1.- AURREZKI GORDINA Esanahia: Sarrera arruntekin gastu arrunt ez-finantzarioei aurre egin ondoren gelditzen den zatia adierazten du. Udalak bere baliabideekin.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INDICES FINANCIEROS Anita Orellana.
Advertisements

Nota Técnica Información Contable
Zurekin, makina bat proiektu Contigo, funciona 2014 AURREKONTUAK PRESUPUESTOS 2014 aurrekontuak.donostia.org.
JENDEAURREKO AURKEZPENA OTSAILAK 20 Aurrekontu PARTEHARTZAILEAK
2016KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA PRESENTACIÓN DEL PRESUPUESTO MUNICIPAL DEL EJERCICIO 2016.
2015/12/222016ko AURREKONTUA 2016 AURREKONTUA PRESUPUESTO ERANDIOKO UDALA.
1 Nacional Financiera, tu brazo derecho. ¿CALIFICAS PARA UN CRÉDITO? ¿CALIFICAS PARA UN CRÉDITO? Taller para empresarios Taller para empresarios.
Tarea 3.1 Análisis y más análisis Por Verónica Barragán Jarilla Ciclo: Agencias de viaje y organización de eventos Curso: 2015/2016.
ABANTO ZIERBENAKO UDALA AURREKONTUAPRESUPUESTO.
INFORME ECONOMICO LEGISLATURA PORCENTAJE DE EJECUCION PRESUPUESTARIA DE INGRESOS SOBRE EL PRESUPUESTO INICIAL 2.
INDICES FINANCIERO.
LIQUIDACIÓN PRESUPUESTO GENERAL 2016
2016KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
Curso de Administración Financiera
Liquidación presupuestos generales 2016 Ayuntamiento de Madrid.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO
1.- AURREZKI GORDINA Esanahia: Sarrera arruntekin gastu arrunt ez-finantzarioei aurre egin ondoren gelditzen den zatia adierazten du. Udalak bere baliabideekin.
2017KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
Información Financiera Año 2016
UDAL ZORRARI BURUZKO INFORMAZIOA 2017/12/31(a)n
RATIO EKONOMIKO-FINANTZIARIOEI BURUZKO INFORMAZIOA
ANALISIS FINANCIERO EMPRESA EL ´PORVENIR SRL. EL PORVENIR S.R.L. BALANCE GENERAL Al 31 de diciembre de 2015 Caja Cuentas por pagar Titulos.
RAZON DE ENDEUDAMIENTO DEUDA LARGO PLAZO A CAPITALIZACIÓN
Estados Financieros y su análisis
Capítulo 5: Tratamiento Contable de los Principales Pasivos
Primera Parte: Contabilidad Financiera
2017KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
BALANCE GENERAL ACTIVOS Caja y Bancos 194, ,303
Estados financieros.
2017KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
LIQUIDACIÓN PRESUPUESTO GENERAL 2016
AYUNTAMIENTO DE GÜEÑES Presupuesto General 2012
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO
EMPRESA DE SERVICIOS PUBLICOS DEL META S.A EDESA S.A E.S.P
LIQUIDACIÓN PRESUPUESTO 2011
Lic. ROBERT J. CONCEPCIÓN L. Licenciado En Administración De Empresas Especialista En Marketing Y Desarrollo De Productos
1. Necesidades financieras
“Análisis y Planeación Financiera”
Estado de flujo de efectivo
LIQUIDACIÓN PRESUPUESTO 2012
DEFINICION DE TESORERIA
Estado de Flujo de Efectivo (EFE)
Análisis e Interpretación de Estados Financieros.
Curso de Administración Financiera
LIQUIDACIÓN PRESUPUESTO 2012
FINANCIEROS: GESTIÓN Y RENTABILIDAD
2018KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
EGOERA EKONOMIKOA 2012 urteko ilbeltza
ZENBAKI OSOAK, ZENBAKI ARRUNTAK, MULTIPLOAK ETA ZATITZAILEAK
2016KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
LIQUIDACIÓN PRESUPUESTO 2011
2015 UDAL AURREKONTUAK PROPOSAMENA UDAL AURREKONTUAK PROPOSAMENA.
ENPRESAKO PLANA SOZIETATEA: SUSTATZAILEAK: Berrikuspena: BND
ENPRESAKO PLANA SOZIETATEA: IZEN KOMERTZIALA: SUSTATZAILEAK:
EMPRESA DE SERVICIOS PUBLICOS DEL META EDESA S. A. E. S
DEFINICION DE TESORERIA 1.GESTION DE LIQUIDEZ DE LA COMPAÑÍA 2.GARANTIZAR QUE LOS FONDOS NECESRARIOS ESTÉN DISPONIBLES EN EL LUGAR ADECUADO, EN LA DIVISA.
2019KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
2019ko URTARRILA - DONEZTEBE
BERREKETAK, ERROAK, ZATIKIAK ETA HAMARTARRAK
2018KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
Eusko Jaurlaritza (Diru sarreren eta gastuen antolaketa)
Memoria de Gestión 2017 CEIS Guadalajara.
2019KO EKITALDIKO UDAL AURREKONTUAREN AURKEZPENA
Herramientas financieras para tener un emprendimiento rentable
Herramientas financieras para tener un emprendimiento rentable
Herramientas financieras para tener un emprendimiento rentable
ANÁLISIS DE ESTADOS FINANCIEROS. ¿Qué es el análisis financiero? Es el estudio que se hace de la información contable y de toda la demás información disponible.
ANÁLISIS DE ESTADOS FINANCIEROS. ¿Qué es el análisis financiero? Es el estudio que se hace de la información contable y de toda la demás información disponible.
DEFINICION DE TESORERIA 1.GESTION DE LIQUIDEZ DE LA COMPAÑÍA 2.GARANTIZAR QUE LOS FONDOS NECESRARIOS ESTÉN DISPONIBLES EN EL LUGAR ADECUADO, EN LA DIVISA.
ESTUDIO DE LOS ESTADOS FINANCIEROS. RAZONES FINANCIERAS El análisis de los estados financieros se basa en el uso de razones o valores relativos, que permiten.
Transcripción de la presentación:

