Put vocabulario de los pupitres (desks) en la basura (trash).

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El abrecerebros 12/3/15  Translate the following using IO Pronouns and “–le” Verbs: 1. We don’t care about the movie ________. 2. Are you interested in.
Advertisements

El abrecerebros 11/2/2014  Translate las palabras en BOLD. 1. The dolphins are sick. 2. You are from Death Valley, CA. 3. They are talkative people. 4.
El abrecerebros 27/1/14 Conjugate the following: 1.CREER – Yo, Los enfermeros 2.ESTORNUDAR – Ustedes, Nosotros 3.PRESCRIBIR – Ella, Vosotros 4.ABRIR –
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Chapter 8 – Using Doler Mira p..
Use and write in sentences body parts vocabulary.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
¿Cómo está? ¿Qué tiene que hacer?. Tiene dolor de cabeza. Va a tomar aspirinas.
La salud y el médico Capítulo 8 Objetivos Explain a minor illness to a doctor Describe how you feel Fill a prescription at a pharmacy Describe characteristics.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
El abrecerebros 8/1/16 Complete the following given the stem-changing verbo: poder (o>ue) – to be able to / can 7. Translate: No podemos comprar un carro.
La salud y el médico HEALTH AND MEDICAL. vocabulario ▪ La salud- health ▪ La fiebre- fever ▪ Los escalofríos- chills ▪ La gripe- flu ▪ El catarro- cold(illness)
LAS PARTES DEL CUERPO PARTS OF THE BODY. La boca The mouth.
El abrecerebros 12/1/15 1. The pharmacist sells antibiotics. 2. They are very tired sometimes (a veces). 3. The doctor is sick with the flu today. 4. The.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
EL ABRECEREBROS 29/4/16 Ir a Necesitar Tener Que, Querer, Deber Verbos reflexivos con Ir a, Necesitar, Tener Que, Querer, y Deber : 1.I’m not going to.
1. Es mi amiga Olga. Ella es ______(pg. 15). 2. NO estoy en México, estoy en ___(country). 3. Zeus no es profesor, es _(profession)____. 4. Estoy contento,
-ar verbs. Verbos en español  En español todos los verbos terminan en –ar, -ir, o –er. Por ejemplo: ○ Terminar, hablar, necesitar ○ Comer, beber, tener.
Copy and state if the phrase is a CARACTERISTICA or CONDICION. 1.Es guapo. 2.Es sincera. 3.Está triste. 4.Está nervioso. 5.Es tímido. 6.Son inteligentes.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
El abrecerebros martes, 5/9/17
Bellwork: Copy your DLT in English & Spanish.
La salud la fiebre fever los escalofríos chills la gripe flu/cold
Frases Importantes para la clase de español
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
Calentamiento Hoy es martes, el 23 de febrero
El abrecerebros 12/5/17 Conjugate to the Preterit Tense & Translate:
Español 3 30 de septiembre de 2016.
Español 3 28 de septiembre de 2015.
1. When I’m hungry I eat pizza.
The Present Tense of tener (to have)
Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase.
Escribe en español. present to break candy cat to open light cake
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Harry No Tiene Pizza..
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
Los verbos ser, Tener, estar
Tener (to have) Conjugations in the present tense Yo tengo Tú tienes
Object Pronouns There are two types of object pronouns: direct and indirect Direct Object (DO) answer the question “who or what is receiving the action.
NHS Spanish I Profesora Wright Part I: January 19 thru 22
The present tense of tener (to have)
Actividad inicial 20/11/17 Copy and state if the phrase is a CARACTERISTICA or CONDICION. Es guapo. Es sincera. Está triste. Está nervioso. Es tímido.
El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
Me llamo ________ Clase 10 NH La fecha es el 12 de abril del 2011
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
La salud la fiebre fever los escalofríos chills la gripe flu/cold
SIGNED SYLLABUS? Chloe, Justin M., Skyler M.
26 - Papeles 14 – Día/Fecha 17 - “¿Usted tiene dolor hoy?”
SER vs ESTAR.
El objetivo We are learning to define the verb “estar”.
Estar- to be.
Need to take Quiz #3 luego: …
Los verbos con Y.
Makeups para Examen #5 hoy?:…
Unidad 2: Una Vida Balanceada
El abrecerebros 4/2/ Papeles 17 – Día/Fecha
La Salud Health.
El abrecerebros 8/2/12 Translate the following:
Verb conjugations.
brincar – to jump/hop (skip)
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
Ser Estar.
The present tense of tener (to have)
sick tired nervous sad (the) fever
¡También, Unit 3 Examen Corrections due hoy!
The Present Tense of tener (to have)
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Review present tense conjugations
Transcripción de la presentación:

