Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK MINTZAMENA Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
Gaurko saioa Mintzamena ED-ren baitan Zer ebaluatu? Adierazleak Materialen antolaketa Ebaluazio praktika
Mintzamena EDn
Zer ebaluatu Komunikazio-egoerara egokitzea Koherentzia eta testu-kohesioa Zuzentasuna Hizkuntzaz kanpoko alorrak Elkar eragitea
Adierazleak Komunikazio-egoerara egokitzea Helburua errespetatzen den ala ez: deskribatu, kontatu, azaldu.. Gaiaren garapena: informazio mota, kalitatea eta kantitatea komunikazio-egoerarako garrantzitsua den ala ez. Hizkuntza-erregistroa (formala, ez-formala…) proposatutako lanarekiko egokitzen ote den. Kortesiazko formulak: hau da, agurrak, eskerrak, mesedeak...
Adierazleak Koherentzia eta testu-kohesioa Testu-egitura: eskatutakoa errespetatzen den ikusi: narrazioa, deskribapena… Informazioaren aurrerapena eta koherentzia: informazioa ondo aukeratzen den ikusi, kontraesanik edota alferrikako errepikapenik egon ez dadin. Kohesio-mekanismoak: atal desberdinak konektore egokiekin eta erreferentea galdu gabe lotzen dituen testu bateratu bat gertatzen ote den.
Adierazleak Zuzentasuna Lexikoa: lexiko zuzenaren erabilpena. Morfosintaxia: egitura morfosintaktiko zuzenak eta askotarikoak erabilpena. Ahoskera: hizkuntzaren ezaugarri fonetikoak zuzen erreproduzitzea.
Adierazleak Hizkuntzaz kanpoko alorrak Intonazioa: esanahi-ñabardurak emateko (galderak, harridurak...) barietate tonalak erabiltzen diren ala ez. Jariotasuna: ahozko diskurtsoa etenik gabe aurrera egiten duten ala ez. Adierazgarritasuna: keinuak eta gorputz-hizkuntza ondo kontrolatzen diren ala ez.
Adierazleak Elkar eragitea Parte-hartzea: ikasleak bat-batean parte hartzen duen, eta elkarreragiten laguntzen duen. Hitz egiteko txandak: errespetatzen duen ala ez, hitzen erabilera monopolizatu gabe edo besteen esku-hartzea zaildu gabe. Diskurtsoaren kudeaketa: esku-hartzeak solaskideenetatik abiatuta eraikitzen duen ala ez.
Adierazleak Komunikazio egoerara egokitzea Koherentzia eta testu kohesioa Zuzentasuna Hizkuntzaz kanpoko alorrak Elkar eragitea Testuaren helburua bete Gaia ongi garatu Hizkuntza erregistro egokia Kortesiazko formulak Testuaren egitura errespetatu Informazioaren aurrerapena eta koherentzia Kohesio mekanismoak Lexikoa Morfosintaxia Ahoskera Intonazioa Jariotasuna Adierazgarri -tasuna Partea hartzea Hitz egiteko txanda Diskurtsoaren antolaketa
Frogak Euskaraz eta gazteleraz Ingelesez Solasa Bakarrizketa Elkarrizketa Ingelesez Solasa Bakarrizketa
Frogak Solasa Helburua: Heldu batekin hainbat gairen inguruan ahozko elkarreragina ebaluatzea. Prozedura: Ikasleekin hizketaldi bat egin hainbat galdera proposatuz. Elkarrizketa banaka egingo da bertan dauden bi ikasleekin. Bitartekoak: Ebaluatzailearentzako fitxak. Ebaluazio-irizpideak Emaitzak erregistratzeko txantiloia
Frogak Bakarrizketa Helburua: Egoera zehatz batetik abiatuta, bakarrizketa-testuak ekoizteko ikasleek duten gaitasuna ebaluatzea. Prozedura: Ikasleak, egoera batetik abiatuta, proposatutako gaia garatzean oinarritutako lan bat egin, emandako fitxan, lagungarri izan ditzakeen galderak eta ideiak ditu. Bitartekoak: Ebaluatzailearentzako fitxak. Ikaslearentzako fitxa Ebaluazio-irizpideak Emaitzak erregistratzeko txantiloia
Frogak Elkarrizketa Helburua: Egoera zehatz batetik abiatuta, lagun batekin ahoz elkarreragiteko gaitasuna ebaluatzea. Prozedura: Ikasleak, egoera batetik abiatuta, proposatutako gaia garatzean oinarritutako lan bat egin, emandako fitxan, lagungarri izan ditzakeen galderak eta ideiak ditu. Bitartekoak: Ebaluatzailearentzako fitxak. Ikaslearentzako fitxa Ebaluazio-irizpideak Emaitzak erregistratzeko txantiloia
Materialak Ebaluatzailearentzako fitxak.
Materialak Ikaslearentzako fitxa
Materialak Ebaluazio-irizpideak
Materialak Emaitzak erregistratzeko
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko PRAKTIKAK ...orain LANERA Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko PRAKTIKAK