A) FINANTZA-TUTORETZAREN ADIERAZLEAK A) INDICADORES DE TUTELA FINANCIERA

1.- AURREZKI GORDINA Esanahia: Sarrera arruntekin gastu arrunt ez-finantzarioei aurre egin ondoren gelditzen den zatia adierazten du. Udalak bere baliabideekin zama finantzarioa eta inbertsioak finantzatzeko duen ahalmenaren berri ematen digu. Aurrezki gordinak zama finantzarioaren balio berekoa edo handiagoa izan behar du beti; bestela, udalak ezingo luke zama finantzarioa ordaindu, eta ez luke autofinantzaketarik ere izango inbertsioei aurre egiteko. Kalkulua: • (1) Sarrera arruntak: 1etik 5era bitarteko sarrera-kapituluak, kontribuzio bereziak kenduta. • (2) Gastu arrunt ez -finantzarioak: gastuetako 1, 2 eta 4 kapituluak • (3) Aurrezki gordina, balio absolutuan: (1)-(2) • (4) Aurrezki gordina, balio erlatiboan: (3)/(1)*100 1.- AHORRO BRUTO Concepto: Indica la parte de los ingresos corrientes que queda disponible una vez atendidos los gastos corrientes no financieros. Refleja la capacidad del ayuntamiento para financiar con recursos propios la carga financiera y las inversiones. El ahorro bruto ha de ser en todo caso igual o superior a la carga financiera, pues de lo contrario el ayuntamiento no podría atender al pago de la carga financiera, ni tendría autofinanciación para inversiones. Cálculo: (1) Ingresos corrientes: capítulos 1 a 5 de ingresos, excepto contribuciones especiales. (2) Gastos corrientes, no financieros: Capítulos 1, 2 y 4 de gastos (3) Ahorro bruto valor absoluto: (1)-(2) (4) Ahorro bruto valor relativo: (3)/(1)*100

2.- AURREZKI GARBIA Esanahia: Zama finantzarioa ordaindu ondoren gelditzen den aurrezki gordinaren zatia adierazten du. Udalek, nork bere baliabideekin, inbertsioak finantzatzeko duten ahalmenaren berri ematen digu. Aurrezki garbiak positiboa izan behar du beti; bestela, Diruzaintza-Gerakina negatiboa izango litzateke, edota kapital-sarreren bitartez ariko lirateke gastu arruntak finantzatzen. Kalkulua: • (1) Aurrezki gordina • (2) Zama finantzarioa: finantza-tutoretzan konputatutako zenbatekoa • (3) Aurrezki garbia, balio absolutuan: (1)-(2) • (4) Sarrera arruntak • (5) Aurrezki garbia, balio erlatiboan: (3)/(4)*100 2.- AHORRO NETO Concepto: Refleja la parte del ahorro bruto que queda después de hacer frente al pago de las cargas financieras. Indica la capacidad del ayuntamiento para financiar inversiones con recursos propios. En todo caso, esta magnitud ha de ser positiva, pues de lo contrario o bien estaríamos ante un Remanente de Tesorería negativo, o bien estaríamos destinando ingresos de capital para financiar gastos corrientes. Cálculo: (1) Ahorro bruto (2) Cargas financieras: importe computado a efectos de tutela financiera (3) Ahorro neto valor absoluto: (1)-(2) (4) Ingresos corrientes (5) Ahorro neto valor relativo: (3)/(4)*100

