Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-AR Verbs.
Advertisements

¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Focus on: los verbos -ar What is the most basic form of a verb? infinitive What are the three endings of an infinitive in Spanish? -ar-er-ir What are the.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Organización de cuadernos
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
1. When I’m hungry I eat pizza.
Hoy es miercoles el 6 de enero
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Antes de empezar Interrogative words – question words
The verbs we know…. SER ESTAR TENER ¿Qué significan estos verbos?
El presente en -AR Today you will learn:
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
¡Buenos Días! **QUIZ TODAY**
The verb IR.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Hoy martes el 20 de diciembre
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Warm up.
Metas: I can identify my current proficiency level
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
Metas:  Puedo presentar información sobre mis clases, actividades y reglas. Puedo usar verbos con cambio en el radical (stem changing verbs). Enfoque:
Regular AR VERBS.
Verbs that end in –AR in the Infinitive
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
AR VERBS (Present Tense)
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects. I can talk about what students have to do in their classes.  Enfoque: Un día típico en la escuela Recibir resultados de la prueba (Reflect on what you need to study moving forward) Práctica con verbos (conjugating): Pancho Camancho Read and discuss Learning Targets (Metas) for the new chapter A ver si recuerdas (Let's see if you remember...from Spanish 1) Recibir frases útiles (Spanish coping card) Vocabulario Repaso (página 14 en Realidades 2) Actividades de repaso Guided Practice workbook p. 15 y 16 Actividad 1 (Hablar/Escribir) en p. 14 Recuerda que tienes que hacer Tarea #1: ¿Qué haces en la escuela? (Handout from day of the quiz)

Enfoque: Un día típico en la escuela Fill in the present tense form of the verb in parentheses. You will need to conjugate according to subject.  1. A las siete de la mañana, yo _____________________ (caminar) a la escuela. 2. En la clase de español, mis compañeros y yo ______________ (hablar) para practicar nuestro español. 3. Durante el día yo _______________ (pasar) tiempo con mis amigos. 4. En el almuerzo (lunch), mis amigos ____________ (comer) en la cafetería. 5. En la clase de educación física, el maestro ______________ (correr) mucho. 6. Al final del día, todos _________ (estar) muy cansados. Challenge: Yo _______ (ir) a la biblioteca para estudiar después de la escuela. Add this to period 1 Thursday's enfoque.

Resultados de la prueba Look at some of the comments, types of questions you missed, and  areas for growth. Reflect on what you need to do (study or re-train yourself on) to continue moving forward. Answer these questions: 1. What did you do outside of class to prepare for this quiz? I.E. Did you study on Quizlet as recommended, look at the E-book at home to review, study notes, etc? 2. What is a specific area from Spanish 1 that you feel you need more practice in? These can be conjugating, memorizing vocabulary words in general, spelling, correctly using adjectives (matching the endings to the subject), recognizing and understanding words of interrogation, etc? 3. What is a reasonable study plan or some strategies you can think of to work on these areas for growth as we prepare to enter the first chapter of Spanish 2?

¿Qué hace Pancho Camancho? Ej: Pancho Camancho (pasar) tiempo con su familia. You will need to conjugate (change the verb from the infinitive) to match Pancho (él). Pancho Camancho pasa tiempo con su familia. ¡No! Pancho Camancho no pasa tiempo con su familia, Pancho Camancho va (ir) al cine con sus amigos. BEAT THE CLOCK. THIS IS A GAME OF HOT POTATO.

Metas (Learning Targets) Take out the Metas handout I gave you on the day of our quiz. We will be reading what our goals for this chapter are and tracking our progress throughout the chapter and at the end of chapter.

A ver si recuerdas... Let's see what we remember from Spanish 1 Frases útiles (Spanish coping card) Repaso de vocabulario en p. 14

A ver si recuerdas... Activities en GP workbook and Realidades 2 Guided Practice workbook pages 15 and 16 (all activities) Realidades 2 page 14 and 15 Actividad 1 (Hablar y Escribir)