. L’home, des de la seva infantesa personal i històrica, ha tingut sempre por a la foscor. I, tanmateix, ara m’ensenyeu, Senyor, que la tempesta és el vostre tro. Avanceu enmig d’ella, us presenteu, domineu el cel i la terra que vau crear. Sou el Senyor de la tempesta. Sou igualment present en la foscor com en la llum; regneu sobre els núvols com ho feu sobre el cel blau. Us adoro com a Senyor de la natura. “El tro del Senyor és potent, el tro del Senyor és majestuós”. Després de reconèixer-vos en les tempestes de la naturalesa, arribo a reconèixer-vos també en les tempestes de la meva pròpia ànima. Quan el meu cel privat s’enfosqueix, tremolen els meus horitzons i raigs de desesperació descarreguen sobre la soledat del meu cor, vós us apropeu a l’ànima, tant en el consol com en la temptació. Ara, enmig de la tempesta, Senyor, us sento més a prop que no pas enmig de la calma. En les hores fosques m’acosto més a vós, i m’inclino davant la vostra majestat enmig del temporal que rugeix pels camps de la meva ànima. “Que el Senyor faci poderós el seu poble, que el Senyor el beneeixi amb el do de la pau”.

Déu fort i misericordiós, la veu del vostre Fill calmà les aigües i, quan morí a la creu, també cridà en lliurar el seu esperit: aclamem la vostra glòria i el vostre poder, i, en silenci, escoltem la vostra veu poderosa, perquè ens beneeixi amb la vostra pau.