3.- ZORPETZE-MUGA Esanahia: zama finantzarioa ordaindu ondoren geratzen den aurrezki gordinaren zatia adierazten du, ehunekotan, hau da, autofinantzaketa. Kalkulua: • (1) Zama finantzarioa, balio absolutuan: finantza-tutoretzan konputatutako zenbatekoa. • (2) Aurrezki gordina • (3) Zorpetze-muga, balio erlatiboan: 100-((1)/(2)*100) • (4): Salbuespena: aurrezki gordina negatiboa denean edota zama finantzarioa aurrezki gordina baino handiagoa denean zorpetze-muga zero izango da. 3.- MARGEN DE ENDEUDAMIENTO Concepto: recoge la proporción del ahorro bruto que queda disponible tras hacer frente al pago de las cargas financieras, es decir , la autofinanciación. Cálculo: (1) Cargas financieras valor absoluto: importe computado a efectos de tutela financiera (2) Ahorro bruto (3) Margen de endeudamiento valor relativo: 100-((1)/(2)*100) (4) Excepción: en el caso de ahorro bruto negativo o cargas financieras mayores que el ahorro bruto , se considera margen de endeudamiento nulo.

4.- ZOR BIZIA Esanahia: Udalak hitzartutako epe luzeko maileguetatik (erabiliak nahiz erabili gabeak) ekitaldiaren abenduaren 31n amortizatu gabe dagoen zatia. Finantza-tutoretzarako kontuan hartutako eragiketa (mailegu, abal eta abar) guztien zenbatekoa sartzen da. Ez dira sartzen kobraketen eta ordainketen arteko desoreka iragankorrak gainditzeko hitzartutako diruzaintza-eragiketak.   Kalkulua: • (1) Zor bizia, balio absolutua: hitzartutako zorretik amortizatu gabe dagoen zenbatekoa abenduaren 31n. • (2) Sarrera arruntak • (3) Zor biziaren balio erlatiboa: (1)/(2)*100 4.- DEUDA VIVA Concepto: Importe de la deuda a largo plazo concertada por el ayuntamiento (independientemente de si está dispuesta o no) pendiente de amortizar a 31 de diciembre del año indicado. Se computa el importe de todas las operaciones tenidas en cuenta a efectos de tutela financiera (préstamos, avales, etc). No se computan las operaciones de tesorería concertadas con objeto de hacer frente a desfases transitorios entre cobros y pagos. Cálculo: (1) Deuda viva valor absoluto: importe de deuda formalizada pendiente de amortizar a 31 de diciembre. (2) Ingresos corrientes (3) Deuda viva valor relativo: (1)/(2)*100

B) GASTUEN ADIERAZLEAK B) INDICADORES DE GASTO

1.- GASTUAK EGITEA Esanahia: behin betiko aurrekontuan onartu diren obligazioen portzentajea adierazten du.   Kalkulua: (1) Onartutako obligazioen kopuru garbia (2) Behin betiko kredituak (3) Egindako gastuen balio erlatiboa: (1)/(2)*100 1.- EJECUCIÓN DE GASTOS Concepto: Refleja el porcentaje del presupuesto definitivo que ha llegado a obligación reconocida. Cálculo: (1) Obligaciones reconocidas netas (2) Créditos definitivos (3) Ejecución de Gastos valor relativo: (1)/(2)*100

2.- ORDAINKETAK EGITEA Esanahia: onartu eta ordaindu diren obligazioen portzentajea ekitaldiaren amaieran zein den adierazten du.   Kalkulua: (1) Ordainketa likidoak (2) Onartutako obligazioen kopuru garbia (3) Egindako ordainketen balio erlatiboa: (1)/(2)*100 2.- REALIZACIÓN DE PAGOS Concepto: Refleja el porcentaje de las obligaciones reconocidas pagadas al cierre del ejercicio. Cálculo: (1) Pagos líquidos (2) Obligaciones reconocidas netas (3) Realización de pagos valor relativo: (1)/(2)*100

