Día número 151—español 1 El 30 de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO E INDIRECTO. ¿ Recuerdas? COMPLEMENTO DIRECTO Is a noun or a noun phrase that receives the action of the verb directly.
Advertisements

Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
El complemento directo. ¿What is the direct object? Direct object is the receiver of the action and answers the question what? or who? With regard to the.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Apuntes 2-5 de mayo Los verbos como gustar Verbs like gustar ¿A ti te gustan los deportes? Do you like sports? ¡A mí me encantan! I love them!
Escribe 4 reglas para ser estudiante bueno
Repaso de los DOPs y los IOPs
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Primera Actividad Write what section(s) you are redoing today. 2. What have you done to correct your previous errors. 3. How long did you.
The Present Progressive Tense
What are reflexive verbs?
Indirect Object Pronouns
Mandatos con nosotros There are two ways to suggest that others
Indirect Object Pronouns
Direct Object Pronouns
Apuntes primero – 2 de octubre
Direct Object Pronouns
Double Object Pronouns
The present progressive, ir a with infinitives, direct object pronouns
Verbs like GUSTAR.
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
use me gusta to say you like something
Indirect Object Pronouns
DOPs – Direct Object Pronouns Pronombres de Objeto Directo
Día número 150—español 1 El 27 de abril
Día número 163—español 1 El 16 de mayo
Page 111 – AVSR 2 Chapter 3 – Realidades 3
Verbs That Use Indirect Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
Direct Object Pronouns
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Indirect Object Pronouns
Día número 154—español 1 El 3 de mayo
Direct Object Pronouns
Direct objects and direct object pronouns
Indirect Object Pronouns
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Día número 157—español 1 El 8 de mayo
MODELO: ¿Quién arregla tu cuarto?
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs”
Indirect Object Pronouns
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Page 111 – AVSR 2 Chapter 3 – Realidades 3
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Page 109 – AVSR 1 Chapter 3 – Realidades 3
Me encantaría….
Indirect Object Pronouns
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 161—español 1 El 14 de mayo
¿Qué tomas para el desayuno?
Indirect Object Pronouns
Saber vs. Conocer.
Page 111 – AVSR 2 Chapter 3 – Realidades 3
Gramática de 3A.
Indirect Object Pronouns
Page 111 – AVSR 2 Chapter 3 – Realidades 3
¡BIENVENIDOS/AS A CLASE!
Quasimodo: What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes you’ve taken before?
Indirect Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
Time Expression with Hacer
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas
Indirect Object Pronouns
Repaso de DOPs e IOPs.
Los objetos directos y pronombres
Transcripción de la presentación:

Día número 151—español 1 El 30 de abril May 11, 2010—April 29, 2018 RIP

Leer el boletín

¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? 30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 Pg 6 due Rutina Diaria Teach the imperfect. 8 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

Cambiar los asientos.

REVISA (check) la página 3 con tus compañeros. PUEDES escoger (choose) quién quieres que revise tu trabajo. Solamente tienes 10 minutos para revisar y corregir tus errores.

ESCRIBE el texto de la página #3 para tu proyecto del cacahuate. ESTE FIN de SEMANA… ESCRIBE el texto de la página #3 para tu proyecto del cacahuate. Página 3: ¿Qué le gusta o disgusta? ¿Qué prefiere? ¿Cuáles son sus cosas favoritas? A minimum of 5 sentences/CONJUGATED verbs Include a total of 6 likes/dislikes PLUS 3 preferences / favorites (9 total) Use the words “preferir (IE)” and “favorito” at least once each. (Remember to make the adjectives agree masculine/feminine) For an “A” on writing, you must use a variety of verbs like gustar: disgustar (dislike/disgust), chocar (annoy a lot / hate /upset), fascinar, aburrir (bore), molestar (bother / annoy), enojar (anger), encantar (love / delight), interesar, importar (matter), preocupar (worry) Page is numbered and includes picture(s) & TYPED (or NEATLY printed) Text ENTREGA el texto de la página 3 de tu proyecto de cacahuate después de hablar con 3 compañeros sobre tus errores.

Continuar con los pronombres directos (DOPs) What is a Direct Object? How do you find it? What is a Direct Object Pronoun? What are the DOPs? How do you know which DOP to use? Where does the DOP go in a sentence: if you have a conjugated verb? if you have a negative verb? if you have a double verb construction? if you have an affirmative command? if you have a negative command? if you have a present participle? the receiver of the action Ask what is being “verb-ed.” Subject+Verb+WHAT? the word that takes the place of the DO Me, Te, Lo, La, Nos, Os, Los, Las the one with the same GENDER (m/f) and NUMBER (singular/plural) as the DO in front of the conjugated verb between the NO and the verb before the conjugated verb OR attached to the infinitive attached and add an accent between the NO and the command attached and add an accent on the ándo or iéndo

Termina el otro lado del WS Directo Obj Prons Continuamos con WS Direct Object Pronouns Repasar los apuntes Dar ejemplos para el trabajo del otro lado LA TAREA: Termina el otro lado del WS Directo Obj Prons Estudia los apuntes sobre los DOPs de hoy Trabaja en página 4 del proyecto