Día número 153—español 1 El 2 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Advertisements

Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
#2A REFLEXIVE VERBS – a verb in which the person does the action for/to himself. These verbs use “se” at the end of the infinitive. Ex: lavarse los dientes.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Present Tense of -ar Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
 Lección 1 : Pensando en las vacaciones Goals: Talk about a typical day Talk about what you are doing Talk about your daily routine while.
Verbos reflexivos. A reflexive verb tells that the person who is performing an action is also in some way receiving or benefiting from that action. Think.
Daily Routines & Reflexive Verbs in Spanish Middle School, 6 th -7 th grade By Ms. Alessandra Bivona.
Los verbos reflexivos REFLEXIVE VERBS. Los verbos reflexivos REFLEXIVE VERBS.
Los verbos irregulars y los verbos reflexivos
Hazlo Ahora.
Apuntes: Reflexive Verbs
Reflexive verbs & Reflexive pronouns
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Estructura 5.2 Verbos reflexivos
REFLEXIVE VERBS.
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Capítulo 3 Talking about your daily routine
Direct Object Pronouns
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Apuntes: Reflexive Verbs
La rutina diaria – los verbos reflexivos
Stem Change Verbs.
Los verbos reflexivos.
Vámonos Conjuga los verbos reflexivos. Escribe las frases.
Los Verbos Reflexivos en español….
Talking About Your Daily Routine
Proyecto: La rutina diaria de mi familia
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Stem-changing Reflexive Verbs
The present tense of ir and jugar
Brooke Haskell, Kimberly Huang, Katherine Louie, & Carla Mackessy
Día número 154—español 1 El 3 de mayo
La rutina diaria.
Los Verbos Reflexivos en español….
¡Bienvenidos/as a clase!
Vamonos You have 5 minutes to complete the worksheet from Friday for a classwork stamp. Then, I will collect the green passports.
Los Verbos Reflexivos ¡Qué Chévere! 2 Unidad 2A.
Cap. 1 Gramática 1 Español 2 Pgs. 10, 12 y 14
Reflexive verbs Verbos reflexivos.
actions that are done to or for oneself.
Día número 157—español 1 El 8 de mayo
Metas: 1) I can write about getting ready for an event and daily routines. 2) I can discuss when I do certain activities and how much time I need to get.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Los verbos reflexivos Vamos a repasar los verbos reflexivos.
¡BIENVENIDOS/as A CLASE!
Los verbos reflexivos Vamos a repasar los verbos reflexivos.
Día número 151—español 1 El 30 de abril
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
Unidad 2: La Rutina Diaria
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Bellringer 4/30 22 days! To review the pronouns used with gustar, fill in the blank with the correct one. Write sentences. (Look at your verb sheet if.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 161—español 1 El 14 de mayo
Los Verbos Reflexivos en español….
Los Verbos Reflexivos en español….
Saber vs. Conocer.
Los Verbos Reflexivos en español….
El condicional Español 3: Capítulo 8.
Vámonos Conjuga los verbos reflexivos. Escribe las frases.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Los Verbos Reflexivos en español….
Reflexive Verbs Español 2 –U8L1.
Los Verbos Reflexivos en español….
Los Verbos Reflexivos en español….
Reflexive Verbs Español 3 –U2L2.
Transcripción de la presentación:

Día número 153—español 1 El 2 de mayo

Leer el boletín https://docs.google.com/document/d/1SfiiffgsOkToZtslZrDIIJ5OCLoynuS0Z4CUN1aN0Tk/edit?ts=5ae8e28b

¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? 30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 Pg 6 due Rutina Diaria Teach the imperfect. 8 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL

Este enlace (link) tiene mucha información cultural que puede ser útil para la página 9 de tu proyecto. http://www.santillanausa.com/fansdelespanol/blog/category/countries/mexico/

Practica usando los DOPs mientras la SraB estampa pg 4 del proyecto. What is the DO in this sentence? How do you find it? What DOP do you need to replace the DO? How do you know which DOP to use? Replace the DO with the DOP in these sentences: Juan invita a su amigo a la fiesta. Nunca hago la tarea el sábado. Voy a comprar los libros hoy. Escucha (a mí). No causes problemas (masc/pl). Estamos aprendiendo las reglas. La mamá abraza a su hija. Ask what is being “verb-ed.” Subject+Verb+WHAT? LA the one with the same GENDER (m/f) and NUMBER (singular/plural) as the DO Juan lo invita a la fiesta. Nunca la hago el sábado. Los voy a comprar hoy. Voy a comprarlos hoy. Escúchame. No los causes Estamos aprendiéndolas. Las estamos aprendiendo.

REVISA (check) la página 4 con tus compañeros. PUEDES escoger (choose) quién quieres que revise tu trabajo. Solamente tienes 10 minutos para revisar y corregir tus errores. Página 4: ¿Qué hace durante un año? A minimum of 5 sentences/CONJUGATED verbs Include a total of 8 activities Peanut does (present tense) To get an “A” use a variety of vocabulary by including places, times, seasons, with whom, before or after another activity. Use the present tense of AR, ER, IR verbs. DO NOT use verbs like gustar; they go on pg 3. DO NOT use reflexive verbs that have to do with his/her daily routine on this page. The daily routine will be on page 6. Page is numbered and includes picture(s) & TYPED (or NEATLY printed) Text  

APUNTES #9: Verbos Reflexivos vs Verbos NO reflexivos Nombre Periodo El 2 de mayo APUNTES #9: Verbos Reflexivos vs Verbos NO reflexivos

. Put correct pronoun in front. . Conjugate normally. To conjugate: . Remove “SE”. . Put correct pronoun in front. . Conjugate normally. . Watch out for stem changes! . You can attach the pronoun to an infinitive (if you have 2 verbs). REFLEXIVE PRONOUNS Yo _____ Tú _____ Él/Ella _____ Usted _____ Nosotros _____ Vosotros _____ Ellos(as) _____ Ustedes _____ ME TE SE SE NOS OS SE SE

despertarse (eie) levantarse bañarse ducharse lavarse secarse mirarse REFLEXIVE PRONOUNS = me, te, se, nos, os, se despertarse (eie) levantarse bañarse ducharse lavarse secarse mirarse maquillarse vestirse (ei) ponerse quitarse

afeitarse cepillarse peinarse acostarse (oue) dormirse (oue) REFLEXIVE PRONOUNS = me, te, se, nos, os, se afeitarse cepillarse peinarse acostarse (oue) dormirse (oue) cortarse sentarse (eie) llamarse divertirse (eie) arreglarse irse

LA TAREA: Página 5 para el proyecto. Sigue las instrucciones con cuidado. Estudia el vocabulario: El significado de los verbos reflexivos de español a inglés. Estudia los ejemplos usando DOPs en la actividad de hoy.