3.- BIZTANLE BAKOITZEKO GASTUA Esanahia: ekitaldiko gastuaren eta biztanle kopuruaren arteko zatiketa.   Kalkulua: (1) Onartutako obligazioen kopuru garbia (2) Biztanle kopurua (3) Biztanle bakoitzeko gastua eurotan: (1)/(2)*100 3.- GASTO POR HABITANTE Concepto: gasto del ejercicio dividido por número de habitantes Cálculo: (1) Obligaciones reconocidas netas (2) Número de habitantes (3) Gasto por habitante en euros: (1)/(2)*100

4.- INBERTSIO GARBIAK, GUZTIRA Esanahia: Balio absolutuan, kapital-gastuetan (pasibo finantzarioen Amortizazioa izan ezik) onartutako obligazioak jasotzen ditu, inbertsioen besterenganatzea kenduta. Balio erlatiboan, biztanle bakoitzeko datua ematen da. Kalkulua: (1) Inbertsio garbiak, guztira, balio absolutuan: gastuen 6, 7 eta 8 kapituluak, sarreren 6 eta 8 kapituluak kenduta. (2) Biztanleak (3) Inbertsio garbiak, guztira, balio erlatiboan: (1)/(2)*100 4.- INVERSIONES NETAS TOTALES Concepto: En valor absoluto, recoge el importe de las obligaciones reconocidas totales por gastos de capital (excepto amortización de pasivos financieros), minorado por las enajenaciones de inversiones. En valores relativos, la información se presenta en términos per cápita. Cálculo: (1) Inversiones netas totales valor absoluto: capítulos 6, 7 y 8 de gastos, minorados con capítulos 6 y 8 de ingresos, (2) Habitantes (3) Inversiones netas totales valor relativo: (1)/(2)*100

5.- INBERTSIO-MAILA, GUZTIRA Esanahia: Balio absolutuan, kapital-gastuetan (pasibo finantzarioen amortizazioa izan ezik) onartutako obligazioak jasotzen ditu, inbertsioen besterenganatzea kenduta. Balio erlatiboan, gastu osoaren gainean obligazio horiek duten portzentajea ematen digu. Kalkulua: (1) Inbertsio garbiak, guztira, balio absolutuan (2) Gastuak guztira: gastuen 1etik 9rainoko kapituluak (3) Inbertsio-maila, guztira: (1)/(2)*100 5.- NIVEL DE INVERSIÓN TOTAL Concepto: En valor absoluto, recoge el importe de las obligaciones reconocidas totales por gastos de capital (excepto amortización de pasivos financieros), minorado por las enajenaciones de inversiones. En valores relativos, refleja el porcentaje que suponen dichas obligaciones en relación con el gasto total. Cálculo: (1) Inversiones netas totales valor absoluto (2) Total de gastos: capítulos 1 a 9 de gastos (3) Nivel de inversión total: (1)/(2)*100

C) SARREREN ADIERAZLEAK C) INDICADORES DE INGRESOS

1.- SARRERAK GAUZATZEA Esanahia: aitortutako eskubideen kopuru garbiaren eta sarreren behin betiko aurreikuspenen arteko portzentajea ekitaldiaren amaieran zein den adierazten du.   Kalkulua: (1) Aitortutako eskubideen kopuru garbia (2) Behin betiko aurreikuspenak (3) Sarrerak gauzatzearen balio erlatiboa: (1)/(2)*100 1.- EJECUCIÓN DE INGRESOS Concepto: refleja el porcentaje entre los derechos reconocidos netos y las previsiones definitivas de ingresos al cierre del ejercicio. Cálculo: (1) Derechos reconocidos netos (2) Previsiones definitivas (3) Ejecución de ingresos valor relativo: (1)/(2)*100

2.- KOBRAKETAK EGITEA Esanahia: diru-bilketa garbiaren eta aitortutako eskubideen kopuru garbiaren arteko portzentajea ekitaldiaren amaieran zein den adierazten du.   Kalkulua: (1) Diru-bilketa garbia (2) Aitortutako eskubideen kopuru garbia (3) Egindako kobraketen balio erlatiboa: (1)/(2)*100 2.- REALIZACIÓN DE COBROS Concepto: refleja el porcentaje entre recaudación neta y los derechos reconocidos netos al cierre del ejercicio. Cálculo: (1) Recaudación neta (2) Derechos reconocidos netos (3) Realización cobros valor relativo: (1)/(2)*100