Put vocabulario de los pupitres (desks) en la basura (trash). El abrecerebros 13/1/16 13 - Papeles 18 – Día/Fecha Traduzca al español: What’s the matter with you? Hand pain (pain of hand)? Do you have pain in your back? She has pain in her chest. My throat hurts at night. We don’t have energy in the morning. The patients have all the symptoms of the flu. *My face hurts when I have to cough. *I have to receive an injection after eating each meal. 1. What’s the matter with you? Hand pain? 2. Do you have pain in your back? 3. She has pain in her chest. 4. My throat hurts at night. 5. We don’t have energy in the morning. 6. The patients have all the symptoms of the flu. 7. *My face hurts when I have to cough. 8. *I have to receive an injection after eating each meal. Put vocabulario de los pupitres (desks) en la basura (trash). Syllabus Signed? Noah B.

El objetivo del día I can say explain an illness, including characteristics and conditions. I can describe some feelings. I can say at least ten body parts. I can correctly use conjugations of TENER regard illnesses, pain, and body parts. I can correctly conjugate any –AR, -ER, and –IR verb to the present tense. I can correctly use conjugations of ESTAR with regard to emotions/illnesses. 1. What’s the matter with you? Hand pain (pain of hand)? 2. Do you have pain in your back? 3. She has pain in her chest. 4. My throat hurts at night. 5. We don’t have energy in the morning. 6. The patients have all the symptoms of the flu. 7. *My face hurts when I have to cough. 8. *I have to receive an injection after eating each meal.

Repaso Las partes del cuerpo (Muestra los dos más populares en YouTube – FIESTIKIDS y Rockalingua)

REPASO TENER – to have Yo tengo Nosotros tenemos Tú tienes Vosotros tenéis**** Él/Ella/Usted tiene Ellos/Ellas/Ustedes tienen

REPASITO: Common Uses of TENER Calor – Frío – Sueño – Hambre – Sed – Suerte – ¿Más? Translate 3 random frases

Frases Ustedes tienen una frase en la media hoja de papel con “tener.” Diga la primera parte (antes de the conjunction) a 8 personas, por lo menos. 3 minutos

Actividad A – En grupos según su # (Seating Chart) Leyente (Reader), Master Traductor, Corrector/Second Guesser 17 16 8 5 12 7 15 26 24 29 13 30/31/32 23 2 3 19 14 28 25 21 18 1 10 9 4 20 22 6 27 11

Actividad B - Oraciones Hay oraciones en los pupitres. Escriba las oraciones en sus apuntes. 1. 2. 3. 4. 5. 6. Persona que habla escoge una persona para traducir

Actividad C 1. María tiene fiebre y escalofríos. (4) a. Está resfriada. (3) b. Tiene la gripe. (2) c. Está nerviosa. (1) 2. Ella tiene tos. (25) a. ¿Le duele la garganta también? (24) b. ¿Tiene dolor de estómago? (23) c. ¿Le duele la cabeza? (22) 3. ¿Por qué tienes que guardar cama? (16) a. Porque estoy cansado. (15) b. Porque estoy triste. (14) c. Porque estoy enfermo. (13)

Actividad C 4. Tengo dolor de cabeza. (12) a. ¿Quieres estornudar? (11) b. ¿Estás contenta? (10) c. ¿Necesitas una aspirina/Advil/Tylenol? (9) 5. José tiene un examen muy difícil. (8) a. Sí, está cansado. (7) b. Sí, está un poco nervioso. (6) c. Sí, el médico le examina a José. (5)

Primera 9 Semanas PROJECT IDEAS El PPT

Tarea #2 (30 pts.) Frase de salida Empiece Tarea #2 (30 pts.) ahora. Cuando ustedes trabajan, ustedes necesitan seleccionar su project para este 9 semanas. Frase de salida Diga a Señor Blanton, en español, su enfermedad (illness) o dolor físico más reciente.