Hoy es lunes el primero de octubre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo eres?.
Advertisements

POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Expressions Using “Tener” - and - ¡Qué…! In explanations P. 237 Realidades 2.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 15 de octubre del 2015 Propósito # 11: ¿Cómo es tu mejor amigo(a)? L.O. to describe using adjectives with the.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
PARA HACER AHORA! Translate to English. Read and find out the meaning of what Ana María Socorro and Felipe Sanchez are telling you about themselves. ¡Hola!
Español 3 10 de octubre de 2016.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¿Cómo eres ? Revisión. Escribe las descripciones 1.
Mis amigos y Los Adjetivos
Describir una Familia.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 29 de septiembre del 2017
Los adjetivos Descriptivos
Día 2 9/11.
How can I describe my personality?
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Describes self and others.
Hoy es lunes el siete de octubre
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
Vocabulary 1-B.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Speaking Activity 2-1 Describe what 2 of your teachers are like using the verb ser and as many adjectives as possible. Include hair color, height, weight.
Estar- to be.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Cap 2 pg 73 Describing a person
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Hoy es miércoles el doce de septiembre
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Hoy es miércoles el tres de octubre
Demonstrative Adjectives
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
COMPLETA LA HOJA SOBRE SER Y ESTAR
Hoy es jueves el cuatro de octubre
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Your task: tengo tiene drogas son THE RECALL EDITION gordo el acoso
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
Estar Ch. 2B.
La familia The Family.
La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes el primero de octubre SWBAT: Use Ser and Adjectives to describe their personality HAGAN AHORA: Los Adjetivos Review the long list of personality adjectives and fill in those that you remember from last year ¿Cómo eres tú en realidad? Describe tu personalidad con tres adjetivos

On your organizer, see how many of these adjectives you can fill out without help. -Amable/Amistoso/a -Chistoso/a Gracioso/a -Honesto/a -Introvertido/a -Optimista -Pesimista -Orgulloso/a -Romántico/a -Grocero -Egoísta -Serio/a -Tonto/a -Confiable Friendly Funny Honest Introverted Optimistic Pessimistic Proud Romantic Rude Selfish Serious Silly Trustworthy Adventurous Aggressive Brave Quiet Caring Cooperative Creative Cruel Courteous Diligent Evil Extroverted Fearful -Atrevido/a -Agresivo/a -Valiente -Callado -Cariñoso -Cooperativo/a -Creativo/a -Cruel -Cortés -Diligente -Malvado -Extrovertido/a -Miedoso/a *Strange/Weird -Extraño/a -Rara/o Calm, Tranquil Tranquilo/a *Vain Vano Crazy Loco/a *Brilliant -Genial *Confident-Seguro, Confiado Clever Listo

ACTIVIDAD DE SALIDA Using the list of adjectives from today’s lesson, choose 1 that you feel best describe your personality. Think of what activity you do that demonstrates that quality. EX. I am funny because I like to tell jokes. Soy graciosa porque me gusta decir los chistes.