3.- PRESIO FISKALA Esanahia: Balio absolutuan, zuzeneko zergetan, zeharkako zergetan, tasetan, prezio publikoetan eta kontribuzio berezietan likidatutako eskubideak jasotzen ditu. Adierazlea faktore hauei lotuta dago: udalerriko zerga-ahalmenari, ordenantzetan jasotako tarifei eta kudeaketa-eraginkortasunari. Balio erlatiboan, datua biztanleko emana dator. Kalkulua: (1) Zerga-sarreren balio absolutua: sarreren 1 eta 2 kapituluak eta 31, 32, 34 eta 36 artikuluak (tasak, prezio publikoak eta kontribuzio bereziak) (2) Biztanleak (3) Zerga-sarreren balio erlatiboa: (1)/(2)*100 3.- PRESIÓN FISCAL Concepto: En valor absoluto, recoge el importe de los derechos reconocidos por impuestos directos, impuestos indirectos, tasas, precios públicos y contribuciones especiales. Este indicador depende de la capacidad fiscal del municipio, de las tarifas recogidas en sus ordenanzas y de la eficacia en la gestión. En valores relativos, la información se presenta en términos per cápita. Cálculo: (1) Ingresos tributarios valor absoluto: capítulos 1 y 2 y artículos 31, 32, 34 y 36 (tasas, precios públicos y contribuciones especiales) de ingresos. (2) Habitantes (3) Ingresos tributarios valor relativo: (1)/(2)*100

4.- AUTONOMIA Esanahia: 4. kapituluko diru laguntzak kenduta, sarrera arruntetan aitortutako eskubide kopuru garbiaren eta aitortutako eskubide kopuru garbi osoaren (1etik 9rainoko kapituluak) arteko portzentajea adierazten du.   Kalkulua: (1) Aitortutako eskubideen kopuru garbia (1, 2, 3 eta 4 kapituluak, diru laguntzak kenduta) (2) Aitortutako eskubideen kopuru garbi osoa (1etik 9rainoko kapituluak) (3) Sarrerak gauzatzea, balio erlatiboa: (1)/(2)*100 4.- AUTONOMÍA Concepto: Refleja el porcentaje entre los derechos reconocidos netos de ingresos corrientes excluidas las subvenciones del cap 4º y los derechos reconocidos netos totales (cap 1º a 9º). Cálculo: (1) Derechos reconocidos netos (cap. 1º, 2º, 3º y 4º-subvenciones) (2) Derechos reconocidos netos totales (cap. 1º a 9º) (3) Ejecución de ingresos valor relativo: (1)/(2)*100

D) BESTE ADIERAZLE BATZUK D) OTROS INDICADORES

1.- BEREHALAKO LIKIDEZIA Esanahia: Aurrezki kutxetako eta bankuetako funts likidoen eta hartzekodunekiko zorraren arteko portzentajea adierazten du. Hartzekodunei zorrak berehala ordaintzeko Udalak duen ahalmena adierazten dute 1 baino handiagoko balioek.   Kalkulua: (1) Funts likidoak (aurrezki kutxak eta bankuak) (2) Kobratzeko dauden hartzekodunak (3) Berehalako likideziaren balio erlatiboa: (1)/(2)*100 1.- LIQUIDEZ INMEDIATA Concepto: Refleja el porcentaje entre los fondos líquidos en caja y bancos y la deuda con acreedores. Valores mayores que 1, reflejan la capacidad del Ayuntamiento de cancelar inmediatamente las deudas con sus acreedores. Cálculo: (1) Fondos Líquidos (Caja y Bancos) (2) Acreedores pendientes de pago (3) Liquidez inmediata, valor relativo: (1)/(2)*100

2.- EPE MOTZERAKO KAUDIMENA Esanahia: hartzekodunen zorrak ordaintzeko Udalak duen ahalmena adierazten du.   Kalkulua: (1) Funts likidoak + Kobratzeko dauden eskubideak (kobrantza zalantzagarrikoak kenduta) (2) Kobratzeko dauden hartzekodunak (3) Kaudimenaren balio erlatiboa: (1)/(2)*100 2.- SOLVENCIA A CORTO PLAZO Concepto: Refleja la capacidad del Ayuntamiento para hacer frente a sus deudas con Acreedores. Cálculo: (1) Fondos líquidos + Derechos pendientes de cobro (descontado dudoso cobro) (2) Acreedores pendientes de pago (3) Solvencia, valor relativo: (1)/(2)*100