Put vocabulario de los pupitres (desks) en la basura (trash). El abrecerebros 13/1/16 13 - Papeles 18 – Día/Fecha Traduzca al español: What’s the matter with you? Hand pain (pain of hand)? Do you have pain in your back? She has pain in her chest. My throat hurts at night. We don’t have energy in the morning. The patients have all the symptoms of the flu. *My face hurts when I have to cough. *I have to receive an injection after eating each meal. 1. What’s the matter with you? Hand pain? 2. Do you have pain in your back? 3. She has pain in her chest. 4. My throat hurts at night. 5. We don’t have energy in the morning. 6. The patients have all the symptoms of the flu. 7. *My face hurts when I have to cough. 8. *I have to receive an injection after eating each meal. Put vocabulario de los pupitres (desks) en la basura (trash). Syllabus Signed? Noah B.
El objetivo del día I can say explain an illness, including characteristics and conditions. I can describe some feelings. I can say at least ten body parts. I can correctly use conjugations of TENER regard illnesses, pain, and body parts. I can correctly conjugate any –AR, -ER, and –IR verb to the present tense. I can correctly use conjugations of ESTAR with regard to emotions/illnesses. 1. What’s the matter with you? Hand pain (pain of hand)? 2. Do you have pain in your back? 3. She has pain in her chest. 4. My throat hurts at night. 5. We don’t have energy in the morning. 6. The patients have all the symptoms of the flu. 7. *My face hurts when I have to cough. 8. *I have to receive an injection after eating each meal.
Repaso Las partes del cuerpo (Muestra los dos más populares en YouTube – FIESTIKIDS y Rockalingua)
REPASO TENER – to have Yo tengo Nosotros tenemos Tú tienes Vosotros tenéis**** Él/Ella/Usted tiene Ellos/Ellas/Ustedes tienen
REPASITO: Common Uses of TENER Calor – Frío – Sueño – Hambre – Sed – Suerte – ¿Más? Translate 3 random frases
Frases Ustedes tienen una frase en la media hoja de papel con “tener.” Diga la primera parte (antes de the conjunction) a 8 personas, por lo menos. 3 minutos
Actividad A – En grupos según su # (Seating Chart) Leyente (Reader), Master Traductor, Corrector/Second Guesser 17 16 8 5 12 7 15 26 24 29 13 30/31/32 23 2 3 19 14 28 25 21 18 1 10 9 4 20 22 6 27 11
Actividad B - Oraciones Hay oraciones en los pupitres. Escriba las oraciones en sus apuntes. 1. 2. 3. 4. 5. 6. Persona que habla escoge una persona para traducir
Actividad C 1. María tiene fiebre y escalofríos. (4) a. Está resfriada. (3) b. Tiene la gripe. (2) c. Está nerviosa. (1) 2. Ella tiene tos. (25) a. ¿Le duele la garganta también? (24) b. ¿Tiene dolor de estómago? (23) c. ¿Le duele la cabeza? (22) 3. ¿Por qué tienes que guardar cama? (16) a. Porque estoy cansado. (15) b. Porque estoy triste. (14) c. Porque estoy enfermo. (13)
Actividad C 4. Tengo dolor de cabeza. (12) a. ¿Quieres estornudar? (11) b. ¿Estás contenta? (10) c. ¿Necesitas una aspirina/Advil/Tylenol? (9) 5. José tiene un examen muy difícil. (8) a. Sí, está cansado. (7) b. Sí, está un poco nervioso. (6) c. Sí, el médico le examina a José. (5)
Primera 9 Semanas PROJECT IDEAS El PPT
Tarea #2 (30 pts.) Frase de salida Empiece Tarea #2 (30 pts.) ahora. Cuando ustedes trabajan, ustedes necesitan seleccionar su project para este 9 semanas. Frase de salida Diga a Señor Blanton, en español, su enfermedad (illness) o dolor físico más reciente.